Wave Frontier

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
ben van plan een 90 cm Wave Frontier te kopen, bij Cardwriter kost hij met 5 LMB's 200 Eurie.
Mpmenteel heb ik een Visosat net twee koppies, voor de 13E en 19,2E.

Nu wil ik aan jullie vragen op welke posities ik de rest moet zetten, 28,2E zijn BBC zeders en die wil ik ok hebben, dus nog twee te gaan.

Wie bied mij advies over de 2 overgebleven koppjes.

Lijkt mij trouwes luek om zo'n ding te hangen, bij mij staat hij op twee meter hoogte.

Heb ik eigelijk nog een vraag, hoe kun je testen of de aansluitingen en kabels die je voor de schotel gebruikt, goed zijn.

Normaal zit ik voor de 19,2E op SNR: 81% AGC: 62% , maar als er regen komt zakt SNR het vlug onder de 60, gevolg beeld pleite..

Groetjes Bert

23.5 E en 30 West of Thor.
Vooral leuk als je in een share zit.
Kijk ook eens bij http://www.lyngsat.com/
Grt. jacob.

Ps. Als je wave goed afgesteld is zul je meer signaal krijgen, indien niet het geval moet je kabels en aansluitingen nazien.

Bert ik stuur je even een PM over de wave.

Eh, Bert,

Volgens mij klopt je berekeningetje niet helemaal hoor.
Wat doe je dan met die andere 2 LNB's ?
Die die je er nu al hebt hangen dus.
Die zul je er toch ook nog wel op kwijt kunnen ?

MAS3;177782 zei:
Eh, Bert,

Volgens mij klopt je berekeningetje niet helemaal hoor.
Wat doe je dan met die andere 2 LNB's ?
Die die je er nu al hebt hangen dus.
Die zul je er toch ook nog wel op kwijt kunnen ?

Ja Mass, die kan ik er wel op kwijt, maar ik bedoelde op welke satteliet ga ik die richten ???

Groetjes Bert

Bert50 die wave geeft je een heleboel mogelijkheden, btw van 28,2 tot 30 west zal niet lukken zonder aanpassing van de rail.

Nog een tip:

Koop ipv van een 4 in 1 switch een Satcon 10/1 of een Vantage 8/1

Die Vantage kost maar 30 eurie en werkt perfect hiero kun je gelijk meerdere posities kwijt (in de toekomst )

Nu advies voor die 4:

28,2 oost
23,5 oost
19,2 oost
13 oost

Ingeval van een 8/1 switch

erbij
16 oost
10 oost
7 oost
5 oost
1 west

Haha je ziet nu 9 lnb's op een 8/1 switch hoe?? 7 en 5 oost ontvangen op 1 lnb!!

Vwb snr:

Heb hier alles op een 80% (db7000 op een T55 ) en alleen maar uitval bij zwaar onweer.

Dus samengevat:

Kopen dat ding ( als je er ruimtervoor hebt tenminste hij is groot hoor:)) alleen zou ik voor een Satcon 10/1 of een Vantage 8/1 switch kiezen.

Hay bertje.

Laat je ook even weten hoe de bevindingen zijn als je hem hebt staan.

sat4ever.

Mijn bevindingen tot nu toe:

Dit schoteltje houd het evenlang vol als mijn vorige setup ( Noname 80cm + sg2100A rotor) alleen is de Wave minder windgevoelig.

Het zappen met zo'n opstelling is een lust, prachtig, geen wachttijden meer.

Guardian;177847 zei:
Het zappen met zo'n opstelling is een lust, prachtig, geen wachttijden meer.

Zodra bij mij de rotor de zege geeft dan gaat er ook een wave aan de muur komen, want het zal idd een stuk sneller zappen.

Inderdaad freggel het zapt heel erg snel daar kan geen moter tegen op zo van 28oost naar 30 west alsof het niks is

Logisch, diseqc is altijd sneller dan een motor.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan