Wavefield t55 uitrichten

L

Loek3000

Hallo, HEEL lang niet hier geweest, per toeval toch weer hier aangekomen :tong:

Heb een vraag: Ik heb een Wavefield T55, het is mij wel gelukt deze correct uit te richten, al moet de reciever (DM7000s) er wel een tijd over doen om te locken... Heb het idee dat ik het wat beter kan afstellen als ik de schotel opnieuw uitricht... Nu wil ik dat doen met behulp van de reciever zelf (ik heb zicht op de tv waar de waardes op te zien zijn)

Alleen welke gegevens moet ik dan invullen in de reciever zelf zodat ik tijdens het draaien beeld of waardes veranderd zie..?

Misschien is het niet zo duidelijk wat ik precies bedoel.... Anders gezegd een voorgeprogrammeerd FTA kanaal waar ik naar kan sturen.....

Hoi Loek.

Welkom terug op Satellite Fun zullen we dan maar zeggen.:)

Ik heb gelijk je vraag even naar de juiste sectie verplaatst, want hij stond nu in de nieuwssectie en daar hoort hij niet echt.;)

Als ik een heel eerlijk advies mag geven... als het zo lang duurt om te locken kan de schotel inderdaad nog een stuk beter afgesteld worden.

Maar de meter van de ontvanger lijkt me daar niet geschikt voor.

Bij Lyngsat kun je diverse FTA zenders wel vinden op allerlei satellieten. Maar zo'n T55 heeft o.a. ook een bepaalde skew (draaiing) nodig.

Een goede handleiding daarvoor kun je hier vinden.

Dan kun je echt optimale waardes krijgen. Maar zoals gezegd is dat erg moeilijk (als het al lukt) omdat middels de meter van de ontvanger te doen. Temeer daar een ontvanger na een kleine beweging vaak pas na een halve seconde reageert.

Bedankt BT, goh jij bent hier al lang actief zeg ;)

Ik heb de site doorgelezen waar je naar linkt... Het enige is, daar gaan ze van de elevation uitgaan dat de bout (midden) de waarde is die je moet aanhouden, terwijl ik vernomen heb dat ik naar de binnenkant van de opening moet kijken, daar is een plaatje te zien die ik zou moeten aanhouden, alleen wat is nu juist...

Idd, zo uitrichten is geen doen, dagen lang al op het dak doorgebracht :tong:

Ik ga wel een satfinder kopen om het wat sneller voor elkaar te krijgen

Bedankt BT, goh jij bent hier al lang actief zeg ;)
Ja dat klopt, maar als oprichter vertrek je ook niet zo snel he. :)

Er zijn 2 methodes om die T55 uit te richten. Bij mijn weten is de makkelijkste methode om uit te gaan van de satellieten die je wilt nemen en dan de middelste satelliet daarvan nemen.

Als je Acrobat Reader hebt, dan is hier ook nog een zeer uitgebreide en goede handleiding met tekeningen.

Satfinder.... ja of iemand in de buurt vragen, of een beetje betere satfinder kopen. Die goedkope (al dan niet met piepertje) stelt niet veel voor.

Loek3000, je hebt e mail

Groet,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan