Web pagina

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hoi allemaal,

Wie kan mij vertellen wanneer ik een webpagina maak, deze kwa opmaak voor elke beeldscherm resolutie goed te bekijken is.

Ik heb namelijk wat gemaakt, waarvan ik er nu achter kom dat ie bij sommige mensen niet weergegeven wordt zoals ik hem bedoeld heb.

Letters vallen weg en ze moeten met de balk schuiven om de rest te kunnen zien!

Tips zijn welkom dus.

Owja, ik werk met Webpage maker versie 2.3

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes

Zorg ervoor dat je een niet te groot lettertype gebruik en neem dan de volgende regel eens in je body op:
 <table border="0" width="100%" height="100%" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%" valign="middle" align="center"><p align="center">
Dit zorgt ervoor dat je site altijd netjes in het midden van de browser wordt weergegeven, ongeacht de resolutie.
Probeer het maar eens, lukt het niet, hoor ik het wel.

Succes!

Webpagemaker geeft volgens mij niet echt de mogelijkheid deze zin toe te voegen..
Ik heb wel alles opgemaakt en gezegd gecentreerd opmaken, dus niet links of rechts...

Mijn probleem is dat ik al die web programmaas niet begrijp, lees veel te moeilijk vind, en webpagemaker kan ik nu aardig mee overweg....

Dus, andere tips zijn van harte welkom :)

Bedankt voor je reactie hangslot

Toch klopt het wel wat Hangslot zegt. Wil je het klaar krijgen dat pagina's zichzelf vergroten of verkleinen afhankelijk van de gebruikte resolutie van de bezoeker, zul je met procenten moeten gaan werken i.p.v. met vaste waardes.

Eventueel kun je met notepad (kladblok) je htm(l) pagina openen en dan handmatig de de zaken wijzigen als Webpagemaker dit niet voor je kan doen.

Ik heb een hele tijd terug eens effe geprobeerd met Coffee Cup firestarter.
Dat programma werkte wel heel makkelijk.
Alles wat je nodig hebt op het scherm droppen enzo.

Grtz.

Ik heb net Webpagemaker gedownload en even geprobeerd, werkt idd wel erg makkelijk, maar......
Als je dus een tekstvak plaats, b.v. "Hallo welkom op mijn site" krijg je de volgende code:

<div id="container">
<div id="text1" style="position:absolute; overflow:hidden; left:375px; top:116px; width:150px;< height:90px; z-index:0"><div class="wpmd">]
<div>Hallo welkom op mijn site</div>
<div>
</div>

In rood zie je dus waar het fout gaat, de positie van het vak wordt absoluut bepaald.
Dit kan je niet in Webpagemaker veranderen, altans, ik weet niet hoe.
Zonde van de tijd om uit te vogelen: als het niet teveel is, kan je me je script wel even mailen, converteer het even naar HTML, en geef aan hoe je het wil hebben. Dan kijk ik of ik het even voor je kan doen.

rechtermuis knop en dan page op 100% zetten, dan komt die niet meer buiten de lijnen

Ha mannen,

Na een andere tip van iemand, heb ik de achtergrond eens gewoon een kleur gegeven, omdat mijn achtergrond, een foto, een bepaalde resolutie had vertelde hij me.

Nu met gewoon een kleur erachter is alles okee !

Beeldvullend op alle resoluties, zover ik kon zien en getest heb....

Wist niet dat het in een foto als achtergrond kon zitten.....

Allemaal bedankt voor het meedenken :)

Groet

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan