web site

P

ploeger

wie weet hoe ik een eigen web site ken maken.
op een makelijke manieer wie ken mij dat uit leggen.
en een makelijke taal.
alfast bedankt

Het boek 'Web Design in a nutshell' kopen. Dan posten dat je 'em hebt, en die zelfde dag nog je 1e html pagina publiseren. Alle problemen waar je tegenaan loopt en alles wat je niet weet kan je dan hier vragen. Net zo lang totdat je zelf newbies gaat helpen.

Je kan hier ook CSS, PHP etc. vragen stellen.

Ik snap het niet, waarom moet je weer een duur boek kopen? Films kan je toch ook gratis downloaden?

Hier staat de info toch gratis?

Wat je ook doet, ga niet lopene etteren met Frontpage!

G

Yep, daar staat alles. Maar het is toch wel heel erg handig om er een goed boek bij te hebben.

Verplaatst naar het computerforum.

Probeer eens software als Coffeecup, Frontpage etc.
Er zijn ook sites die complete online website bouw toestanden aanbieden als je daar je site op gaat zetten.

Black Tiger zei:

Niet doen!

Frontpage maakt een zooitje van je website. Iemand met een 15" scherm kan met geen mogelijkheid lezen wat je allemaal op die site hebt gezet die je gemaakt hebt voor een 19" scherm en diegen die een 22" hebben snappen de layout ook al niet. Om maar te zwijgen over de verschillende browsers (meest gedownloade browser van de laatste jaren = Firefox!). Al voorbeeld FireFox: Die heeft nogal moeite met de MS perikelen die een geheel eigen draai aan HTML geeft en zich absoluut niet aan W3C houd. (De algemeen opgestelde regels die zij bepaald hebben, zij zijn ook de uitvinders van het WWW!)

G

Toen ik hier een tijdje geleden dezelfde vraag stelde werd ik overspoeld door antwoorden en hulp :) na veel zoeken en proberen kwam ik op 1 programma uit en dat was "SiteSpinner"
Dit is een WYSIWYG programma dus knippen en plakken
Ik wil het nog wel gaan proberen om alles zelf te gaan programmeren zoals een aantal mensen mij hadden aangeraden maarja helaas lijkt het of 24 uur in 1 dag te weinig aan het worden is :(
voor mij is dit tot nu toe een prima proggie geweest.
misschien dat jij er ook wat aan heb :)
Kijk hier maar eens even deze website www.verkeersschoollouise.nl deze site heb ik met sitespinner gemaakt niet slecht voor een eerste keer vond ik zelf :)

Voor de mensen die mij toen geholpen hebben nogmaals bedankt :)

Frontpage maakt een zooitje van je website
Da's toch wel een beetje onzin. Ik heb daar nooit klachten over gehad. Het ligt ook niet aan de grootte van je monitor want die heeft daar niets mee van doen, maar aan je ingestelde resolutie.
Zo is de Satellite Fun site ook middels Frontpage gemaakt net als de Atilla site en die draaien al jaren.

Nu moet ik wel zeggen dat het hier nog om een oude versie van Frontpage gaat uit 1997. In de nieuwere (zoals 2000 en hoger) zitten veel meer toeters en bellen wat het niet alleen moeilijker maakt maar ook de compatibiliteit niet ten goede komt.
Maar het is wel een kwestie van een beetje opletten waar je mee bezig bent, doch dat is met bijna alle programma's zo.
Ook kan het geen kwaad om de site eens met meerdere resoluties te testen.

Ik zal overigens die Sitespinner zelf ook eens gaan bekijken. Frontpage heeft namelijk wel het nadeel dat ie bepaalde coderingen er in zet die ik er niet in wens te hebben en deze dan nadien met notepad er weer uit sloop.

fladder zei:
Kijk hier maar eens even deze website www.verkeersschoollouise.nl deze site heb ik met sitespinner gemaakt
Prachtig...

Alleen even naar de 1e pagina gekeken, dus die paar letters en enkele plaatjes:

[SIZE=-2]This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!

# Error Line 45 column 12: there is no attribute "ID".

<embed id = backmusic src="./media/Simply_the_Best.mid" autostart="true" width="

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

# Error Line 45 column 26: there is no attribute "SRC".

<embed id = backmusic src="./media/Simply_the_Best.mid" autostart="true" width="

# Error Line 45 column 66: there is no attribute "AUTOSTART".

...media/Simply_the_Best.mid" autostart="true" width="1" height="1" loop="false"

# Error Line 45 column 79: there is no attribute "WIDTH".

..._the_Best.mid" autostart="true" width="1" height="1" loop="false"></embed>

# Error Line 45 column 90: there is no attribute "HEIGHT".

...d" autostart="true" width="1" height="1" loop="false"></embed>

# Error Line 45 column 99: there is no attribute "LOOP".

...art="true" width="1" height="1" loop="false"></embed>

# Error Line 45 column 106: element "EMBED" undefined.

...ue" width="1" height="1" loop="false"></embed>

You have used the element named above in your document, but the document type you are using does not define an element of that name. This error is often caused by:

* incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Frameset" document type to get the "<frameset>" element),
* by using vendor proprietary extensions such as "<spacer>" or "<marquee>" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).
* by using upper-case tags in XHTML (in XHTML attributes and elements must be all lower-case.

# Error Line 46 column 8: element "NOEMBED" undefined.

<noembed> <bgsound src="./media/Simply_the_Best.mid" loop=false> </noembed>

# Error Line 46 column 23: there is no attribute "SRC".

# Error Line 46 column 58: there is no attribute "LOOP".

# Error Line 46 column 63: element "BGSOUND" undefined.

... <bgsound src="./media/Simply_the_Best.mid" loop=false> </noembed>

# Error Line 50 column 95: character "," not allowed in attribute specification list.

...bs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0", width="660" height="101">

# Error Line 56 column 38: there is no attribute "TYPE".

<embed src="./media/Movie2.swf" type="application/x-shockwave-flash"

# Error Line 57 column 13: there is no attribute "PLUGINSPAGE".

pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"

# Error Line 58 column 9: there is no attribute "QUALITY".

quality="best" play="true" loop="false" menu="false" width="660" height="101">

# Error Line 58 column 21: there is no attribute "PLAY".

# Error Line 58 column 46: there is no attribute "MENU".

# Error Line 58 column 79: element "EMBED" undefined.

...menu="false" width="660" height="101">[/SIZE]

... halleluja. :neenee: :tong:

Tja, ik denk dat het misschien wat meer moeite kost om de taal te leren (lezen). Zoals HTML, XHTML, PHP e.d. Maar eenmaal een beetje onder de knie...

Wat ik doe:
Ik heb me aangeleerd om de talen te leren lezen. Wat ik niet begrijp zoek ik op bij de eerdere link die ik heb gegeven. Waar ik niet achter kom, vraag ik aan KerstKonijn.

Door dat je het kan lezen, dus weet waar wat komt te staan, kan je compleet geschreven sites jatten. Je negeert dan de sites die met Frontpage gemaakt zijn (immers, aan de reactie van BT kan je zien dat ik helaas weeeeeer gelijk heb) en dus neem je alleen sites die w3c compatible zijn. Daarna verander je hetgeen wat jij wil en je hebt je eigen gemaakte site die WEL goed is :biggrin:

Cool he?

G

Ow, en nu niet allemaal KK lopen lastigvallen, dat mag alleen ik ;)
Doe maar hier op het board.... Whahahahaha

Dit is wat ik heb ingetikt...

Je ziet het zit nog vol met fouten (buiten dat de links het niet doen) ben ook nog volop aan het leren. De layout ben ik redelijk tevreden, ondanks dat ik de kleur nog niet zeker ben.

Dus ook het schrijven gaat me al steeds iets beter af...

G

Misschien is het leuk om een nieuw topic te maken:
Post hier je eigen website. En laat iedreen maar commentaar erop smijten...

?

G

BiG_G zei:
Post hier je eigen website.

Maar ik durf de mijne er "nog" niet op te zetten...

Er zijn nog zoveel dingen te doen. :confused:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan