Websites niet te openen

D

Donserlanza

Van al de miljoenen websites op het net ,slaag ik er niet in om twee sites te openen . Zowel op een Compaq (windows98)als op een Asus (windowsXP) ,met ADSL aansluiting ,is de site van www.jetair .be bij mij thuis niet open te krijgen . Geeft na een tijdje de melding : kan de server niet vinden . Bij vrienden is deze zonder problemen te openen .
Heeft er iemand zo'n gekke situatie eens meegemaakt en is er wat aan te doen .

groeten,

donzer

2van de miljoenen is maar weinig...

Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals het domein is uit de lucht (storing, niet betaald), of het ipadres van de site is veranderd (verhuizing naar andere server) waardoor de dns records nog niet ververst zijn en de site enkele dagen niet bereikbaar is door de naam in te typen in het adresveld.

Verder kan je nog een spelfout hebben gemaakt. Je kan dan met Google proberen te achterhalen wat wel de juiste linknaam is.

Rolo

Het gekke is dat enkel bij mij thuis deze 2 sites niet te openen zijn . Bij mijn buurman zijn ze onmiddellijk te bereiken .
We gebruiken dezelfde software en dezelfde www -adressen om deze sites te bereiken . Enkel mijn buurman heeft geen ADSL aansluiting .
Het is een raadsel waarom juist deze twee hier en enkel bij mij thuis niet te openen zijn . Alles wat je daarjuist hebt aangegeven Rolo doen we correct .

Donzer

Heb je ook de beveiligingsinstellingen in Explorer op beide pc's hetzelfde staan? Zie Extra, InternetOpties, tabblad beveiliging.

Rolo

Ook ik heb het eens geprobeerd, maar Nada. Als ik er .com of .de achter zet, kom ik wel op jetair sites, maar ik weet niet of dat de bedoeling is.

Heb ik ook wel eens gehad en lag, altans bij mij met Norton.(nieuwe update's)
Het is namelijk zo als je nieuwe update,'s binnen haalt bij norton dan kan het zo wezen dat hij teveel poorten dicht gooit. Zoals je weet moeten er wel een aantal poorten open staan om op een webpage te komen. Dus de tip is schakel even alle beveiligingen uit en kijk dan wat de pc dan doet.

Net wat Rolo ook zegt, kan ook een verkeerd adres zijn. (heb het opgegeven adres van jou even geprobeerd Donserlanza)
Bij mij lukt het ook niet om die site te openen. Dus een duidelijke zaak. Verkeerd in gevuld of verandering van adres.

Ik ben even gaan kijken op die sites, althans www.jetair.be (in de link stond een spatie teveel.
Wat me dan meteen opvalt is dat deze site gebruik maakt van Flash en/of shockwave.

Als ik de commentaren zie en ervaringen, zo van bij buurman doet hij het wel, zelfde abo, en bij weer een ander doet hij het niet, heb ik zo het vermoeden dat het enige probleem is dat bij degenen bij die het niet werkt, geen flash en shockwave geinstalleerd is of een te oude versie.

http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Even daarop klikken en installeren en dan zal het probleem waarschijnlijk over zijn misschien ook niet.

Normaliter als die foutmelding gegeven wordt, dan lijkt het me eerder een DNS probleem.
Maar men wete maar nooit.

Maarruh.... wat is die tweede site die je niet bereikt krijgt? Ik zie alleen die Jetair in de tekst staan en ik zie geen tweede site.

Yes BT klopt had ik nog niet opgelet of het wel goed was geschreven.
Ja dat kan het bij hem ook nog wezen ShockwaveFlash want hier doet hij het nu wel goed.

Alvast bedankt iedereen om even te reageren .
We hebben het hier opgegeven . Niets waar het woord jetair in voor komt, is open te krijgen . Zelfde probleem met de website van de veronica online gids. Hebben beide tot verleden week steeds perfect gewerkt . Niets veranderd aan de computers.
Ik ga er maandag eens een " Spaanse deskundige " bijhalen ,maar ik hou mijn hart vast met die zogenaamde deskundige hier op gebied van informatica.

Donzer

Maar je hebt dus wel flash en shockwave geinstalleerd?
Heb je ook al eens Spybot search & Destroy over dat systeem laten draaien?
Ik heb namelijk ook al eens gehad dat bepaalde spyware me sommige dingen blokkeerde.

Best Donserlanza
om die site te openen moet je alleen maar die spatie voor de punt weg laten dus www.jetair.be

groetjes van oumda

Had ik ook al aangegeven Oumda, effe goed lezen.:)
Maar dat bleek het probleem dus niet te verhelpen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan