Het Verdrag van Rome geeft mensen het recht om in alle vrijheid te kijken/luisteren naar alles wat draadloos verspreid wordt.
Voor zover ik het begrepen had, gaat het om vrije nieuwsgaring. Dat is iets anders als het recht om te kijken/luisteren naar alle vrije signalen.
Doch ik kan me vergissen want ik heb me er niet zo op toegelegd.
Aan dat recht is echter voldaan als je op andere wijze die mogelijkheid biedt aan mensen, bijv. d.m.v. GSO, waarbij ik van mening ben dat er meer schotels moeten staan, Sirius moet er ook bij en 1 west.
En misschien nog wel meer.
Dat "volwaardig alternatief" zien de gemeentes en bouwverenigingen in het plaatsen van een GSO of het invoeren van het pakket waar de klager over klaagt, dan is immers aan zijn wens voldaan.
Met dat papiertje kom je dus helaas niet meer ver, zeker niet meer bij flatgebouwen. Je zou er eens over moeten gaan doorvechten tot het Europees gerechtshof om je gelijk te krijgen, maar wie doet dat nog? En dan nog is er het nodige risico omdat in meer landen dit probleem zich voordoet.
Wat gaat dan voor, het prive belang of het eigendoms belang voorzien van een alternatief?
Net zoiets als tegenwoordig hier in NL de privacy geschonden wordt aan alle kanten omdat een ander belang prefereert boven het privacy belang.
Ben ik het ook niet mee eens, en zijn velen het niet mee eens, maar je kunt er alleen niks tegen beginnen.