Weer een dom artikel in het AD regio Gouda over schotels.

Tsjongejongejongejonge..... ongelooflijk he. En dan die Roelof die vindt dat alle schotels moeten verdwijnen en zoniet afpakken en een boete, die weet dus ECHT totaal van toeten noch blazen.
Er zitten me toch af en toe figuren tussen..... tsssssk.

Tja wizzard, laten we voor AD dan maar Algemene Domheid lezen!
Ontsiert gevels? Die gevels zien er wel ontzettend interessant uit soms? Een toppunt van architectuur, haha?
Nee dus, die zijn totaal oninteressant en dat er schotels opstaan maakt ze juist interessanter omdat eruit blijkt dat je zelfs achter deze oninteressante gevels kunt leven, haha!
Ik voor mij vind het prachtig, omdat daaruit blijkt dat deze mensen juist leven en cultureel bezig zijn!
Natuurlijk weet iedereen dat een schotel vebod alleen erdoor gedrukt wordt om de kabel providers van de nodige euro's te voorzien.
Dat kan als de lokale bestuurders voldoende geolied en gesmeerd worden, haha!
Wat ik verder lees van geinteresseerden die waarschijnlijk nooit iets van sat-tv hebben gezien kan ik alleen maar beoordelen als onnozele prietpraat!
Die zullen het nooit leren.

Grtz.

Inderdaad een artikel met een vreemde titel. Alhoewel in het artikel nauwelijks aandacht wordt besteed aan de schotels, is het toch vreemd. We dachten dat er een rechterlijke uitspraak was over schotels e.d. Die mensen in Gouda moeten op 'save' gaan spelen en gewoon zeggen dat ze een schotel hebben omdat ze meerdere zenders niet kunnen ontvangen en dus niet alleen RTM.

Onze mening is dat we kunnen voorstellen dat mensen van de gemeente e.d. het zicht niet fraai vinden. Je moet dan o.i. naar een oplossing zoeken waa iedereen blij mee is (win-win situatie). Dat zou b.v. een GSO-kunnen zijn. De gemeente moet dan een GSO voorstellen en de kosten voor haar rekening nemen. Iederen blij toch...?

Die vent die alles weg wil hebben is misschien jaloers dat hij het zelf niet heeft of zo onmogelijk woond dat hij met zijn schotel niet naar het zuiden kan en dan telt bij hem de regel ik niet dan een ander ook niet??????????
gr frans

Ach met dat GSO weet ik het ook niet, da's leuk voor flatgebouwen enzo, maar op huizen moet je toch een beetje zelf kunnen bepalen want voor je het weet betaal je weer aan zo'n installatie mee terwijl je misschien minder sats nodig hebt en zelf goedkoper kunt zijn.
Het ontsieren vindt ik wel een argument aan de voorkant van huizen, aan de achterkant moeten ze gewoon niet mauwen.
En aan de voorkant bij huizen zijn er ook nog alternatieven zoals de doorzichtige schotels, dus zo erg is het allemaal eigenlijk niet.

Nog niet eens zo lang geleden stonden in heel Nederland foeilelijke antennes overal op de daken, met tuien ook nog vaak etc, veelal geroest, dat moest allemaal kunnen.
Nu zijn er mooie schotels, die niet eens roesten en past het opeens niet in het straatbeeld, da's hypocriet van de gemeentes.
Zoals gezegd. GSO is een goede regeling voor flatgebouwen, maar voor huizen moeten ze gewoon schotels in de tuin toestaan en aan de voorkant eventueel een regeling treffen zoals een geschilderde schotel of doorzichtige schotel zodat hij niet opvalt.

Klopt Black Tiger, maar als je het artikel leest en kijkt naar het plaatje dan gaat het daar toch over flat(-achtige) gebouwen. Vandaar dat we GSO ter sprake brachten.

Dat is correct Eendenteam, doch ik trok hiermee de discussie door naar het bredere gebeuren o.a. vanwege de reactie van die gast dat maar alle schotels opgeruimd moesten worden.
V.w.b. flatachtige gebouwen is GSO in elk geval zeer zeker beter dan niets, wat eerst het geval was toen daar nog geen oplossing voor gevonden was.

Ik vind het zelf ook geen mooi gezicht die flatgebouwen vol gehangen met die roestige wokken.Ik begrijp echter wel dat die mensen zenders uit hun vaderland willen zien. G.S.O. is daar dan wel een mooie oplossing voor waar misschien wel 95% van de mensen mee geholpen zijn maar dan wel 1 waar minimaal 4 schotels aan hangen voor te weten de volgende satellieten:Turksat,Badr,Hotbird en Astra2.

Black Tiger;175233 zei:
Tsjongejongejongejonge..... ongelooflijk he. En dan die Roelof die vindt dat alle schotels moeten verdwijnen en zoniet afpakken en een boete, die weet dus ECHT totaal van toeten noch blazen.
Er zitten me toch af en toe figuren tussen..... tsssssk.

Verdrag van Rome en dat is al zo oud als de weg naar ..... (juist)!

Het Verdrag van Rome geeft mensen het recht om in alle vrijheid te kijken/luisteren naar alles wat draadloos verspreid wordt.

Met dat papiertje in handen is geen enkele schotel te weren of er moet een volwaardig alternatief voorhanden zijn en dat is het hem nu juist: dat is er niet! Welk kabelnet kan een stuk of 500 TV-zenders doorgeven? Geen enkele, zelfs geen digitaal net.

Het Verdrag van Rome geeft mensen het recht om in alle vrijheid te kijken/luisteren naar alles wat draadloos verspreid wordt.
Voor zover ik het begrepen had, gaat het om vrije nieuwsgaring. Dat is iets anders als het recht om te kijken/luisteren naar alle vrije signalen.
Doch ik kan me vergissen want ik heb me er niet zo op toegelegd.

Aan dat recht is echter voldaan als je op andere wijze die mogelijkheid biedt aan mensen, bijv. d.m.v. GSO, waarbij ik van mening ben dat er meer schotels moeten staan, Sirius moet er ook bij en 1 west.
En misschien nog wel meer.

Dat "volwaardig alternatief" zien de gemeentes en bouwverenigingen in het plaatsen van een GSO of het invoeren van het pakket waar de klager over klaagt, dan is immers aan zijn wens voldaan.

Met dat papiertje kom je dus helaas niet meer ver, zeker niet meer bij flatgebouwen. Je zou er eens over moeten gaan doorvechten tot het Europees gerechtshof om je gelijk te krijgen, maar wie doet dat nog? En dan nog is er het nodige risico omdat in meer landen dit probleem zich voordoet.
Wat gaat dan voor, het prive belang of het eigendoms belang voorzien van een alternatief?

Net zoiets als tegenwoordig hier in NL de privacy geschonden wordt aan alle kanten omdat een ander belang prefereert boven het privacy belang.

Ben ik het ook niet mee eens, en zijn velen het niet mee eens, maar je kunt er alleen niks tegen beginnen.

Black Tiger;175296 zei:
Voor zover ik het begrepen had, gaat het om vrije nieuwsgaring. Dat is iets anders als het recht om te kijken/luisteren naar alle vrije signalen.
Doch ik kan me vergissen want ik heb me er niet zo op toegelegd.

Ik wel ;) Ik heb ooit een bouwvergunning aangevraagd voor een antenne installatie en dat werd in eerste instantie afgekeurd. Toen ik het 'Verdrag van Rome' noemde was de vergunning in no-time binnen. Dit is de tekst:

1. Eenieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te hebben en de vrijheid kennis te nemen en te geven van informatie of idee?n, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.

@ Black Tiger

Ben met je eens dat er eigenlijk nog meer satellieten bij horen.Probleem is echter dat de momenteel verkrijgbare multiswitches hooguit tot 4 satellieten gaan.

Nou ik heb toch ook al gehoord van mensen thuis die meerdere diseqc's gekoppeld hadden, een diseqc van 8 heb ik ook al van gehoord.
Verder werkt dat GSO op een andere manier en word met andere koppelingen aan elkaar gesloten, daar kun je volgens mij dan ook veel meer dan 4 schotels op aansluiten.
Op sommige sites lees ik dat je met GSO "bijvoorbeeld 4 of 5 schotels kunt aansluiten", dus het getal 5 wordt al genoemd en het is maar als voorbeeld dus volgens mij kunnen er ook meer op.

DiseqC is wel iets anders dan een multiswitch Black Tiger. GSO werkt met multiswitches gecombineerd met quatro lnb's misschien dat er mensen zijn die achter een diseqCswitch twee multiswitches hebben gehangen maar dat is dan sowieso in een flatgebouw geen haalbare kaart. Geef mij anders maar een link naar een site waar dan inderdaad meer dan 4 lnb's aan een multiswitch hangen.

Ja ik weet dat diseqc iets anders is, maar ik dacht dat je diseqc's met multiswitches kon koppelen.
Overigens heb je gelijk, ik kan geen MS vinden voor meer dan 4 lnb's, heb wel MS gevonden met 9 ingangen maar dat bleek dan voor 4 quattro lnb's te zijn.

Op een commerciele site stond over GSO dat je er 4 of 5 schotels op kon hangen, die info blijkt dus fout (Zeebra satelliet)
Op een andere site vond ik een 5x4 multiswitch, maar bij nader onderzoek blijkt deze dus voor 4 lnb's te zijn en 1 kabelsignaal zodat je dat koppelen kunt.
Dan waren er nog een discussie site die het hadden over een GSO oplossing met 5 schotels.
Deze drie dingen hebben me even op het verkeerde been gezet of het moet op een of andere wijze mogelijk zijn die multiswitches aan elkaar te koppelen.

Met 2x een 4 maals DiseqC en ??n 12v switch kom je ook een heel eind
ik tel dan al 8 sat`s
Of ben ik dan te opdringerig.
groet looney2

Da's wel een oplossing Looney2, maar die gebruiken ze professioneel niet vlug, dan zullen ze eerder een paar multiswitches aan elkaar koppelen met een 12v switch of op andere wijze volgens mij.

Er worden wel meer mooie oplossingen geboden, maar ik blijf toch van mening dat net als vroeger met TV Antenne's, iedereen die in een huis woont ook gewoon het recht op een schotel moet hebben, aan de achterkant sowieso als het niet zichtbaar is van de straat, en aan de voorkant evt. aangepast, wellicht via gemaakte afspraken een schotel die ergens onzichtbaar is opgesteld of doorzichtige schotel of zoiets.

Flatgebouwen moeten het kunnen middels een tegelvoet op een balkon of als het niet zichtbaar is van de straat (bijv. achterkant) ook beter.

Da's overigens niet omdat ik schotelliefhebber ben, maar omdat ik de term "ontsiering van het straatbeeld" sowieso al een idiote vorm van beleid vindt.

Ik ging meer uit van de spullen die de meeste particulieren mensen al hebben,dan hoeven ze alleen maar aan een uitbreiding te denken.
Wat betreft de mensen die in een flat wonen,die zouden inderdaad gewoon hun eigen of gedeelde schoteltje moeten kunnen plaatsen,(mits dit niet een aftans verroest ding is) naar mijn mening dan.
Bovendien zijn er tegen woordig schotels die er als een buitenlamp uit zien en zelfs nog licht geven ook.
Laat daar maar eens een of andere instantie een verbod op bedenken.
groet looney2

Oh op die manier, ja dan ben ik het natuurlijk met je eens. Zo denk ik er ook over.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan