- Lid sinds
- 27 sep 2008
- Berichten
- 557
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 59
Hallo sat vrienden.
Vandaag kreeg ik de volgende neiuwsbrief in de bus van het Asat team, ik kan me herinneren dat hier een topic over is geweest en of het voor ons van toepassing is, maar wellicht dat iemand er wat aan heeft.
Lees hier de originele tekst.
Satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal waarschuwt dat er wederom kans is op beelduitval bij gebruik van een niet gecertificeerde ontvanger. Vanaf 1 september kunnen ontvangers met ingebouwde, niet officieel ondersteunde, kaartlezer die niet voorzien zijn van niet actuele firmware beeldproblemen veroorzaken. CanalDigitaal heeft dit vanmiddag bekend gemaakt.
Vanaf 1 september gaat CanalDigitaal gebruik maken van een tweetal ID’s in de Mediaguard codering. Men gaat nu om de 10 dagen een acitveringsignaal versturen waarmee de geldigheidsdatum van de operator en management ID twee maanden vooruit worden gezet. Als men op dit moment een smartcard heeft waarop deze datums niet minimaal twee maanden vooruit staan krijgt zeer waarschijnlijk te maken met beelduitval. Naast de gecertificeerde satellietontvangers die CanalDigitaal in eigen beheer op de markt brengt, de Thomson en Philips decoders, kan men met een CI ontvanger ook via de officiële Mediaguard CI module bekijken of de smartcard de laatste ID updates heeft ontvangen en de datums van beide ID’s minimaal 2 maanden vooruit zijn gezet. Overigens geven niet alle CI modules beide ID’s weer op het beeldscherm als men in het menu van de satellietontvanger gaat. In dit geval adviseert CanalDigitaal om bij een dealer of installateur de smartcard te laten checken over de laatste updates van de ID’s ontvangen is. Alleen als deze beide goed zijn ontvangen en door de smartcard verwerkt zijn blijft men na 1 september beeld houden.
CanalDigitaal heeft in dit geval vooraf wel samengewerkt met betrokken leveranciers van niet gecertificeerde ontvangers. Zo is op de website van SAB sinds gisteren nieuwe firmware beschikbaar waarmee geen beelduitval te ervaren is. Verder heeft CanalDigitaal op haar website een speciale pagina operationeel gemaakt waar mensen die problemen hebben met het uitvallen van beeld bij ongecertificeerde ontvangers voor informatie terecht kunnen. Op deze pagina worden ook links geplaatst naar firmware van ongecertificeerde ontvangers waarmee beelduitval problemen verholpen kunnen worden.
Groet,
Wing
Vandaag kreeg ik de volgende neiuwsbrief in de bus van het Asat team, ik kan me herinneren dat hier een topic over is geweest en of het voor ons van toepassing is, maar wellicht dat iemand er wat aan heeft.
Lees hier de originele tekst.
Satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal waarschuwt dat er wederom kans is op beelduitval bij gebruik van een niet gecertificeerde ontvanger. Vanaf 1 september kunnen ontvangers met ingebouwde, niet officieel ondersteunde, kaartlezer die niet voorzien zijn van niet actuele firmware beeldproblemen veroorzaken. CanalDigitaal heeft dit vanmiddag bekend gemaakt.
Vanaf 1 september gaat CanalDigitaal gebruik maken van een tweetal ID’s in de Mediaguard codering. Men gaat nu om de 10 dagen een acitveringsignaal versturen waarmee de geldigheidsdatum van de operator en management ID twee maanden vooruit worden gezet. Als men op dit moment een smartcard heeft waarop deze datums niet minimaal twee maanden vooruit staan krijgt zeer waarschijnlijk te maken met beelduitval. Naast de gecertificeerde satellietontvangers die CanalDigitaal in eigen beheer op de markt brengt, de Thomson en Philips decoders, kan men met een CI ontvanger ook via de officiële Mediaguard CI module bekijken of de smartcard de laatste ID updates heeft ontvangen en de datums van beide ID’s minimaal 2 maanden vooruit zijn gezet. Overigens geven niet alle CI modules beide ID’s weer op het beeldscherm als men in het menu van de satellietontvanger gaat. In dit geval adviseert CanalDigitaal om bij een dealer of installateur de smartcard te laten checken over de laatste updates van de ID’s ontvangen is. Alleen als deze beide goed zijn ontvangen en door de smartcard verwerkt zijn blijft men na 1 september beeld houden.
CanalDigitaal heeft in dit geval vooraf wel samengewerkt met betrokken leveranciers van niet gecertificeerde ontvangers. Zo is op de website van SAB sinds gisteren nieuwe firmware beschikbaar waarmee geen beelduitval te ervaren is. Verder heeft CanalDigitaal op haar website een speciale pagina operationeel gemaakt waar mensen die problemen hebben met het uitvallen van beeld bij ongecertificeerde ontvangers voor informatie terecht kunnen. Op deze pagina worden ook links geplaatst naar firmware van ongecertificeerde ontvangers waarmee beelduitval problemen verholpen kunnen worden.
Groet,
Wing