welk wireless systeem?

M

marianne

Ik ben een newie op het satellietgebied. En zou graag iets meer willen weten over de verschillende draadloze cardsharing-systemen.

Ik heb nu nog alleen een Nokia mediasat 9304S, maar wil graag met 3 tv's overstappen naar sateliet.

Welk systeem kan het beste met welke recivers. Ik moet dus nog 2 recivers aanschaffen, maar de nokia wil ik wel graag mee laten lopen.

Ben erg benieuwd naar andermans ervaringen, alvast bedankt, groetjes,

Marianne

Oef. Wees voorzichtig met de aanschaf van dat spul en verzeker je van tevoren liefst bij de dealer, dat een en ander ook werkt.

Een tijdje geleden was er namelijk een apparaatje te koop waarbij standaard een paar draadloze kaartjes (die er uit zagen als SMD kaarten) die dan in andere ontvangers gestopt konden worden.

In het hoofdapparaatje stopte je dan de C+ kaart en zo kon je op de beide aangesloten ontvangers (of meer als je nog wat losse kaartjes bijbestelde) kijken.

Een kennis van me heeft dat systeem, doch sindsdien heeft C+ een paar wijzigingen aangebracht in hun beveiliging, dat specifieke systeem werkte daarna niet meer.

Er zijn echter soortgelijke systemen waarvan ik hoorde dat ze wel zouden werken, doch zekerheid kan ik er niet over geven, misschien een van de andere moderators of gebruikers alhier.

Belangrijk is in elk geval om je goed te informeren en liefst ook een werkende situatie te zien zodat je zekerheid hebt dat het ook funktioneert, danwel dat iemand je die zekerheid kan geven omdat hij thuis een gelijke werkende situatie heeft.

Ik ben een newie op het satellietgebied. En zou graag iets meer willen weten over de verschillende draadloze cardsharing-systemen.Ik heb nu nog alleen een Nokia mediasat 9304S, maar wil graag met 3 tv's overstappen naar sateliet.

Welk systeem kan het beste met welke recivers. Ik moet dus nog 2 recivers aanschaffen, maar de nokia wil ik wel graag mee laten lopen.

Ben erg benieuwd naar andermans ervaringen, alvast bedankt, groetjes,

Marianne
Er is het systeem Smartwi

Dit is een hobby oplossing voor residential splitting. Complete set van base en drie slave units. Alleen voor eigen toepassingen, kent geen officiele ondersteuning. Via google makkelijk te vinden. Meen 130 euro.

Een ander alternatief wat goed werkt (reeds getest en heeft ondersteuning) is een Cardlink aanschaffen. Deze werkt normaal gezien op een bedraad netwerk maar kan in combinatie met een wireless adapter perfect functioneren.

Echter is de prijs hiervoor wel een stukje hoger. 1 Cardlink met een wireless adapter dan ben je al gauw 150+ euro kwijt. Maargoed! het werkt zeker ;)

iSAT TEAM.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan