Welke audio apparatuur kan op de dreambox DM 600 PVR

S

Sjaak

Hallo

Wij hebben al enige tijd een dreambox DM 600 PVR.

Geweldig, prima ontvangst geen klachten. :biggrin:

De ontvangst gaat wireless via een sweex router.

Nu willen we graag nieuwe audio apparatuur aanschaffen, maar deze moet wel wireless zijn.

Heeft iemand ervaring met bepaalde merken en waar moet je op letten ?

Is elk systeem geschikt ?

Kan het tv geluid ook via deze (te kopen) apparatuur ?

Heej Sjaak, welkom op Satellite Fun.

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wilt audio apparatuur. Die moet draadloos zijn.

Het moet zij voor op je Dreambox 600 PVR, terwijl deze geen draadloze aansluiting heeft voor audio maar tulp stekkers.

Tulp stekkers betekent kabel. Wat wil je dan precies draadloos doen?

De enige draadloze audio apparatuur die ik zelf ken is een multimediasysteem, maar het draadloze daarvan is alleen bedoeld om internet radio te ontvangen danwel films en muziek te kunnen streamen van een pc.

Misschien dat je iets duidelijker kunt uitleggen wat je precies graag wilt bereiken?

Hallo

Ik wil graag de radio stations die via de dreambox lopen ontvangen zonder dat de tv is ingeschakeld.

Ben ik nu duidelijker ?:shocked:

Nee.

Hoe heb jij je DM600 PVR draadloos aangesloten ?

Volgens de specs van de fabrikant heeft het ding een netwerk aansluiting, maar geen draadloze aansluiting.

Dan is er mij geen audio apparatuur bekend die een (draadloze)netwerk bron heeft.

Wel is er apparatuur die zelf radiostations via het internet kan ontvangen, maar jij wil zo de radiostations die via de satelliet worden ontvangen beluisteren vermoed ik.

Theoretisch is zoiets overigens wel mogelijk.

Dan moet je DM 600 PVR audio streaming volgens DLNA gaan bieden.

Wellicht zal er ooit eens een firmware komen die dat gaat ondersteunen, maar ik ben het nog niet tegen gekomen.

Of je op die wijze ook het tv geluid wil beluisteren, waag ik te betwijfelen.

Je zult namelijk enorme problemen ondervinden om beeld en geluid synchroon te houden.

Draadloos wordt idd moeilijk denk ik.

Maar met een optiese verbinding werkt het perfect.

En de meeste audio app. heben wel een optiese aansluitng.

Heeft de DM600 dan geen tulpstekkers? Die zou je ook nog kunnen gebruiken voor op een audio systeem aan te sluiten, mocht je niet met optische verbindingen willen of kunnen werken.

Als je over wat verdere afstand je audio hebt staan is opties beter.

En je kan ook dan gebruik maken van 2.0 of 5.1 signaal voor films.

Ah mooi, weer wat bijgeleerd. Was mij niet bekend dat optische kabels ook in grote lengte verkrijgbaar waren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan