welke computer freak wil mij effe helpen, aub.

F

format c:

Hallo samen.
ik krijg steedts een fout melding,op mijn computer en aangezien ik niet zo n computer held ben,wil ik dat aan iemand vragen die het wel weet.
wat betekend de foutmelding:
toegang tot het opgegeven apparaat pad of bestand is geweigerd.
F:\WINNT\SYSTEM32\CMD32.EXE.
waar ligt dat aan,en hoe kan ik dat probleem verhelpen?
wie wil me helpen aub.

Mogelijk heb je een virusscanner ge?nstalleerd en probeert die scanner het besmette bestand te "isoleren".
Misschien heb je de beschikking over een reddingsdiskette. Je zou er die op los kunnen laten.
Ook kun je van de site van McAfee het programma "Stinger" downloaden en daarmee je computer laten doorzoeken ( en virusvrij maken) Met behulp van Google.nl is die zo gevonden.
Of dit alles resultaten opgeleverd heeft, hoop ik nog van je te lezen!
Succes.
M

ik ga eens effe kijken,.
ik hou je op de hoogte.
bedankt voor je reactie.

Je schreef: toegang tot het opgegeven apparaat pad of bestand is geweigerd.
F:\WINNT\SYSTEM32\CMD32.EXE.

Ik blijf met enkele vragen zitten:
1. welke windows versie heb je
2. Heb je een netwerkge?nstalleerd
3. Heb je laatstelijk het besturingssysteem veranderd/vervangen
4. als je onder <Start>; <uitvoeren>; <cmd> intikt, wordt dan een dos-box geopend
5. kun je hierna <set>" intikken (gevolgd door een Enter) en verschijnt dan het zoekpad met iets als:
Path=c:\winnt\system32\ ..........

Kortom, ik heb veeeeel meer informatie nodig om je zo op afstand te kunnen helpen.

Groet, M

dank je voor je hulp.
1.ik heb windows200prof nederlands.
2.ik heb een netwerk,ja ook geinstaleerd.
3.ja heb ik vervangen(besturings syteem.)
4.ja het dos wordt geopend.
5 ja dat klopt er verschijnt iets in die richting ja.
(ik weet niet hoe ik dat kan plakken op dit forum,anders.weet je een tip hoe ik die lijst van dos kan plakken,op dit forum,of via je e mail?
6
alvast bedankt.ik hoor het wel weer.
of e mail naar i.j.m.reynders@home.nl

Heb hier ook effe gekeken maar het zit ook niet in mijn win2000 en hoort er waarschijnlijk niet bij. Heb je het wel op je HD gevonden? Dan kijk je op eigenschappen en de datum voor wat het is.
Grtz.

doe es een spyware-scan met ad-aware bijvoorbeeld.

merDe

Was ik vergeten. Kijk eens in de registry. Open regedit. Kijk onder edit en find. Vul de filenaam in en laat zoeken. Hij zal ergens verwijzingen vinden. Vaak kun je zien waar het mee te maken heeft. En die kun je eventueel verwijderen.
Suc6.

ik denk dat het een virus is ik had precies de zelfde error
heb toen mijn virus scanner geupdate en tada ik had het kwbot virus en die geeft onderandere deze fout melding

ik krijg de fout melding als ik windows 2000 prof op start.

ik heb ook even een zoekactie gedaan op mijn schijf, maar dit bestand zit er bij mij niet op! Het lijkt mij hetzelfde als het msblast-virus, die zette ook een bestandje in je windows system, ik zou als ik jou was maar eens bij microsoft gaan kijken of hier iets van bekend is.

groeten van corne.

Ik zou zowieso als eerste Kilroy's advies eens opvolgen.
Het ding staat waarschijnlijk ergens in de registry bij de local_machine en/of current_user bij de run of run_services mogelijkheden.

Ik dacht dat het om spyware ging, Spybot search&destroy zou ik er zeker ook eens overheen halen.

Ik heb gisteren norton system works 2003 pro geinstalleerd en ik deed eerst live update en dan deed ik virus scan.
Er waren 92 virussen hij heeft ze allemaal gerepareed of verwijderd behalve 1. Hij kan niets doen met die ene het is een W32.Kwbot.C.Worm.Hier staat wat meer over.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.kwbot.c.worm.html

Hij kan het niet maken of verwijderen. Hij heeft mijn cmd32.exe geinfecteerd

ik heb dit van een ander forum
je zal toch de hd moeten formateren
en het beste is met een nieuwe partitie

Sorry Ramstein, maar dan heb je toch volkomen verkeerd gelezen, er is wel degelijk een verwijdering van het virus mogelijk.

Op de link die je zelf gaf, en dan onderaan bij "removal instructions".

In principe is een nieuwe installatie of format bijna niet meer nodig bij virusbesmettingen.

Vaak kun je in de veilige modus in msconfig de opstart weghalen van het desbetreffende virus onder het tabblad opstarten, dan kun je vervolgens een try doen om dat bestand te verwijderen of na het opstarten de virusscanner te updaten en daarna scan te doen waarna het virus wordt verwijderd of in quarantaine wordt gezet zodat je het kunt wissen.

In het uiterste geval, als je er echt niet meer uitkomt: schroef je pc open, haal de harde schijf eruit, zet de jumper op slave, hang de schijf als 2de disk achter een pc die up to date is qua scanner en definities en scan de hd vanaf de schone disk.
Daarna kun je de hd weer terughangen en proberen het OS weer op de rit te krijgen.
Mocht dit niet lukken dan kun je toch je data (backup administratie en dergelijke) overzetten op die andere schijf en na opnieuw installeren van de besmette schijf de bestanden weer terugzetten op dezelfde manier.

Rolo

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan