welke flash voor mijn DB 500S??...

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
Ik wil de huidige "image" uit mijn box halen en ze in bewaring op mijn PC zetten
om er nadien andere of dezelfde opnieuw erin te flashen...Maar welk programma gebruik ik het best: flashwizzard pro of Dream Up?
En welk is voor beide de beste verbinding???Wie helpt me even???
1000 X thanks

@Chrisjan, met Flashwizzard pro kun je een back-up maken van een draaiende image, maar ook kun je met flashwizzard een andere image in jou Dreambox zetten.

Maar als je helemaal van 0 af wilt beginnen, kunnen met dreamup een flash erase, of erase image, doen, en daarna helemaal opnieuw beginnen, en zijn er dan belangrijke configs die je bewaren wilt ( bijvoorbeeld newcamd instellingen ofzo) die sla je even op in een aparte map op jou pc, en als de dreambox weer draait na het voorzie van een andere image kun je die configs met een ftp programma terugzetten...

hoe kun je nu bvb evocam 2.08 of een andere gewoon er bij inzetten?
En wat bedoel je met een ftp programma?....
thanks

@Chrisjan, wat ik met een ftp programma bedoel?

Ikzelf doe als ik iets bij mijn dreambox doe bijna alles via Ftp, je kunt dit al doen door in jou adresbalk van jou pc het adres van jou dream te toetsen.

ftp://root@(ip-adres van jou dreambox)

En dan inloggen met root dreambox ( mits jij je wachtwoord niet verandert hebt.)

Daar kun jij dus bestanden kopiëren en bewerken uit jou dream, met bijvoorbeeld editpad.

Of emu's toevoegen in de temp map bijvoorbeeld.

Andere ftp programma's die je kunt gebruiken is bijvoorbeeld Dcc, dat gebruik ik ook regelmatig, kun je meteen mee editten en dergelijke.

Ik doe dat veel handiger.
Blauwe knop nemen, op addons drukken, cam selecteren, evocamd selecteren, installeren en klaar.

Waarom zo omslachtig via ftp?

Ftp gebruik ik hier voor de softcam oid aan te passen en weer terug te zetten. ;)

Of emu's toevoegen in de temp map bijvoorbeeld.
Hier was mijn reactie op gebaseerd.:)

Voor configs is via ftp en editpad lite inderdaad het handigst, zeker als je niet met de linux VI editor overweg kunt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan