Welke harddisk aanschaffen: tips graag

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We willen een staande 3,5 inch externe USB 2.0 harddisk aanschaffen met een grootte van 2 TB.
We twijfelen tussen een Western Digital en een Seagate.

Het betreft:

de western digital my book essential: WDBAAF0020HBK
en de
seagate freeagent goflex: STAC2000200

We hebben gelezen wat BlackTiger (en anderen) over seagate en maxtor heeft geschreven maar we gaan er van uit dat seagate nog steeds kwaliteit levert, tenzij ....

Wie kan ons adviseren?

Moeilijk te zeggen want je kunt niet in de toekomst kijken.
Seagate heeft meestal als goed bekendgestaan, en die heb ik dan ook alleen nog maar.
WD nooit gehad, dus daar weet ik niks van.
Die hebben wel erg veel modellen tegenwoordig.

Hebben ze het er bij tweakers nooit over harddisks gehad?

Anyway hier is nog een grappig item:

http://www.vaughns-1-pagers.com/computer/data-backup.htm

Grtz.

Ik zelf gebruik alleen WD schijven en ben daar ook heel tevreden over. Nu bezit ik een Western Digital My Book World Edition 1TB en deze geeft je in principe wereldwijd toegang tot je data.

Alleen bij langdurige en grote data overdracht ontstaan er mankementen zoals het niet meer kunnen benaderen van het WD My Book (reset noodzakelijk) tot aan het doorbranden van de controler toe. Dit ligt niet aan de schijven maar aan de gebruikte electronica door WD. Met USB is de kans waarschijnlijk kleiner dat je de toegang tot de HD verliest. Maar ik adviseer het Eendenteam vooral de ervaringen van gebruikers eerst goed te gaan lezen aangezien ik dit eerder heb nagelaten.

Grt. Parabolica.

Hoe kun je nu tevreden zijn over een toepassing die de electronica om zeep helpt.

Als doorgewinterde electronicus heb ik altijd aangenomen dat ieder component samen geperst rook bevat. (slim van de fabrikanten ;-))
En ja bij verkeerd gebruik of overbelasting dan komt deze rook vrij en is het einde oefening. ;-)

Mi valt voor het gebruik dan de WD af.

Ik gebruik op dit momentr in mijn Qnap een 1,5 Tb Seagate en die heeft me nog niet in de steek gelaten (1 jaar).

Seagate ST31500341AS CC4H

Dank voor de reacties. We hebben er zeker wat aan want we hadden een lichte voorkeur voor de WD, maar door het bericht van parbolica valt deze definitief af. We willen geen harddisk die vanwege de elektronica problemen heeft met datatransfer. Langdurig en grote datatransfer zijn toch dingen die er plaats zullen vinden en als dan de mogelijkheid bestaat dat zelfs een controller doorbrandt dan willen we dus zo'n harddisk niet. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat we ons niet kunnen voorstellen dat een fabrikant producten blijft leveren die dergelijke mankementen blijven vertonen. Maar zoals geschreven: voorlopig geen WD.

Als ik met de kennis van nu :) er iets meer geld had bij gedaan, dan had ik iets werkends gehad waarvoor het ook bedoeld was.

Ongetwijfeld zal WD verbeteringen hebben aangebracht met de nu gebruikte electronica en hopelijk ook de koeling na de eerste uitgekomen versies van My Book World. Maar het beste is eerst te lezen op bijvoorbeeld de produkt ondersteuning op de site van WD wat de meest voorkomende klachten zijn te vinden.
In de handleiding van mijn WD Book stond er toen ook niet in dat na het uploaden van 500MB er defecten optraden?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan