Welke image....

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
186
Punten
63
Leeftijd
57
Omdat er een draadje gesloten was heb ik besloten een nieuwe aan te maken, dit omdat ik merkte dat er heel veel image's zijn; van leuk, makkelijk en mooi en alles wat er tussen zit. Hierdoor wordt de keuze dus lastig.

Maar ik denk dat ik er wat op heb gevonden door een aantal sterren toe te kennen aan een image. Max 5 sterren.

Image: Peter Pan (Everland Lightning 2.3)

Opbouw van menustructuur: XXXX
Gebruiksgemak: XXXX
Beschikbare Plugins/Addons: XXXXX
Zapsnelheid: XXXX
Algemeen: XXXX

Totaal: XXXX

Open PLI

Opbouw van menustructuur: XXXXX
Gebruiksgemak: XXXXX
Beschikbare Plugins/Addons: XXXXX
Zapsnelheid: XXXXX
Algemeen: XXXXX

Totaal: XXXX X

Een dergelijk beoordeling heeft geen enkele zin, omdat het door verschillende personen wordt gedaan en dus niet iedereen dezelfde waarde toekent aan een kruis(je). Bovendien heb je verschil tussen dezelfde images op verschillende ontvangers. Daarnaast is er verschil in beschikbaar/gebruikt geheugen wat vaak tot uitdrukking komt in bepaalde snelheden.
Beschikbaarheid plugins is een zeer relatief begrip, de een kent hier een andere waarde aan dan een ander; zeker als je bedenkt dat sommige plugins niet werken met niet-originele dreamboxen of met images zoals PLi.

E.e.a. betekent dat je aan een beoordeling door iemand geen waarde kunt en mag toekennen.

Het zijn idd persoonlijke ervaringen betreffende het genot van een image , maar om dat nu af te doen als onzin vind ik grote onzin

Immers de beoordeling is gekoppeld aan de ontvanger(s) die je in je overzichtje , onder je avatar hebt staan.

Dit kan voor een beginner een goede informatie zijn welke image hij of zij kan uitproberen.

Ik vond het leuk en ik handig om dit topic te openen.

Niet geheel toevallig heb ik de afgelopen paar dagen een aantal image geprobeerd. En ik had het gedachten dat andere misschien mijn ervaring op prijs zouden stellen.
Ik had de topic al speciaal onder de DM800 neergezet omdat ik dacht dat er verschil zo kunnen zijn in de ontvangers.

Er is inderdaad een verschil van beoordelen, dit blijkt uit het feit dat ik ook Open PLI geprobeerd had en ik het gebruiksgemak minder zou beoordelen dan matrix maar dat komt dan misschien weer door het feit dat ik met een clone werk en matrix niet.

Misschien gaat de topic wel werken als we er wat dingen bij zetten zoals; welke box (clone) werk je met enkel boot of met een multi boot (Barry Allen).
Ook al blijft het dan het dan persoonlijk, maar dat is altijd met een test. Sterker nog er zijn mensen die voor kieskeurig.nl bepaalde producten de hemel in schrijven voor geld of producten. Ik denk dat de mensen hier redelijk objectief zijn en dat er wel een waarde is om dit te doen. Als ik mijn beoordeling van de Open PLI er nog bij zet zijn er 2 beoordelingen hierdoor ontstaat er een bredere scoop.

Er zijn mensen die geen/weinig verstand hebben van images. Als zo'n persoon dan een beoordeling ziet met (bijna) overal 5 kruisjes dan denken ze dat die image beter is dan eentje met een of een aantal kruisjes minder. Dat zou zo ook moeten zijn, echter omdat niet is vermeld wanneer er 1, 2, 3, 4 of 5 kruisjes bij een bepaald item horen te staan, is het verre van objectief. Bovendien wordt er door verschillende personen een beoordeling over een bepaalde image gegeven en iedereen kijkt er door een andere bril na.

We zullen een voorbeeld geven:
Beschikbaarheid plugins. Dit is in bijna elke image 100% want je mag er vanuit gaan dat de feed (uplink) behorende bij een image aanwezig is en dus is de beschikbaarheid van de plugins dan 100%. Wellicht wordt het aantal beschikbare plugins bedoeld. Neem daarnaast een image als OpenPLi 2: een aantal plugins zijn of niet beschikbaar of ze werken niet goed in OpenPLi 2. Doordat mensen verschillende plugins gebruiken zal de een dit (erg)e jammer vinden terwijl een ander het totaal niet erg vindt. Beide zullen ze voor een beoordeling van het aantal beschikbare plugins een andere beoordeling geven.

Wat zapsnelheid betreft is dit ook van een aantal factoren afhankelijk. Onder andere de hardware van de ontvanger (welke processor), maar ook het beschikbare vrije geheugen in flash. Verder kan meespelen of je de ontvanger boot vanuit flash of vanaf usb of zo, maar ook of je image in flash staat of op usb/cf. Allemaal zaken dieper box en per gebruiker kunnen verschillen.

imagekeuze is bijna net zo persoonlijk als de smaak in voeding

de een vind spruiten het lekkerste eten ooit, waar de ander t alleen eet omdat het moet :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan