Welke instellingen ivm ethernet naar wireless

T

Tijs67

Ik heb een Marantz SR7005 surround receiver met een ethernet aansluiting (tbv internet radio). Deze wil draadloss laten connecten met mijn thuisnetwerk.

Ik heb hiervoor de Sitecom WL-330 Range Extender (met een Station optie) gekocht.

Voor mijn thuisnetwerk (KPN IPB) maak ik gebruik van een Thomson, de TG789vn als router.

Helaas is het mij nog niet gelukt om de connectie goed werkend te krijgen.

De stappen die ik heb ondernomen:

- Sitecom bedraad aangesloten op mijn pc

- De Sitecom ingesteld (via network setup) met de volgende gegevens:

• Mode: Station Infrastructure

• Gateway en SSID van mn bestaande netwerk overgenomen

• IP adres op 192.168.2.3 gezet (IP adres Thomson is 192.168.2.254)

• DHCP van de Sitecom uit gezet.

- De Sitecom vervolgens bedraad aangesloten op de Marantz.

In het menu van de Marantz kan ik bij netwerk de volgende instellingen doen:

DHCP: ON of OFF

Proxy: ON of OFF

Ik heb DHCP op ON gezet, waarbij ik de volgende instellingen zie:

IP adress : 192.168.2.4

Subnet Mask : 255.255.255.000

Default Gateway : 192.168.002.254

Primary DNS : 192.168.002.254

Secondary DNS : 000.000.000.000

Ik heb Proxy op de Marantz op ON gezet, met de volgende instellingen:

Proxy : optie Name gekozen (andere optie is (IP) adress)

Name : Thomson9EDBB8 (is het SSID van mijn router)

Port : 00000

Met bovenstaande instellingen zie ik zowel de Brug als de Marantz SR7005 terug in mijn netwerkoverzicht op mijn pc.

Maar wanneer ik via het Marantz menu ga zoeken naar (internet)radiostations, dan krijg ik iedere keer als resultaat: ‘empty’.

Kortom, hij vindt niets.

Wat staat er niet goed?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:12 uur ----------

Ik ben er al uit: ik dacht dat ik alle combinaties al gehad had, maar ik heb nu alleen de proxy uitgezet en het werkt! Ik zat er dus kennelijk wel dichtbij :biggrin:

Topic kan dicht.

Een onderwerp hoeft niet gesloten te worden wanneer is afgehandeld, dat doen we alleen als er ongewenste zaken gebeuren.

Inderdaad kon je zien dat je een IP kreeg toegewezen door je Thomson, want door DHCP in te schakelen op je Marantz en niet op je Sitecom kreeg je de juiste instellingen.

Je kunt dat zien doordat de gateway en je DNS naar de Thomson wijzen.

Wanneer je Sitecom dit geregeld had, zou daar die Sitecom staan.

Maar dan zou je ook een apart netwerk creëren, waardoor je de Marantz niet zou kunnen zien vanaf je PC.

Bovendien krijg je grote problemen wanneer je 2 DHCP servers binnen 1 netwerk (dus binnen het 192.168.2.x bereik) zou gaan maken.

Een proxy server is weer iets heel anders.

Die scheidt verschillende netwerken en word meestal als een extra beveiligingslaag gebruikt.

Lang geleden hadden providers ook proxies in gebruik.

Tegenwoordig kun je bijvoorbeeld een proxy server in het internet aanwijzen en daarmee proberen je eigen identiteit (je IP) te verbergen.

Sites die je bezoekt via een proxy server, sturen de antwoorden op je aanvragen namelijk naar zo'n proxy en niet naar jou.

De proxy zoekt dan weer uit dat dat antwoord voor jou bestemd is en stuurt het dan door.

Daarbij kan eventueel de data ook geïnspecteerd worden (virus scanners of andere filters).

Je Thomson router en je SItecom zijn geen proxies en dus was het correct om die functie uit te zetten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan