Welke instellingen?

G

Grenzgenger

Hallo, ik ben woonachtig in Duitsland en ben wat betreft de ontvangst van Nederlandse zenders aangewezen op Canaldigitaal.

Onze schotel heeft een duo LNB voor ontvangst van de ASTRA 19.2 en de 23.5.

We gebruiken 2 tv's. een Samsung en een Panasonic beide i.c.m. een CI-module van Canaldigitaal.

Nu kan ik bij de Panasonic kiezen tussen 3 instellingen, een LNB, MiniDISEqC of DISEqC1.0, welke van deze laatste 2 dien ik in te stellen?

Dan heb ik nog een probleem bij de Samsung UE32C5700, deze hebben we pas nieuw en krijg hier geen ontvangst van NED 1,2 en 3 in HD kwaliteit. Ik heb uiteraard de Astra 23.5 geselecteerd, de juiste frequenties met vertikale polarisatie ingegeven maar ondanks dit vind het toestel de Nederlandse zenders niet. Het toestel is full HD en ontvangt de Duitse HD zenders perfect. Nu kan ik op deze tv ook diverse instellingen doen waarvan ik niet weet wat ik moet instellen, voorbeeld:

LNB instellingen modus DISEqC: UIT, ¼, ½, ¾, 1, toon A of toon B, instelling staat nu op UIT

Toon 22 kHz: AUTO, UIT of AAN, instelling staat nu op AUTO

Instellingen positioner: UIT of AAN, instelling staat nu op UIT

Indien men voor AAN kiest moet men een keuze maken bij type positioner uit USALS of DISEqC1.2

Ik hoop dat iemand een antwoord kunt geven op deze vragen, alvast bedankt!

Prettige kerst!

Groet Marcel.

Pas sinds kort zijn er een 40 Samsung TV's gecertificeerd maar ik zie je type er niet bij staan daar is software van Samsung NL voor dan zou het een fluitje van een cent zijn.

Zoals een nieuwe zenderlijst keurig op volgorde er in in een minuut.

Je loopt dan wel weer tegen de beperkingen aan die alle goedgekeurde ontvangers ook hebben.

Je zou aan je verkoper van je TV kunnen vragen of je die software op je Duitse Samsung kunt zetten even downloaden bij Samsung op een usb stick en upgraden T-VALDEUC-3003.0 deze staat in de handleiding maar de huidige versie is 3005.

Maar wees er voorzichtig mee je bent dan alle mooie instellingen van die TV kwijt zoals positioner en disqC 1.2 en usals eerlijk gezegd zou ik hem zo laten.

Hier de PDF,

http://www.samsung.com/nl/pdf/SEBN_DVB-S_installatie2010_CanalDigitaal.pdf

Waarom je de drie NL zenders in HD 1 2 en 3 niet ontvangt is me helemaal een raadsel alle drie zitten ze op een andere transponder ontvang je dan de rest wel kijk het even na.

Hij vind ze dus niet of krijg je er geen beeld op dat is iets anders geen beeld je moet voor de HD zenders wel een Seca3 kaart hebben.

Als je RTL4 HD en SBS6 HD wel ontvangt is er iets niet goed maar wat weet ik zo ook niet.

Kijk alle zenders anders even na,

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Dan de instellingen DisqC zou ik op AAN zetten en als je kunbt kiezen dan disqC 1.0 nemen zet je Astra1 op poort 1 of A en Astra3 op poort 2 of B.

De rest gewoon zo laten lijkt me dat heeft met motorsturing van de schotel te maken en dat heb je niet.

Prettige Kerst ook.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan