Welke Kanalen zijn wel/niet te ontvangen

P

phil7071

Ik heb momenteel een probleem met ontvangen van FTA - kanalen op een Xtreme decoder.
Er zit penta 1.10 software in maar geen kenelen gaan open behalve BVN mbv een funcard.
Waar kan dit aan liggen!

Dat kan kloppen want de andere zender zijn zo juist overgegaan naar een ander codering systeem.....dus je zal ook geen beeld krijgen ......zodra er wat is oftewel bekend wordt zal je toch even moeten wachten......

Groetjes,
Deliyurek007

Dus voorlopig heb ik geen beeld tenzij ik m'n orginele seca2 kaart met basis-pakket erin stop!

Ik weet niet welke file je gebruikt voor je fun

Maar ORF zou ook open moeten gaan en ook nog een
aantal Franse zenders.

Kom je er niet uit stuur maar een PM dan stuur ik je wel een f*l*

Ik heb momenteel een probleem met ontvangen van FTA - kanalen

Hier heb je dus geen funcard voor nodig. Het zijn immers Free To Air kanalen. Of je bedoelt iets anders of.......

Ja, ik krijg van de FTA alleen BVN door maar geen Ned 1, 2 en 3 etc wel sbs6 etc;
Schotel is goeg uitgericht want m'n andere decoder (philips) werkt perfect!

@Schelen1,
Ik heb de files geprogd maar ik krijg geen kanalen open.

Ned1, 2 en 3 bv ook niet. Elke keer keer ik mediaguard te zien. Ook opnieuw kanalen zoeken werkt niet.

Het rare is wel dat er m'n ingebouwde ucas module penta 1.10 nu dreemboot aangeeft?

Wat kan er mis zijn, wel signaal geen beeld

Heel erg raar je moet met die files gewoon beeld krijgen
Welke progger heb je daar ??

Dreamboot heb je soms geprobeerd je ucas een update te geven ??.

PS ik zou zo ie zo al je penta 1.10 laten vervangen.

@schelen1,

Ik gebruik een masteraIII izm Chipcat. Nee ik heb geen update proberen te doen het is een ontvanger van iemand anders. Waar ik normaal altijd een funcard aan geef met de laatste Hutsfiles erop en dat werkte altijd. Nu heb ik hem thuis, hijzelf heeft geen Ucas cq funcard proger.

Hij heeft wel vanalles geprobeerd, dus ook de fabruiik instellingen via het menu terug geplaats. Maar naar zijn zeggen heeft er nooit dreemboot gestaan!

Ik hoop dat hiermee wat kan!

Dreemboot..dan is je penta eruit, je zal hem opnieuw moeten programmeren..

En meestal komt dit als je de loader in het menu even op on hebt gezet,hij springt dan meteen in de Dreemboot stand..( zelf ook al meegemaakt)..Dus je zal er even met een Magic Module programmer de Pentra of Tetra opnieuw op moeten zetten..(geen penta 1.11 gebruiken)

Het lijkt erop dat zi via de ci instellingen de ucas hebben proberen te uppen en aangezien er geen progger aan hangt staat die nu op dreamboot. Je zult denk ik via een ucas progger je ucas weer moeten programeren.

Je hebt special een UCAS progger voor nodig? Of kan je ook een Magic progger gebruiken!

Alvast bedankt!

De Magic..daar moet het mee..gewoon het programma Magic Module Loader, een Magic Module programmer, en een rs232 kabel..

Ik heb precies hetzelfde gehad vorige week..even in het menu de loader op ON/OFF..en hij stond in Dreemboot, ik heb er toen speciaal die MM programer voor aangeschaft..

Ik heb ergens op een forum gelezen, dat als ze van software willen veranderen, ze even die loader op ON zetten, zodat hij in Dreemboot komt,en ze van software kunnen switchen..

Maar je moet er geen Penta 1.11 op zetten..ikzelf gebruik de 1.09

Zojuist een magig progger besteld, hopelijk komt er over een paar dagen.
Dan kan de decoder weer terug!

Tnx

Je moet GEEN magic progger bestellen. Maar een UCAS progger dat is wel een verschil met een magic progger programeer je een magic module. Maar je moet je ucas module programeren dus een Ucas progger bestellen.

Via de satwinkel waar ik m'n eigen decoder heb gehaald staat het volgende:

"Magic Programmer

Met deze programmer kunt u de Magic Module programmeren. Daarnaast is hij ook geschikt voor de ingebouwde kaartlezer van de Xtreme ontvangers. Met deze programmer kunt u deze voorzien van Pentacrypt- of Tetracrypt software. Wordt geleverd met een seriele kabel."

Dus deze heb ik besteld. Kan iemand dit bevestigen anders cancel ik de bestelling!

daar gaat het wel mee.
daar kun jij gewoon de penta mee inzetten.
vr gr mwn

Originally posted by schelen1
Je moet GEEN magic progger bestellen. Maar een UCAS progger dat is wel een verschil met een magic progger programeer je een magic module. Maar je moet je ucas module programeren dus een Ucas progger bestellen.

Een Ucas programmer heb je nodig om van een Ucas een Magic te maken..daarna komt hij in Dreemboot (of Dreamload..ligt aan de software)...daarna heb je een Magic Module nodig om je Penta of Tetra erin te zetten...want door er andere software in te zetten..is je Ucas een MM geworden..

En anders kijk maar eens bij ucassupport.nl daar staat precies waarmee je van een Ucas een Magic Module maakt, en waarmee je daarna de Penta of Tetra mee in moet zetten...

Er stond al penta 1.10 op totdat de eigenaar is gaan klooien nu geeft de ucas "dreemboot"aan dus heb ik aan een Magic Progger voldoende!

Je moet wel even in de gaten houden dat je de goede kabel gebruikt..

Zo las ik dat je een Nul-Modem kabel nodig zou hebben, dezelfde als waarme ik normaal de soft in de reciever zelf zet...maar dat werkte toch niet, het lampje ging wel branden,maar de software (magic module loade) die connecte niet..bleek ik een rs232 kabel nodig te hebben...voor de rest is het een fluitje van 'n cent.

Veel succes..

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan