Welke ontvanger + abo voor ned zenders??

C

cracktor

hallo,

Ik wil binnekort een hdtv kopen, en heb nog geen tv abo. Ik wil een nederlands pakket met alle standaard zooi (ned 123, veronica sbs etc) van CD, en nu vroeg ik me af;
moet ik een standaardpakket van CD afnemen, inclusief ontvanger, instalatie en een abo van 24 maanden? Of kan ik ook zelf een ontvanger kopen en alleen een smartcard van CD nemen?
Welke ontvanger moet ik dan nemen? En op dit moment ontvang ik FTA kanalen van astra/eurobird (engelse tv) dat lijkt me ook wel leuk om dat op men tv ipv zoals nu in de computer te ontvangen, is dat mogelijk om dit naast de nederlandse tv zenders te ontvangen op dezelfde tv en zoja wat voor instalatie heb ik dan nodig?

Samenvatting: Ik wil nederlandse tv ontvangen (astra 1/3) en engelse FTA (eurobird/astra) hoe kan ik dat het beste (+goedkoopste ;) ) installeren?

@Cracktor, allereerst welkom op het forum hier.

Ik heb jou vraag even verplaatst naar een andere forumgedeelte waar deze wellicht beter tot zijn recht komt daar het een vraag is die uit verschillende dingen opgebouwd is voor wat jij precies wilt.

Kijk ik zou als ik jou was geen standaard decoder bij CD kopen, neem gewoon een leuk decodertje waar je ook nog wat mee kunt hobbi?en, want het kan wel goedkoop, maar neem van mij aan als je echt ziet wat er allemaal kan met zo'n ding...

Ik zou op dit moment zeggen neem een dreambox 800, een quadlnb ( 4 koppen ) en tja een wat grotere schotel, dit mag een ander even zeggen...

Of misschien kun je ook denken aan een draaibaar systeem.

Goedkoop kan, een standaard systeempje heb je al snel voor ergen in de buurt van een €100,-, maar verlang daar echt niet teveel van.

Wil je wat leuker spul, dan ga je al snel decoder incl. schotel en lnb's of rotor richting een €500,-

Denk eerst maar eens na wat je echt wilt.

cractor namens mij ook van harte welkom hier.
Ik sluit mij volledig aan bij freggel1, maar wil er nog een kleine toevoeging bij plaatsen.
Er is op dit moment veel te vinden op dit gebied, maar let wel op dat er tegenwoordig veel wat oudere ontvangers zijn die volgens CD niet gecertificeerd zijn en problemen hebben met de update van de nieuwste oranje kaartje van CD
Ik heb geen dreambox, dus kan daar niet over oordelen, maar heb wel met deze problemen geworsteld en het is nu opgelost door een Mediaguard cam van CD er aan toe te voegen.

En dit nog mocht je bij de aanschaf ook nog een nieuwe fiets nodig hebben dan is de bovenstaande freggel daar de juiste persoon voor om die te leveren. Maar pas op laat hem niet bezorgen want dan kun je lang wachten :biggrin:

Van harte welkom, op dit leuke board,ben het bijna met freggel1 eens dreambox is mooi maar heeft toch wel wat kanten je moet van linux afweten, een beetje kunnen spelen er mee, zoek je een familie receiver neem dan een rebox.
En wat big henk al zei kijk uit voor te koop aangeboden fietsen hier, lees hier maar eens hoe dat uit de hand kan lopen...http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=32138 ik durf niet teveel te zeggen anders wordt er door de mod opgetreden hier.....oja en kijk uit voor kalenders....

Is @Cracktor al zo verschrokken dat hij niets meer durft te vragen. :biggrin:

haah nice pics iig ;)
en ja ik vind die rebox wel een goed idee aangezien een dreambox oid te ver boven men budget ligt.
Dus ik had CD ook nog gebeld en daar krijg je voor 20e paar maand een HD abo +schotel+ decoder, maar die decoder schijnt ook weer van alles mis mee te zijn enzo, en ik heb ook geen zin om aan een 2jarig abonnement vast te zitten. Dus daarom dacht ik gewoon een rebox ontvanger, een CD basis abo en een motor op die schotel zodat ik ook wanneer ik wil beetje langs alle FTA kanalen op andere sats kan zappen.
Alleen jammer dat er geen hdtv bij zit op deze manier, maar dat wordt weer te duur- of is er al een goede betaal bare HD ontvanger (~250€) op de markt?
En bedankt voor jullie antwoorden!

cracktor;206282 zei:
of is er al een goede betaal bare HD ontvanger (~250€) op de markt?

Klik voor om eens wat prijzen te bekijken eens op de bovenstaande banner CW en klik op winkel, kijk dan bij Satelliet Ontvangers op soort en dan HDTV. Dan zie je wat er op de markt is en welke prijzen. Dan kun je zelf altijd nog zien bij andere verkoop punten of de prijzen overeen komen en zo je keuze maken. Er staan er een paar tussen die in jou prijsklasse vallen. ;)

Ja kijk eens goed rond bij CW je slaagt echt wel voor een had ontvanger je hier vanuit gaan ze zijn allemaal slecht vol met bugs maar er wordt keihard door sommige aangewerkt om het allemaal goed te krijgen, als je motor neemt kijk dan ook goed of de motor ondersteund wordt door de tuner.....trouwens we hebben nog wat fietsen in de aanbieding...lol...

Bij cardwriter zag ik de Rebox RE 2250 MG in de aanbieding voor 90 euro, dat lijkt me wel een mooi beginsysteem, en dan koop ik er gelijk een motor bij :

(Moteck SG-2100 A voor optionele schotels tot 1.20 meter
Groter bereik, sneller draaien en behoorlijk geruisloos met optionele schotel. Bovendien zeer scherp geprijsd. Geschikt voor DiSEqC 1.2 en DiSEqC USALS. Klik op de afbeelding voor de volledige specificaties.)

kan ik iig een CD abonnementje nemen en lekker langs alle satekieten zappen.. Wat ik me wel afvroeg over bovengenoemde ontvanger: is de zapsnelheid (dus van 1 kanaal naar het andere op dezelfde sat) een beetje snel? Want ik wil echt met het lichtsnelheid kunnen zappen :tong:
In ieder geval bedankt voor jullie tips tot nu toe!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan