welke ontvanger in Z-Turkije

zad75455

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
75
Vrienden van ons wonen in het Zuiden van Turkije (Kizkalesi) zij hebben een hotel daar en willen naast de Turkse zenders ook het Nederlandse basis-pakket via een abonnement C+ gaan ontvangen. Zij hebben een 3,5 m schotel op astra/hotbird en een kleinere op Turksat. Welke betaalbare ontvanger is hiervoor op dit moment aan te bevelen. De handelaar daar heeft het over een "Kaum"ontvanger, zegt jullie dat iets?

Graag jullie advies,
Ben

Vrienden van mij in Cyprus gebruiken op een 1.2mtr. schotel een Manhatton ontvanger.Irdeto!!
Ontvangt daar goed en is heel betaalbaar.

Selam,

Neem een dreambox. Zeker niet duur voor wat die biedt en misschien hebben er meerdere wat aan.

G?le g?le hemserim

Als iemand zo ver weg zit raad je 'm natuurlijk nooit een dreambox aan. De enige juiste optie is dan toch echt een heel gewone slome Canal+ seca doos.
Dreambox is leuk voor de hobby, maar niet voor een leek in het buitenland die gewoon verzekerd wil zijn van beeld.
Een standaard secadoos doet het na een herscan tenminste ALTIJD!

Lekker slim Nova.... een secadoos voor TurkSat.

Toprarem zad75455, neem een dreambox. Een eend kijkt ook met een dreambox in het zuiden van Turkije naar diverse satellieten en b.v. digiturk kun je zo ontvangen en kijken. Digiturk zal je met een secadoos niet lukken. Bovendien - en dat weten buitenstaanders niet - willen de Turken ook wat. Voor een hotel en zeker met een internet-aansluiting lekker een dreambox kopen.

Iyi aksamlar, toprarem

ben ik niet mee eens ze willen ook graag cine5 (viaccess)ontvangen en ook digifunclub (nagravision) alhoewel die de laatste tijd fta zijn

ja dat klopt duckteam digiturk(ligtv) willen ze zeker niet missen kanalsiz bir hayat olmaz iyi aksamlar

Wat maakt de locatie nou uit icm de simpelheid van de ontvanger? Als ze een prima pontvanger willen met zo min mogelijk beperkingen, denk ik dat Duck het beste advies heeft gegeven: gewoon een DREAMbox.

En met internet zijn de Duckfiles toch net zo dichtbij als dat ze in Den Bosch (om maar iets raars te noemen ;) ) zijn? En zoals hier boven te lezen: de taal kan ook al geen probleem meer zijn!

Hmmm, ik ging er van uit, gezien de vraagstelling dat hier om leken ging; die zou ik persoonlijk niet graag opzadelen met een dreambox.

Laat ik het zo stellen, wanneer iemands oma een autootje zoekt om boodschappen mee te doen, en de verkoper raad haar aan om een porsche te nemen, "omdat dat nou eenmaal de beste is", dan is 'ie niet goed bezig.........

Dus als ik er van uit ga, alweer gezien de toon en aard van de vraagstelling, dat het hier om leken gaat, ver van huis, dan zou ik dus een domme secadoos voor de Astra aanbevelen, gecombineerd met een simpele (FTA) receiver voor de Turksat.
Een goedkope, betrouwbare installatie, met als bijkomend voordeel dat er tegelijkertijd nederlands en turks gekeken kan worden.

Dus misschien toch wel "lekker slim", temeer daar ik echt wel weet dat een secadoosje niets doet op de turksat.........
Hoe ging het spreekwoord ook al weer?
Was het niet zoiets als "go and teach your granny to suck eggs"? :))

Originally posted by Nova
Hmmm, ik ging er van uit, gezien de vraagstelling dat hier om leken ging
Ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik heb niet kunnen ontdekken dat er over leken gesproken werd. Stel nou dat het om een netwerkbeheerder gaat die een hotel is begonnen. En die gaat nu ook een schotel op zijn/haar dak plaatsen. Of wil je suggereren dat vrienden die in Zuid-Turkije wonen per defenitie minder intelligent zijn??

Volgens mij bedoeld zad75455 een KAON ontvanger ipv kaum.
In ieder geval wat men in Turkije veel gebruikt is, en technisch goed ondersteund wordt is next 8000.
Mochten ze dreambox kopen en problemen krijgen met instellen enz. Dan wil ik ze in de zomer wel helpen gezien ik in de zomer daar in de buurt ben :))

Ach; de posting gaat over "vrienden die een hotel hebben".
Netwerkbeheerders zullen het dus vemoedelijk niet zijn.

Vervolgens wordt ons medegedeeld dat men van plan is om met abbo de nederlandse zenders te gan bekijken, nou ook niet echt iets wat je van een potentieele dreamboxgebruiker verwacht, en tenslotte wordt er gerept van een "Kaum" ontvanger, terwijl iedereen die meer dan 5 pagina's in een hobby-blaadje gelezen heeft dan al meteen weet dat er dan vermoedeljk een Kaon bedoeld wordt.

Dus, euh, ja, ik denk nog steeds dat het hier om leken gaat, die met een dreambox nou niet echt geholpen zijn.
Tenslotte, als je als professional je klanten iets aan wil bieden, is het wel de bedoeling dat eea werkt, en niet dat je moet zeggen "eh, ja, meestal werkt 't, maar nu heeft C+ iets aan de pietjes veranderd of zo, en nou moeten we even wachten tot iemand nieuwe fermwaare maakt geloof ik", of woorden van gelijke strekking.

Zo zou ik tenminste niet met m'n klanten om willen gaan! :))
Maar misschien neem ik het ondernemerschap wel te serieus.......

Dank voor jullie reacties. Het zijn idd leken en zullen dit naar verwachting ook blijven (hebben niet zoveel tijd voor hobbies, noch erg veel interresse in onze hobby)
Hij is Turks, zij Nederlands en willen hun dochtertje graag tweetalig opvoeden en bijv Sesamstraat is een leuke hulp.
Een Dreambox is voor hen dan ook niet de beste optie, denk ik.
Zelf dacht ik aan een Humax 5400 met MM/MR, maar wilde daar bij mijn eerste vraag niet op aan sturen en liet het dus open.
Wat hen daar door een handelaar is aangeboden is idd een Koan.

Het zoeken is dus naar een niet al te ingewikkelde ontvanger die zowel de Nederlandse C+ aan kan en Turksat. Zij nemen via haar moeder gewoon een C+ basis abbootje er hoeft dus niet met cards etc. gehobbied te worden.

@Elnino als je deze zomer in Kizkalesi bent (zeer de moeite waard), ga dan eens slapen/eten bij Rain (goed en lekker) en doe Mirjam en Sahin de groeten van
Ben

Ben,
Dan is de Humax zeker de beste keuze.
Kijk hier ook met MR 1.06 naar deze zenders en nog meer.

Secabuster

@zad75455
Zal ik zeker langs gaan, wel om uit eten maar niet om te slapen, heb daar wel een eigenhuis in de buurt van kizkalesi.
Een zal zeker de groeten van jou doen.

(Trouwens, Humax is een heel goede optie, heb zelf veel verstand van. Ik kan ze aldaar wel helpen als ze er een aanschaffen)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan