Welke satellieten zijn het interessantst?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
739
Punten
113
Leeftijd
59
Tja nou ik iets vragen, want ik heb deze week mijn hobby een beetje uitgebreidt maar ik ben nu eigenlijk benieuwd welke satellieten het interesantst zijn, buiten de Astra en Hotbird...

Waar is nog iets leuks op te ontvangen?

Want ik geef eerlijk toe, doordat ik deze mogelijkheid nooit heb gehad, weet ik eigenlijk niet precies welke het beste te nemen???

Zender en satellietlijsten heb ik al wel bekeken op diverse sites, maar ik ben benieuwd naar jullie mening, zodat ik mijn lijstje kan vergroten. ;)

Kijk eens op Astra 2a op 28 oost. Diverse goede radio zenders en natuurlijk veel BBC kanalen in breedbeeld.

Op Hispasat 30 west kun je nog kijken naar het TV Cabo pakket met diverse leuke kanalen.

Ik ga ze er bij zetten ;)

Ook op 16 graden oost en 10 graden oost zijn regelmatig leuke dingen te vinden.
Ik weet niet hoe groot je schotel is maar richting het westen is ook altijd wel wat leuks te vinden bij voorbeeld op een satelliet die veel vergten word is op 27,5 graad west maar ook de INTELSAT 801, 31,5? West en wat dacht je van ATLANTIC BIRD 1, 12,5 deg. West

er is daar ook veel over te vinden op dit adres http://www.transponder-news.de

Ook die zal ik eens gaan bekijken, tenminste als de rest lukt, want de boel staat weer op tilt :stupid:

Maar och ik kom er de zaterdag mee door. ;)

Originally posted by pet123

Op Hispasat 30 oost kun je nog kijken naar het TV Cabo pakket met diverse leuke kanalen.

Moet hispasat niet 30° west zijn pet123? :biggrin:

Maar ik ga nu eventjes fout zitten, daar krijg ik geen transponder mee gevonden, astra's e.d. wel maar hispasat nog niet...

Moet wellicht de hoek iets of wat gewijzigd worden?

Hispasat moet inderdaad 30 west zijn (ik heb het even aangepast).

Het kan wezen dat de schotel net onder of boven de satelliet kijkt. Je kunt de schotel naar 30 west draaien en even een keer iets voorover drukken of naar achteren trekken en kijken of je dan wel signaal hebt.

Zodra ik daar weer aan toe kom zal ik het eens gaan proberen pet123. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan