welke set??

K

kiro

Ik ben in het bezit van een dvdrecorder met een harde schijf van 200 mb. Ik heb op de dvdrecorder een ingang voor een satellietdecoder.

Kan ik dan volstaan met een satellietontvanger/twintuner zonder hardeschijf, daar ik de hardeschijf van de dvdrecorder wil gebruiken?

Wie kan mij uitsluitsel gevem. Ik ben wat dit betreft een leek en ik iwl geen miskoop doen.

Alvast bedankt

Op zich is dat wel mogelijk. Je gebruikt je dvdrecorder dan in feite als een videorecorder.

Je zet de dvdrecorder op het kanaal (meestal AV1 of AV2 ofzoiets) waar de satellietontvanger op aangesloten is.

Je kunt dan van de gekozen zender opnemen. Zo heb ik dat ook al met een Humax gedaan. Dus op deze manier is dat zonder meer mogelijk.

Doch ik zou nog even wachten tot iemand met meer twintuner verstand hier nog een reply bij zet. Ik heb namelijk het idee dat als je de tuner gaat omzetten van bijv. NL1 naar NL2, en je bent op de dvdrecorder aan het opnemen van NL1, dat hij dan ook verder gaat met opnemen van NL2 op het moment dat je dat omzet.

Dus volgens mij, als je van de twintuner optie gebruik wilt maken, en van 1 zender opnemen en naar de andere ondertussen kijken, ook via de satelliettuner, zul je een HD nodig hebben in je satelliet twin-tuner ontvanger.

Doch ik ben hier niet 100% zeker van, vandaar dat ik adviseer nog even te wachten op andere reply's.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan