welke software maakt je pc helemaal (bijna)schoon?

F

format c:

Hoi allemaal.
Ik ben op zoek naar een software die mijn pc lekker snel maakt,maar vooral ook schoon maakt.
ik heb al veel programas gebruikt zoals hitman pro.
Registry Cleaner ,. en xp repair pro
ik gebruik nod32 als virus scanner.
Maar als jullie tips hebben,wat zeker op een pc moet staan om hem goed snel te houden en vooral zuiver,dus dat die alle rommel gelijk verwijderd,,,,dan hoor ik wel welke software jullie gebruiken.
al vast heel erg bedankt voor de tips.
ik gebruik nu windows xp prof.

Je pseudo zegt het zelf "format c" :biggrin::biggrin:

Maar het beste is een goede registry cleaner , omdat daar de meeste rommel achterblijft ik gebruik hiervoor ashampoo WinOptimiser

De meesten heb je eigenlijk al c.q. gebruik je eigenlijk al.
Naar ik verneem schijnt Crapcleaner (oftewel CCLeaner) ook goed te zijn.

Verder zou het kunnen helpen de schuif van je tijdelijke internet bestanden een stuk lager te zetten, ook regelmatig de temp directory opschonen en eens per 2 maanden defragmenteren (nadat je de temp opgeschoond hebt liefst) wil ook wel helpen.

Zet niet je hele bureaublad vol met pictogrammen dat vertraagt ook, als je dat hebt, zet ze in mapjes. Ja ik weet het als je bij mij thuis komt kijken zie je een slecht voorbeeld.:)

Stel MSN zo in dat hij niet gelijk met windows opstart, dat vertraagt het opstarten behoorlijk.

Black Tiger;176700 zei:
Stel MSN zo in dat hij niet gelijk met windows opstart, dat vertraagt het opstarten behoorlijk.

Ok? dat zijn erg goeie tips, je zegt het zelf al BT, kom niet bij me thuis, want volgens mij is je monitor te klein... :biggrin:

Maar even terug op het bovenste: Msn, tja dat vertraagt de laatste tijd idd erg veel, ik zie tegenwoordig meteen wie ingelogd is geweest eerder op de dag, en dat duurt een heel eind!

Ook mijn antivirusprogramma ( Avast ) wil wel eens vertragen omdat dit meteen gaat zoeken naar eventuele updates bij een opstart...

Ikzelf denk dat voorbereidend werk een grote winst is, uitleggen doe ik dit maar even niet, maar scannen van mijn pc hier, is al erg lang geleden, en hij draait nog steeds op en top, ik maak er voor mezelf een beetje een sport van, om deze rotzooi voor te blijven.

Ook mijn antivirusprogramma ( Avast ) wil wel eens vertragen omdat dit meteen gaat zoeken naar eventuele updates bij een opstart...
Dat doet zowat elk antivirusprogramma, maar dat zou ik gewoon zo laten want een antivirusprogramma en het up2date zijn hiervan is enorm belangrijk.

format c:;176676 zei:
ik heb al veel programas gebruikt zoals hitman pro.

Spybot Search & Destroy maar even noemen voor de volledigheid. Dan kan Hitman bij jou in de prullenbak of was die daar al terecht gekomen, hehe!

Ik heb hier een hoop proggies opstaan, maar de enige die ik eigenlijk ??n keer in de week even draai is Spybot en dat gaat eigenlijk al een hele tijd goed.

Laat Hitman pro maar fijn staan, en laat die Spybot maar achterwege.
Spybot Search & Destroy is namelijk al onderdeel van Hitman pro.
Doch Hitman bevat ook nog andere programma's die veel rotzooi weghalen.

Je kunt beter meerdere programma's gebruiken, Spybot alleen is echt niet genoeg. Dat merk je wel eens als je een echt goede infectie krijgt, of een echt goed vol zittende pc controleerd.
Met Hitman zie je dan ook heel goed dat Spybot echt niet alles weghaalt en ook niet kan weghalen.
Idem met Adaware, maar de combinatie van beiden bijv. wel weer.

Dus als alles goed gaat met alleen Spybot Blokr, dan bof je gewoon maar ik zou dan niet adviseren aan anderen om Hitman pro weg te doen.
Want da's bepaald geen goed advies.

Black Tiger;176765 zei:
Dus als alles goed gaat met alleen Spybot Blokr, dan bof je gewoon maar ik zou dan niet adviseren aan anderen om Hitman pro weg te doen.
Want da's bepaald geen goed advies.

Hitman Pro is allang achterhaald BT, ga maar eens googelen. Het programma is enorm zwaar voor je PC, wil tijdens een scan nog wel eens halverwege vastlopen en een aantal programma's erin zijn puur een trial. De alles-in-1 Hitman Pro oplossing is niet meer wat het was, sinds de wisseling van eigenaren een paar jaar terug.

Ik heb alleen gezegd dat ik wekelijks Spybot draai, daarnaast Firefox als browser met NoScript extentie, wat vrijwel alles al tegenhoudt. Daarnaast AVG en Sygate op de achtergrond, maar die geven nauwelijks verontruste meldingen. Wat zal het zijn: ??n keer per jaar?

Daarnaast A-Squared, Spyware Guard, Spyware Blaster, Adaware, HijackThis, Ewido en CWshredder bij een echte besmetting.

Nja, ik lees daar veel over maar vindt het nog steeds niet achterhaald.
Het klopt wat je stelt, een aantal zaken zijn puur trial (zoals spysweeper) maar kun je na de trial periode ook uitschakelen.
Ondanks uitschakeling houdt spysweeper toch nog bepaalde zaken buiten de deur.
Daarnaast blijft Spybot en Adaware samen goed draaien en blijven ze de slechte sites die geblokkeerd worden updaten.
Deze combinatie is nog altijd uptodate.

Ook is het correct dat het programma erg zwaar is voor je pc, maar het is dan ook niet iets wat je resident hebt draaien toch bijv. 1x per maand of 1x per 2 maanden eens laat lopen.
Het kan ook af en toe halverwege blijven hangen, maar dat was al vanaf dag 1 het geval (dus ook bij de oude eigenaren).

Ook Spyware Blaster zit er tegenwoordig in.

Maar bij een echte besmetting geef je wel een goede tip, doch bij gebruik van Hitman pro ben ik van mening dat je vrijwel geen kans meer maakt op een echte besmetting.

Het advies voor Firefox is ook geen slechte.
Ik blijf het alleen oneens met de stelling over Hitman pro.:)
Doch ieder zijn eigen keuze en eigen mening uiteraard, geen probleem.

Ik gebruik hitman pro niet.
Draai liever de programmas afzonderlijk dan allemaal in 1.

satshow;176791 zei:
Ik gebruik hitman pro niet.
Draai liever de programmas afzonderlijk dan allemaal in 1.

Omdat Hitman Pro toch die nadelen (zwaar, traag, vastlopers) heeft, heb ik dat dus ook gedaan. Spybot in combinatie met Adaware is niet verkeerd. Alleen gebruik ik i.p.v. Adaware, A-Squared. Ieder zijn keus daarin!

Je kunt ze ook los draaien uiteraard of andere combinaties maken, de essentie van mijn verhaal is dan ook dat 1 programma niet genoeg is en dat je er meerdere moet hebben.

De laatste tijd heb ik overigens zowel bij mij alsook bij kennissen geen problemen gehad met vastlopers.
Traag is het ook als je diverse andere proggie's laat lopen, het duurt gewoon lang eer die hun scan af hebben, op die manier duurt het lang, traag is het niet, tenminste heb ik niet gemerkt.
Zwaar... nja, maar verstandig is het ook om bij dat soort scans, of je dat nu met losse proggie's doet of met Hitman, gewoon je pc met rust te laten en de boel lekker te laten scannen.

Als je maar meerdere programma's gebruikt, da's wat belangrijk is.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan