werken met 2 beeldschermen ?

H

hatz

als ik met 1 pc op 2 beeldschermen werk en die 2 beeldschermen wil delen met nog een andere pc is dit mogelijk en hoe sluit ik dit dan aan.

gr hatz,

ik kon de vraag haast niet moeilijker stellen ik hoop dat jullie hem begrijpen.

Met een KVM (Knoppenplank Video Muis) switch lijkt mij. En anders heb ik inderdaad je vraag verkeerd begrepen :biggrin:

het gaat er om dat je de beide beeldschermen tegelijk op de of op de andere pc kunt werken.
bv pc 1 met xp
pc 2 met win 2000
en dan met de beide beeldschermen kunnen zwitsen tussen de pc 1 of 2.

bij een belkin e-serie kvm switches praat men over 1 beeldscherm en 4 pc niet raar lijkt mij maar ik heb 2 beeldschermen ?
is dat ook mogelijk iemand ervaring.

gr hatz,

Ik weet wat je bedoeld, maar ik heb tot nu toe nog nooit een switch gezien waar je 2 beeldschermen mee kon switchen tegelijk, dus met een aansluiting voor 2 beeldschermen op 1 switchpoort.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet bestaan maar ik ben bang dat het niet gaat lukken.

Het probleem ligt namelijk hierin dat beide beeldschermen op je ene grafische kaart van je pc zijn aangesloten.
De tweede pc zal dus ook die mogelijkheid moeten hebben.
En al heeft deze ook die mogelijkheid, dan zouden er dus 4 draden naar een switch toe moeten.
Dan zou je bijv. 2 poorten moeten hebben waar op elk kanaal 2 ingangen zitten (vanaf de pc) en een hoofduitgang met daarop 2 grafische uitgangen (naar de 2 monitoren toe).

We hebben op het werk van die echte switches gehad, dat waren dingetjes van over de 10.000 euro en zelfs die hadden het er niet op zitten.

Andere oplossing is om je een 3de monitor aan te sluiten.
Dus op elke pc hang je 1 vaste monitor.
De middelste monitor maak je dan switchable, dat gaat dan wel, en dan heb je toch voor beide systemen 2 monitoren.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan