werking satelliet

L

leone

Voor mijn studie ben ik me aan het verdiepen in satelliettoepassingen.

Nou weet ik hier helemaal niks van af en probeer ik op deze manier wat vragen beantwoord te krijgen.

- kunnen satellieten infrarood scans maken? kan middels zo'n scan gezien worden bijvoorbeeld hoeveel mensen in een auto zitten oid.

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven!

Thanks

Hoi en welkom op ons forum. Ik heb je berichtje even verplaatst aangezien het verkeerd stond, maar da's niet erg, dat kan gebeuren.:)

Om antwoord te geven op je vraag.... ik weet niet zeker of satellieten ook infrafrood scans kunnen maken, volgens mij wel.

Jouw vragen hebben eerder betrekking op spionagesatellieten dan op beeld-satellieten waar wij hoofdzakelijk onze hobby op betrekken.

Er zijn verschillende soorten satellieten, er zijn er voor beeld/geluid, dat zijn de satellieten waar de vele providers zoals Canal Digitaal gebruik van maken. Daarnaast heb je de weer-satellieten waar de weer-deskundigen gebruik van maken en uiteraard heb je spionage-satellieten waar de geheime diensten hoofdzakelijk gebruik van maken.

Het is zonder meer mogelijk om middels een satellietfoto te kunnen zien of er mensen in een auto zitten. Bij mijn weten zijn in elk geval op dit moment de Amerikanen al zover dat ze ook die infrarood scans kunnen maken en aldus kunnen zien hoeveel mensen er in een auto zitten.

Verder is het mogelijk met spionagesatelliete zover in te zoomen, dat je een lucifersdoosje op de grond kunt zien liggen.

Ga zelf maar eens op zoek naar Google Earth. Dat is een programma voor gewone mensen, waarmee je voorheen gemaakte commerciele satellietfoto's gratis kunt bekijken, ook van je eigen woonplaats.

Er zijn een paar foto's van plaatsen in Amerika genomen waar je al heel duidelijk auto's mee kunt herkennen en sowieso ook in Nederland de straten en vormen van auto's, dingen als de Eiffeltoren of een flatgebouw.

Daarbij moet je er rekening mee houden dat er nog maar beperkt ingezoomd kan worden.

In principe kan er nog veel verder ingezoomd worden, doch in het kader van privacy en andere regels, word dat niet voor ons gebruikers toegestaan.

De genoemde spionagesatellieten hebben daar echter geen problemen mee, zoals gezegd kunnen die zelfs nog een lucifersdoosje (met zuiver en scherp beeld) op de grond zien liggen mocht dat nodig zijn.

Hopelijk heb ik hiermee al grotendeels je vragen beantwoord en alvast succes met je studie.

Misschien nog een kleine aanvulling, heb een site die bijhoud de positie van alle satelieten je kunt ze ook real tracken, en daar staat alles op de Militaire de GPS enzovoort en om TV te kijken gebruiken we de Geostationary satelieten en als je een beetje zoekt zijn dat er nogal wat.

http://www.n2yo.com/

Er schijnen zelfs sat's in de lucht te hangen met herkenning. Hierdoor kan men een bepaalde code toevoegen en benoemen aan een frame, komt deze code terug dan kan men dat herkennen.

Met andere woorden bepaalde mensen kunnen (worden) gevolgd worden.

(Big brother is watching you)

;)

Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan