Wie heeft er interesse in basiskennis netwerk?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.285
Punten
113
Leeftijd
61
Hier een polletje even om het volgende te vragen.
Wie heeft er interesse in een basiskennis netwerken?

De bedoeling is hiermee niet om uit te gaan leggen hoe je een cardsharing server moet gaan opzetten, of hoe je precies een thuis-netwerk moet gaan aanleggen.

Het plan is om de ge?nteresseerden op een heel eenvoudige manier, dus echt voor leken bedoelt, uit te leggen wat de basisprincipes van een netwerk zijn, zonder teveel moeilijke woorden en protocolnamen en principes waar de meesten waarschijnlijk toch niets van begrijpen.

Als je het kunt volgen (ik probeer het dus zo eenvoudig mogelijk te houden) dan zou je aan het eind van de "cursus" in de gaten moeten hebben wat ip adressen zijn, wat een subnetmasker is, hoe deze te gebruiken, en hoe ongeveer een netwerkje werkt, en waarom en wat je het best kunt gebruiken om eenvoudig iets te kunnen doen wat je graag wilt doen in een netwerkje thuis (uitsluitend pc's, ga geen dreambox adviezen geven).

In eerste instantie gaat het dan ook om de basiskennis, opzet en werking en NIET om beveiliging, daar dit eigenlijk weer een hoofdstuk apart is en ook eigenlijk te moeilijk is als je de basiskennis nog niet eens beheerd.

Vandaar ook maar 1 keuzemogelijkheid in de poll omdat ik alleen geinteresseerd ben in de hoeveelheid mensen die hier -wel- interesse in hebben en niet in diegenen die er geen interesse in hebben.

Bij voldoende belangstelling zal er dan in dit pc forum een aparte thread gestart worden.
Hoe ik het voor ogen zie, zullen er dan een aantal postings komen van mijn hand, waarbij na elke posting gelegenheid is tot het stellen van vragen.

Aangezien ik er pertinent zeker van ben dat er meer mensen met de nodige kennis aanwezig zijn (en ook met meer kennis dan ikzelf bezit) hoop ik een beetje er op dat deze mij verbeteren mocht ik ergens de fout in gaan, ik ben ook maar een mens.

Dus heb je interesse, stem dan!

Ja lijkt me wel interessant. Heb er verder nog weinig verstand van maar heb hier nog wel een router en een laptop liggen die ik op de desktop aan wil sluiten.

ik heb ook interesse

ikke ook,
ik heb welliswaar een netwerk thuis maar altijd kleine problemen
bij ons komt binnen kort breed band internet hoe stel je dat in op de pc?

kortom lijkt me leerzaam.

gr hatz,

Jippieeeeeeeeeeeeeee

Maar ff een vraagje......

Wie gaat die cursus geven....?

:biggrin::biggrin::biggrin:

Als het doorgaat stellen we ons 2 forums voor:

- eentje bevat alleen "de cursus delen" met alleen leesstatus voor de gebruikers

- eentje voor vragen en antwoorden (lees-/schrijfrechten voor de gebruikers)

Dit komt, denken we, de overzichtelijkheid ten goede

dan zou er wel wat meer animo voor moetten zijn anders heeft het weinig zin denk ik ...ik stel voor om het dan hier aan te geven wie er interesse in heeft ik vindt het wel een mooi voorstel van eendenteam ik doe wel mee!!!!!!!!

goetjes mbon

Heb daar ook wel intresse in

heb een netwerkje draaien met 2 pc met ieder xp pro erop en zou er graag meer over willen leren/weten :)

Greetzz

@eendenteam: Hmmz.. ik dacht dat uit mijn voorstel wel gemakkelijk af te leiden was dat ik die cursus dan ging geven.
Vooral door deze passage:
kennis dan ikzelf bezit) hoop ik een beetje er op dat deze mij verbeteren mocht ik ergens de fout in gaan....

Ik wilde niemand tot last zijn, maar nu je het zelf voorstelt is het wel overzichtelijker als je dat in 2 forums kunt doen, dus eentje voor de uitleg/cursus en eentje voor de vragen.
Dus als dat mag... graag dan. Maar eerst nog even zie of er nog meer mensen interesse hebben, er staan er nu 11, maarja de poll staat er ook net nog maar sinds vanmorgen dus er is nog goede hoop.:)

Ik zal met veel plezier meedoen. Hopelijk kan ik volgen en iets bijleren.

Ik ben nooit te oud om te leren, dus ik doe ook mee.

Jazeker heb ik belangstelling,na mijn eerdere poging om een server op de juiste manier op te zetten.Hopelijk volgt de cursus beveiliging later...

Het is verstandiger dat je je beveiliging eerder dan je netwerk op hebt...

lol

Gezien de vragen is het idd een verstandig iets, BT.

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan