wie helpt me?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
728
Punten
113
Leeftijd
59
Hallo, Ik ben aan het proberen mijn philips tot leven te wekken, stoptte er ineens mee 5 weken na dat ik hem had laten patchen.
Intussen heb ik zelf een oslink, maar het wil me niet lukken?
In de bios gekeken of de lpt op epp-ecp staat: JA.
Heb diverse programma's hiervoor geprobeerd, en reageerde niet bij 1.4 en 1.5 wel bij oslink v4.00-c.
Toen bij m_z alles nog maar eens goed gelezen, en aan de slag.
Ben aan het proberen zibi-8-nl erop te zetten, dit lijkt te lukken want het programma gaat gewoon programeren, als hij klaar is alles losgekoppelt, en geprobeerd, helemaal niks.

Mijn vraag is dus wat gaat er verkeerd, is het misschien een verkeerde patch, ga natuurlijk wel anderen proberen, maar mocht dit niet lukken dan staat hier misschien van 1 van de knappe koppen al een antwoord.

Alvast bedankt.

heb intussen de originele firmware er op gezet, eerst het bin bestand toen de eeprom. Geen leven, snap er niks meer van?
Hoe warm wordt de decoder eigenlijk als gewoon de stekker in het stopcontact zit? Hij wordt maar een beetje warm.

Is hij toch niet gewoon kapot?

Heb in tussen zelf even wat rondgeneusd, en nou schijnt joep2k een tijdje terug precies hetzelfde probleem te hebben gehad, er stonden veel tips, maar het goede antwoord stond er niet bij!
Wel stond voor mij het meest aanemelijke erbij dat waarschijnlijk zijn bootchip naar de klote was!

Weet iemand hier misschien meer over, kan dit gemaakt worden en wat kost dit?

Of wordt het tijd voor een nieuwe deco?

Is er nou niemand bekent met dit probleem?

Ik zou het verdomd graag weten.

Ik geef het op!!!!!! vanavond weer twee keer geprobeer nieuwe fw erin te zetten eerst de originele, toen de v 1.56-i, ga echt geloven dat ie gewoon kapot is, dus morgen maar wegbrengen en dan maar kijken, want hier op het duckboard krijg ik het antwoord ook niet gevonden, en bij de philpsclub ook niet, dus ik zit op een eind.

Ik blijf proberen...heb nu weer van alles gelezen over problemen met de voeding?

Hee grappig, een complete freggelthread.:biggrin:

Wat betreft je ontvanger, da's niet zo grappig, jammer dat niemand hier een oplossing voor je heeft.
Ben inderdaad bang dat ie stuk is, of je moet eens zien of je een technicus vind die een chip eruit kan solderen en dan zo programmeren.

Mijn schoonbroer's Strong 8000 was ook dood. Een firmware niet geheel erin geladen en toen gereset.
We dachten eerst de voeding omdat we volgens de tekeningen die bij Rebel stonden de lage voedingsspanningen niet meer maten.
Niets meer op het display, geen contact meer via seriele of parallelle poort, nada.

Er stonden bij Rebel ook 6 mogelijkheden voor het fixen van een dode strong, maar bij de meestel moest je de zaak toch nog op CHA kunnen zetten, dat gaat dus niet als de ontvanger niet meer wil.

Oplossing: een 24LC14 chipje waar de firmware op komt er uit solderen, op een programmer zetten, volledige firmware erop jassen en terug er in solderen en hups... ontvanger werkte weer. Dus niks voedingsprobleem of ander probleem.
Deze oplossing heb ik niet teruggevonden bij andere "dode strong" oplossingen.
Gelukkig heb ik een hele aardige kennis, die zoiets kan want zelf ken ik het niet.

Misschien dat zo'n oplossing jouw Philips ook weer aan de praat kan krijgen?

Is wel leuk ja, ik schrijf gewoon mijn bevindingen gewoon in mijn eigen thread, want er lezen er genoeg mee, misshien dat er dan wel een antwoord uitrolt.
Ik ben zelf wel bang dat de voeding of iets dergelijks op deze print kapot is, want het uitlezen en programeren gaat gewoon perftect, ik krijg geen rare meldingen en de oslink doet alles gewoon goed.

Ik heb hem vanmorgen weggebracht, in de hoop dat ze hem weer aan de praat krijgen.

Black tiger bedankt voor de tip, mocht hij gemaakt zijn dan plaats ik weer wel een berichtje over wat er aan was.

Oke, ook bedankt voor het posten van je bevindingen want het is inderdaad zoals je zelf zegt, er lezen er genoeg mee en als in de toekomst iemand een soortgelijk probleem heeft, kan ie gelijk zien wat je geprobeert hebt allemaal en wat de oplossing was.
Goede zaak!
Suc6.

Nou hier is dus het antwoord, mijn philips was dus kapot, wat er nou precies kapot was wist men bij E.P niet maar ze hadden hem naar de philips gestuurd en na 3 weken is hij terug met een code op een rekening, die code staat schijnbaar voor wat er kapot was, zal wel heel wat geweest zijn want het kostte ?142,-.

Ik heb hem dus gelijk maar weer eens gepacht met de nieuwe fw van Zibi en het werkt perfect.

Beste freggel ik heb het zelfde probleem bij **** gelezen

Flash vervangen in Ph 5816/03
Wie heeft ervaring met het vervangen van de flash 29F400 in een Philips 5816/03?

Deze zijn helaas gesneuveld bij het aansluiten van de oslink. Op mijn eigen board vertel ik: Sluit eerst een seri?le kabel aan om de deco op hetzelfde aardniveau te brengen als je PC. Maar vanmiddag ging het weer mis. Snel ff de oslink erop pluggen, ik hoorde geknetter in mijn speaker, kreeg zelf een tik enz.
Deco dood.
Weet je zeker dat het de 29F400 is die dood is? Deze zit met al zijn poten aan weet ik veel wat voor andere prut vast. Zo'n statische ontlading is vrij heftig, en kan met gemak ook andere componenten doorgefikt hebben.
Lossolderen gaat prima met een (regelbare) verfafbrander. Kijk wel uit dat je de print niet verkoolt! Als je zeker weet dat een component stuk is, kun je ook alle pootjes doorknippen en die stuk voor stuk lossolderen.
Maar helaas: een 29F400 heb ik ook niet voor je liggen.

defecte flash
Sorry maar een nieuwe flash is leeg en daardoor is deze met alle geweld niet werkend te krijgen.Tenzij je een speciale prgeer hebt voor dit sort ic,s(je moet er 2 proggen)

Philipstech

Natuurlijk is de flash leeg.
Ik dacht vervangen en daarna met het oslink proggen.

Heb je ervaring hiermee?

Ja en sorry lukt niet omdat de boot loader niet in het lege flash rom zit.Probeer een defecte maar met een goede flash dsx print te regelen.
Is helaas de enigste oplossing(spreek uit ervaring.

Philipstech

Dus je hebt de enigste goede oplosing gedaan.

rgds

Ed

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan