Wie leeft er nog wel van de "oude artiesten"?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
684
Punten
113
Leeftijd
59
Tja er gaan er steeds meer de pijp uit, dus we gaan het eens omdraaien! ;) 

Tina Turner is intussen 76! 

Still Alive and Kicking

Simpy The Best

haal de oudjes eens naar boven in dit topic!

Iemand die op 9 juli weer zal optreden in het Ziggo Drome en met zijn 70 jaar ook behoord tot ??n van de oudjes.

Neil Young met Heart of Gold en met meer dan 50 miljoen hits.

https://www.youtube.com/watch?v=WEjoVg07rIE

Zegt genoeg

Barry & Barbara. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Pf84l_a9Wvg

Tavares:
https://www.youtube.com/watch?v=CAORTc5dj3Y

Geboren in 1946! 

Cher

Het moet ook niet depressiever worden...
Iedere dag een lijst van overledenen, en nu ook al een van degenen, die het niet lang meer gaan maken...

Gelukkig ben ik zelf op een leeftijd, dat ik het verval van dit forum niet erg lang meer mee hoef te maken. :pfff: gr. George

Whahaha, hoe speel je het toch klaar hier ook weer een zwarte blik op te hebben... hahaha. :biggrin:

speciaal voor die oude knor uit het noorden

https://www.youtube.com/watch?v=sfHaBPHDVPc

@Matrix: Oude knor...  :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Maar deze ouwe knor zijn geheugen werkt nog in zoverre, dat ik je eraan wil herinneren, dat je in herhaling valt... Gelukkig wel positief, en kunnen we erom lachen.... :klappen:

@B.T.  Als je op een leeftijd komt, dat je je kapot lacht, om iets ernstigs, zou ik me zorgen maken...

Lachend de pijp uit gaan....??? Herman Krentenbrood....??? Het is maar, wat voor gevoel voor humor je hebt... Gr. George

marie zei:
Maar deze ouwe knor zijn geheugen werkt nog in zoverre, dat ik je eraan wil herinneren, dat je in herhaling valt... Gelukkig wel positief, en kunnen we erom lachen.... :klappen:

George dan kan jij deze artiest zeker nog wel met de toepasselijke titel 'Yesterday when i was young'.
Meestal voelt men zichzelf zo oud zoals het in de bovenkamer werkt.

Ik heb meer geheugen dan mijn PC maar Windows 10 draait er absoluut niet op. Positief van mijn geheugen is dat ik de muziek van vroeger en de herinneringen daaraan enorm waardeer. :)

When i was young toen kon je tenminste nog eens een lekker ding vast pakken onder dit soort muziek. :)

@Parabolica: jammergenoeg willen beide filmpjes niet openen.
"Tour de France" muziek...., toen er nog geen doping werd gebruikt....  8)
Maar ik kan de deuntjes, dus heb ze zelf even gezongen....  :biggrin:
Ik zing dikwijls voor mijn vrouw:" When I am 64" , maar dat is knap achterhaald....

Draait windows 10 niet op je pc, of op jouw geheugen?
Want, al functioneert mijn geheugen nog redelijk, het domme uit mijn jeugd achtervolgt me nog steeds, daarom begrijp ik het niet...

Mijn verstand is erg selectief. Als ik in het dreambox gebeuren iets op wil zoeken, kan ik me met geen geweld herinneren, hoe dat moet. Daar heb ik absoluut geen last van, als ik voor biologie studie natuurfilms nodig heb....

Ik heb het gevoel, dat jouw bovenkamer hetzelfde werkt als de mijne. Dat die opvrolijkt, bij het horen van muziek van wat jaartjes terug.
Ik heb uit diverse landen stations voorgeprogrammeerd met '60-'70 muziek, en mijn vrouw is iedere keer weer verbaasd, dat ik al die wijsjes, met delen van de tekst, van buiten ken...
Ik wil geen artiesten noemen, om bepaald commentaar te voorkomen... Freggel houdt bijv. alleen van Nederlands, en als ik dan Fats Domino noem, denkt hij vast, dat die met van die zwarte steentjes met stippen erop heeft....

Omdat jij Franstalig voorstelt, vraag ik me af, of jij Franse zenders weet, met oudere muziek, en niet teveel ge-o.h. ...Alhoewel ik daar ook van houd... Liever jonge, maar op mijn leeftijd, en mijn portemonnee,heb ik weinig eisen meer te stellen...
Prettige dag verder, vr.gr.George

@Parabolica: jammergenoeg willen beide filmpjes niet openen.
Heb jij weer een rare browser dan? Chrome of zo? Want ik heb er hier geen problemen mee. Of is het soms Edge van W10?
Of worden bepaalde youtube dingen in jouw land geblokkeerd?

marie zei:
Freggel houdt bijv. alleen van Nederlands, en als ik dan Fats Domino noem, denkt hij vast, dat die met van die zwarte steentjes met stippen erop heeft....

Hmmmm... dan ken jij mij toch niet goed denk ik @Marie? Alleen Nederlandstalig?  Joh buiten opera, vindt ik bijna alle muziek goed!

Ik ben er eentje die muziek  uit de jaren 60/70/80 en 90 erg goed vindt! 

Paul Anka is er eentje van, en Doris Day is al een v??l ouwere doos als jij! Dus je hebt nog een h?le weg te gaan op dit forum. :biggrin: ;) 

@B.T.: Typisch, dat enkele van die url' s hier niet willen, zoals Cher, en de 2 van Aznavour en Gainsbourg, en diverse andere weer wel, zoals Neil Diamond, Paul Anka en Doris Day. ...  :confused:
Ik probeer het op het Ipad, dadelijk eens kijken op de pc.

@Freggel: ik wilde een grapje maken, en dat is dus gelukt.... Je reageert zoooo serieus....  :sorry:
Ik weet van jouw eerdere postings over muziek, dat je smaak divers is.  :) vr.gr. George

marie zei:
Omdat jij Franstalig voorstelt, vraag ik me af, of jij Franse zenders weet, met oudere muziek, en niet teveel ge-o.h. ...Alhoewel ik daar ook van houd... Liever jonge, maar op mijn leeftijd, en mijn portemonnee,heb ik weinig eisen meer te stellen...
Prettige dag verder, vr.gr.George

Nee @George de Franse taal en de muziek is bij mij niet echt favoriet maar ik luister naar alles wat mooi klinkt. Toen Franse les nog verplicht was op school werd ik uit de les geflikkerd want ik zat meestal ergens anders met mijn gedachte dan bij die Franse taalles. :)

Het ligt aan de ipad, want op de computer openen die liedjes wel...

Dan bekijk ik onwillekeurig enkele andere artiesten... Deze leven niet meer, maar als je hen ziet optreden, dan voelt het, alsof zij onsterfelijk zijn... https://www.youtube.com/watch?v=Z37rMx5XNkU

Ik pik deze er tussenuit, omdat ik juist de biografie van Bing Crosby heb gelezen.

Om op de topic van Freggel te blijven, mijn all time favoriete liedje, van een van mijn grootste favorieten: https://www.youtube.com/watch?v=qZg8KnrBAZY
Waarbij ik moet opmerken, dat ook zijn snellere nummers mijn benen in beweging willen zetten...

@Parabolica: Het liedje van Aznavour is niet echt in de Franse taal..., en dat van Serge en Jean hoef je niet te kunnen verstaan...

Het gevoel van "uit de les geflikkerd" te worden, komt mij bekend voor... Haha... en wel bij meer lessen, dan de Franse...
En jong geleerd, oud gedaan... Toen ik 30 jaar was, gebeurde dat mij nog eens bij electriciteit op de zeevaartschool... De leraar wilde zijn autoriteit laten gelden, tegen veruit de oudste leerling in de klas... Ik ben 4 maanden niet bij hem in de les geweest...
Toen ik echter daarna bij het eind-examen een 7 haalde voor electro, kwam hij een praatje maken, en me vertellen, dat ik geluk had gehad...???
Hoezo geluk? Ik copieerde van andere leerlingen, en besteedde er extra aandacht aan...

Franse les werd bij ons op de lagere school al als bijles gegeven, voor een kleine vergoeding voor de leraar. Mijn moeder vond, dat ik die lessen moest volgen, en daar heb ik later toch wel profijt van gehad... Want het werd er nog ouderwets, door veel repetitie, ingestampt...
Je kunt je voorstellen, dat de leraar een van de kippen met goud ei, niet de klas uitstuurde, hoezeer je ook klierde...
Vr.gr. George

@George goed opgemerkt dat Aznavour Engels zingt maar wel met een Frans accent. :)

Ik heb 1 jaar de zeevaart koksschool gedaan maar toen mijn vader (die was ook zeeman) mij erop wees dat het containertijdperk aanbrak, dus minder stappen in de mooiste zeehavens, ben ik maar wat anders gaan doen zoals solliciteren bij de marine. 3 dagen keuring en ik kon matroos worden, ik ben toen maar weer wat anders gaan doen. :)

Daarom is dit ??n van mijn favoriete nummers want dat vond mijn ouwe een prachtig nummer. :)

Nog een clip uit de oude doos en die felle dansende Penny zal haar benen nu ook niet meer zo omhoog krijgen als toen in 1980.

Julio is ook een van onze favorieten. In de auto spelen we constant zijn dvd's.
En we zijn ook enkele malen bij een concert van hem geweest, in Turku, in een ijshal, met 20.000 plaatsen, maar slechts enkele duizenden toeschouwers....
De dagen ervoor had hij opgetreden in Den Bosch, en waren de Brabanthallen twee dagen uitverkocht...

Salti dog in deze uitvoering is zeker prachtig, omdat het een echt Scandinavische sfeer heeft.
Zou er bijna sentimenteel van worden... Mooi weer, mooie muziek, in de buitenlucht....
Dat kan je hier niet het hele jaar doen....
Bedankt voor de liedjes.... Muziek maakt mijn dag altijd, en daar hoeft Penny niet eens bij te dansen... Gr. George

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan