wie op dit forum heeft ook een acer tft schermpje?

F

format c:

ik heb me gisteren de acer al 1715 ms gekocht.
ik moet er wel nog eventjes aan wennen.
het lijkt net of dat het schermpje een bocht in het midden van het scherm vertoont.
of lijkt dat maar zo?
gezichtsbedrog?
ik moet er in iedergeval nog eventjes aan wennen.
en af en toe lijkt het net of de lettertjes wazig zijn.
maar ik denk dat ik er nog aan moet wennen.

hadden jullie dit ook in het begin?
met het eerste x kijken naar zo n tft schermpje?

ik hoor het wel weer.
anders zet ik mijn bril maar weer eens op.

ik heb een acer 1713,,in het begin dacht ik dat de letters wazig waren,maar het went.
Wat betreft een bocht,,die is mij nooit opgevallen..

groeten

Dankje Billy.
Dan weet ik dat het wazige zo eventjes moet zijn.

Bij een TFT scherm is het heeeeeeel belangrijk dat je de resolutie van je videokaart precies hetzelfde is als die van je scherm

Dus heb je een 1280 bij 1024 pixel TFT dan MOET je je videokaart ook zo in stellen anders is het geen porum

Tevens kun je de leesbaarheid ook nog beinvloeden door het lettertype te kiezen dit doe je als volgt

Ga op een leeg plekje op de desktop staan klik met de rechtermuis toets en kies eigenschappen.

Kies --> vormgeving en daarin effecten

Vinkje bij Randen van letters vloeiend weergeven kiezen

en dan kiezen voor: standaard of clear type net wat je het prettigst vindt.

Maar eerst de juiste resolutie instellen !!!!!!!!!

EN DAN moeten de letters vlijmscherp zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes

Als ik een advies mag geven Breng dat TFT scherm van acer vlug terug.
ik zal je vertellen waarom die bocht in je scherm hoort er echt niet in thuis en de service van acer is echt prut krijg er gewoon kippevel van.

Ik heb een aantal van die schermen getest en het maakte niet uit welke resolutie die stond het bleef wazig.

ik zou gaan voor Bilinea of CTX of Neovo die zijn goed geprijst en hebben een goede service aan huis 3 jaar lang bij Bilinea is het zelfs zo dat je gewoon een ander scherm krijgt als je ze belt dat deze defect is binnen deze 3 jaar

Bij acer word deze gewoon gerepareerd en duurt het soms maanden voordat je wat terug ziet.

weet je wat het vreemde is!
op de site van ik geloof kieskeurig of vergelijken.nl.
komt de beeld kwaltiteit er uit met een 10 .

Een bocht in je scherm klinkt niet goed. Heb zelf ook geen geweldige ervaring met Acer. Hebben er een aantal op het werk. Zijn div stuk gegaan en sommige geven standaard slecht beeld.

Net zoals eerder gezegd. Stel je resolutie van je videokaart in op standaard resolutie van het scherm. kijk of je beeld beter wordt als je de refresh rate veranderd. Dit wil nog wel eens helpen. Anders kies de standaard van 60 Hz.

Doe een automatische kalibratie van het scherm. (zit meestal in het menu) daarna evt. handmatig bijregelen.

Als het beeld er dan nog niet uit ziet..... breng het scherm maar terug

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan