Wie wil mij even aan huis helpen???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
Mannen ik kan en weet het 1 en ander, maar zodra het op een netwerk aankomt loop ik helemaal vast! 

Vorig jaar al bezig geweest met meerdere routers, ik dacht dat de boel ok was, maar tijdens een BBQ was er iemand wakker. wel vroeg voor zijn doen, en hij kwam onverwachts, en merkte op dat mijn wifi compleet openlag! 

Nu ben ik bijna een jaar verder en ben er en kom er nog steeds niet uit. :stupid:  En die routers zijn nadien in de prullenbak beland.

Er staan hier 2 dozen met spullen die niet doen wat ik wil.

2 homepluggen van Sitecom met een snelheid van maximaal 500 Mbps, en een nieuwe router incl. 3 repeaters.  Kosten van dat spul maakt me ff niet uit, maar was toch een kleine ?200.-!

Maar als ik alles aansluit volgens de boekjes knalt mijn snelheid met 90% naar beneden!

Wat doe ik fout, en wie wil mij thuis even helpen onder het genot van een bakkie koffie, en als de boel wel naar behoren werkt afsluiten met een pilske? 

Ik heb geen zin om weer van chagrijnigheid de boel in de kliko te kiepen. :biggrin:

Wat er moet gebeuren: 

1: De kabel die naar het tuinhuis loopt moet weg, en via de Homeplug en Switch gaan werken, want er zitten meerdere aansluitingen in het tuinhuis vanwege mijn hobby, en die moet bedraad bijven werken, omdat ik daar pc's opknap.

2: Overal in de Freggelgrot perfect draadloos internet.

Misschien kan iemand je op afstand helpen (teamviewer, voor modem instellingen en via gratis telefoon zoals watsapp of FB Messenger voor je homeplugs).
Volgende keer even meer informatie inwinnen. Een "EnGenius" outdoor unit (die we binnen in huis hebben opgehangen) kan beveiligd grote range aan. Wij hebben het getest tot 1 km (maar kan gemakkelijk 3 km aan). Is niet goedkoop, want signaal ontvangen 1 km verder is geen probleem maar om te kunnen internetten dan moet je ook signaal terugsturen en welke pc, smartfoon of tablet kan draadloos 1 km (of meer aan). Gevolg is dat je over zo'n grote afstand er 2 nodig hebt. In jouw Freggelgrot zou 1 voldoende zijn.

Bedankt voor het meedenken, maar gisteren heb ik een nieuwe router aangesloten, en die heeft al meer bereik...

Zo'n EnGenius" outdoor unit  ziet er leuk uit, kost idd een paar centen, maar wil het wel eens proberen tzt.

We zijn intussen weer een stap verder, afgelopen zaterdag de nieuwe router op een vast kanaal gezet, ipv op auto, en sindsdien werkt de boel stukken beter.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan