Vraag [Wifi] Rookmelders

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.336
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zet wifi nog even tussen [ ] want ik weet even niet wat te doen.

Vanavond waren we even op ziekenbezoek, en daar gaat onze wifi deurbel af.
Staan er 2 buren aan te bellen, juist degenen waarvan wij denken wat moeten die nou?

Even contact gezocht met andere buren en die zeiden dat bij ons de rookmelder die op zolder hangt stond te piepen,
en die andere 2 hadden de brandweer al gebeld.

Even gekeken via alle camera's die hier hangen en er was niks geks te zien, ook niet via een camera die aan de overkant hangt, van de buren.

Toch eerst maar even naar de politie gebeld om te zorgen dat de brandweer niet komt, want het is de derde keer sinds afgelopen zaterdag dat deze begint te piepen.
Als een baterij leeg is piept hij niet continue (toch?).

Deze dus meteen afgezet bij thuiskomst, wij konden via de app van de deurbel nog steeds horen dat hij aan het piepen was.

Morgen eerst een andere weghangen om te testen of er echt niet iets aan de hand is, want dit ding hangt een meter van de cv.
Ik weet niet of het een CO2 melder is.

Nou zit ik dus intussen wel verder te denken, wij waren ongeveer op een half uur rijden van het thuisfront, en wij keken zelf continue mee via de camera's en de overburen ook, maar de vraag:

Rookmelders die via een app te bedienen zijn via wifi, is dat iets?
Vooral dat ding op stille modus zetten tot dat we zelf thuis zijn, na een controle natuurlijk?

Ik ga gemakshalve toch op de plekken waar die dingen hangen er toch camera's bij hangen, zodat ik zie of het bingo is.

Wie heeft er tips of ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er tips of ervaring?
Ja ik
Hamert en er af meppen en er niet weer op.
Verplicht of niet die krengen zorgen er voor dat mijn nachtrust weg is en idd de brandweer de deur openbreekt als je niet thuis bent en die krengen gaan af.
Hier in huis is er geen aanleiding dat ze af moeten gaan maar gebeurt wel.
Kan ik geen schade melden aan degene die dit verzonnen heeft?
 
heb zelf de elro connect hebben rookmelders koolmonoxide en hittemelders watermelder werken via app en zijn draadloos met elkaar verbonden als er ergens in huis iets gebeurt gaan ze alle af en je krijgt een melding via je app
alles word verbonden met de elro connect die verbonden is met je wifi alle melders worden aangemeld op de connect je geef ze een naam waar ze hangen ,je kunt ook via de app kijken naar de batterij stand ,en wlke is als eerste is geactiveerd , ben er persoonlijk zeer tevreden over.

 
Wat dan wel weer attent is van de buren dat ze polshoogte komen nemen.

Misschien is er ern stuk ongedierte in de rookmelder gekropen en denkt de sensor dat er rook is ontstaan.

Krijg je een vals alarm, check dan eerst en vooral of de sensorkamer niet vuil is. Rookmelders werken met een optisch principe, dus stofdeeltjes die de sensor blokkeren kunnen een alarm uitlokken. Ook insecten kunnen op een gelijkaardige manier een vals alarm veroorzaken.

Gekoppelde rookmelders heb ik ook overwogen maar vond het toch een nadeel omdat bij rook Of fake alarm het hele huis inlichterlaaie staat maar dan van geluid en je niet weet welke de veroorzaker is.

Ik heb mini rookmelders van Heiman
En gekoppeld in HOME assist zodat ik bericht krijg op iphone welke sensor staat te piepen.

Heiman Mini-rookmelder, brandalarm met 10 jaar batterijduur, VdS- en NEN-EN14604-gecertificeerde rookmelder met brandalarm en foto-elektrische sensor, 1-delige set https://amzn.eu/d/34JE3Ea
 
Laatst bewerkt:
eens kijken...rookmelders.. Oja, die dingen die hier in de schrootbak liggen!! 😄
 
Bij mij maken de gecertificeerde rookmelders deel uit van mijn Unii inbraaksysteem (Alphatronics TKH product), de melders zijn draadloos verbonden en communiceren hun battery-status keurig terug, ik heb het type melder waarvan de accu ongeveer 10 jaar meegaat en niet te vervangen is, wat ook normaal is gezien het feit dat een rookmelder geen 10 jaren meegaat, die dingen worden niet voor niets na een jaar of 7 volledig vervangen.

De leeftijd van de betreffende melder heb ik nergens terug kunnen lezen maar als het een Gamma ding is van een. jaar of 10, snap ik wel dat die niet lekker meer is.
 
Er staan intussen al wat bruikbare tips tussen.:duimen:
Gisterenavond alvast 1 wifi rookmelder besteld, eerst even kijken hoe dit werkt.
 
Hier liggen inderdaad veel dingen in de schrootbak. En wat is er mis met mijn inboedel? De boomstronk als stoel doet het prima en de gehele vloer is en tafel. Ik zie het probleem niet.. :biggrin:
 
Een rookmelder kan vervelend zijn als het ten oprechte gaat piepen maar ook levensreddend als er 's nachts iets mis is. En als het dan terecht af gaat ben je blij dat je er 1 heb.
Zelf ben ik heel content met de Google Nest rookmelder. Nog nooit een vals alarm gehad, test elke maand automatisch, status online in te zien en test ook op co2.
Enige nadeel is de prijs.


want het is de derde keer sinds afgelopen zaterdag dat deze begint te piepen.
Als een baterij leeg is piept hij niet continue (toch?)
Als het goed is staat er ook een datum op. Is deze verlopen dan is het niet meer betrouwbaar. Vervuiling kan ook voor een valse melding zorgen.
 
veel rookmelders “slijten” na een bepaalde tijd. De kleine kanaaltjes in een rookmelder kunnen verstopt raken door ongedierte, stof en andere zaken waardoor deze niet meer goed werkt, of zelfs valse meldingen gaat geven..
Vandaar mijn grap dat er hier veel van die dingen in de schrootbak liggen..
 
Ik heb er 3 van de action.
Werken prima.
Je moet ze op datum vervangen en ja ook een keer de batterij.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen als er veel gerookt wordt in huis. Dat ze vol gaan zitten met nicotine.

Ik kkkkrijg nu toch geen BAN freggel?
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik heel content met de Google Nest rookmelder. Nog nooit een vals alarm gehad, test elke maand automatisch, status online in te zien en test ook op co2.
Enige nadeel is de prijs.
Het grote voordeel van die Goggel zooi is dat de wereld eerder in de gaten heeft dat er iets mis is in je huis, dan dat je het zelf weet.
In mijn huis geen goggel zooi en zeker niet voor die prijs, je geeft een hoop data 'kado' en moet er nog voor betalen ook.
veel rookmelders “slijten” na een bepaalde tijd. De kleine kanaaltjes in een rookmelder kunnen verstopt raken door ongedierte, stof en andere zaken waardoor deze niet meer goed werkt, of zelfs valse meldingen gaat geven..
Vandaar mijn grap dat er hier veel van die dingen in de schrootbak liggen..
Veel rookmelders bevatten een optisch deel, ze 'zien' dus de rookdeeltjes en die kanalen gaan in de loop van de jaren dichtzitten.

Overigens..... valse meldingen bestaan niet, ongewenste wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Hier vorige week hetzelfde bij de buren, en ja tuurlijk dat ze net op vakantie waren.
Gelukkig heb ik een sleutel van ze, niets aan de hand dus.
Was gewoon aan het loeien zonder aanleiding.
 
Bij mijn overburen gaan soms bij onweer in de buurt die melders spontaan gillen.
 
Het grote voordeel van die Goggel zooi is dat de wereld eerder in de gaten heeft dat er iets mis is in je huis
Mooi, dan komt de brandweer vanzelf indien nodig :biggrin2:
 
Eerst komen marketeers, daarna adverteerders en misschien daarna veel aanbiedingen om het huis te laten blussen met abonnementen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan