wil kanalen niet opslaan

hankypanky

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ik ben een groentje in het gebruik van de dreambox 800.
Ik heb deze gekocht met Enigma 2 erop geinstalleerd, ik heb al een paar keer nieuwe kanalen toegevoegd dat ging tot op heden perfect, maar als ik nu nieuwe kanalen wil toevoegen dan krijg ik na een paar seconden een groen scherm.
En hij start na een tijdje helemaal op nieuw op.
In dat groene scherm kun je zien dat hij de nieuwe kanalen wel heeft gevonden maar op 1 of andere manier kan hij ze niet opslaan.
Helemaal onderaan dat groene scherm staat dan: Couldn't save lame channel.db
Ik heb het idee dat zijn geheugen vol zit of zoiets, misschien kan iemand mij helpen met dit probleem.
Canal digitaal heeft nl. deze maand allerlei veranderingen en die kan ik dus u niet doorvoeren.

enigma2 en een groen scherm.... dan is enigma2 dus vastgelopen/afgebroken.
Kijk met FTP eens in de map: /media/hdd dan staat daar een enigma2-crash-log bestand. Die even hier aan een bericht als attachment plakken want dan kunnen we zien wat er precies aan de hand is.

Overigens kun je de kanalenlijst zelf maken, downloaden en wat dies meer zijn met behulp van speciale software. Zo is er DreamSet, kijk hier eens.

Moet ik dan de dreambox op mijn thuisnetwerk aansluiten?
Moet ik dan geen speciaal programma hebben om de dreambox te benaderen?

ja; dreambox op je LAN (thuisnetwerk) aansluiten. De software, welke je nodig hebt (alsmede het help bestand), kun je downloaden via de hyperlinks welke wij in een eerder bericht hierboven hebben vermeld.

Morgen ben ik vrij en heb ik tijd om eea te proberen, ik denk dat ik morgen nog wel weer een berichtje zal plaatsen.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb de box benaderd via zijn IP adres en ik denk dat ik nu de oorzaak wel weet maar ik kan het nog niet oplossen.
Ik heb een stukje film opgenomen om iets te proberen en dat staat waarschijnlijk in zijn geheugen maar dat kan ik niet verwijderen, dat probeer ik wel maar als ik weer opnieuw inlog dan staat het er weer.
Ik lees het wel hoe nu verder.

Gr. Henk

Alles geinstalleerd zoals boven beschreven maar hij wil de files niet naar de box wegschrijven er komt dan "transfer failed" te staan.
Nu zit ik dus met een lege box want voor dat hij gaat schrijven heeft ie alle bouquetten er af gegooid.
HELP.

je kunt het ook handmatig doen

ga op je pc naar de directory waar je de settinglijst hebt staan.

upload via ftp naar je dreambox:

satellites.xml naar: /etc/tuxbox
en alle andere bestanden (bouquets, white-/blacklist e.d.) naar: /etc/enigma2

ow eerst even via ftp in die mappen de oude bestanden voor de zekerheid verwijderen.

daarna met telnet naar je ontvanger en intikken: reboot

eigenlijk is een enigma2 herstart voldoende maar voor de zekerheid kan een reboot geen kwaad ;)

Nou hij doet het weer, ik ben met de box naar een kennis geweest die er meer verstand van heeft als mij.
de oorzaak was inderdaad dat stukje wat ik opgenomen had, dat stond op het flash geheugen volgens die kennis en dat was de oorzaak volgens hem.
Hij heeft alles op de box opnieuw geinstalleerd niet alleen de kanalen maar helemaal opnieuw, dus ook de software.
Eendenteam in ieder geval bedankt voor de snelle reacties, ik zal de volgende keer beter opletten.

Gr. Henk

Dank voor je terugkoppeling. Fijn dat het weer werkt.
Opnieuw geflasht dus. Nu je dm800 net nieuw is geflasht en bovendien dus weer werkt lijkt het ons niet onhandig om een complete backup van je image op je hdd of PC te zetten. Bij een volgend probleem kun je overwegen een goede backup terug te zetten.
Backup maken gaat het makkelijkst via een plugin: GP2Flashbackup (wordt ook wel flashbackup genoemd). Werkt met verschillende images; hier werkt die met OoZooN.

Ik zal eens kijken of mij dat gaat lukken, ik ben natuurlijk wel iets voorzichtig geworden na dit akkefietje (haha) bedankt voor de tip.

Gr. Henk

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan