willempie's vraag over de kosten

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
willempie vraagt hoe hij naar hotbird en astra kan kijken, nu heb ik het dus misschien verkeerd begrepen? Kan dit niet gewoon met een twinlnb?
Ik ben namelijk van plan om er eentje te gaan kopen. Graag hierop een antwoord zodat ik niet iets koop waar ik niks aan heb.

Groetjes aan ieder die dit leest en antwoord,
Corne.

Jij moet een monoblock hebben of 2 losse LNB's+diseqc-switch+beugel.
Twin-LNB is om 2 ontvangers op 1 LNB aan te sluiten. Je gaat dan slechts 1 satelliet hebben.

dit wist ik dus niet, bedankt voor je antwoord.

groetjes van corne.

Er is een LNB waarme je naar de Astra en Hodbirt kan kijken, zonder monoblok etc.
Kijk maar eens bij een satellite winkel.

ik heb even verder gekeken, voor dat ik iets aan ga schaffen wil ik toch nog iets weten.

Bij www.msat.nl staat in de winkel een astra hotbird lnbf met ingebouwde lnbf schakeling voor ?99,- moet ik deze hebben en is dit gewoon een kwestie van oude lnb eraf, deze erop, en dan kijken? Of moet er nog meer gebeuren?

groeten, Corne.

een monoblok moet je hebben, weet dat ze inkoop nu zo`n 40 euro kosten dus die 99 lijkt me wat veel.

gr blokker

die 99 was inderdaad wat veel, heb er al eentje van 49 gevonden.

groeten, Corne.

Dit van ? 99,- is waarschijnlijk een waar je ook twee ontvangers op aan kunt sluiten.
Deze heb ik ook en bevalt goed. heb er een humax en een xstreem op aangesloten.

groeten Diktrom

Ik heb nu dus een switch en een beugel en een lnb gekocht bij een satshop, waar ze mij vertelde dat dit werkt, mits de schotel groot genoeg is! Hij zal wel te klein zijn want het werkt niet (64 cm.). Vraagje hoe groot moet de schotel zijn wil dit werken.
Ik heb geprobeerd hem anders uitterichten maar dit gaat niet.

groeten van corne.

ook met 64cm moet het gaan.

als ik het goed begrijp heb je nu dus 2 lnb en een losse diseq.

stel eerst de schotel af op de hotbird met de gewone lnb zonder diseq.

daarna zet je de onvanger op astra en sluit de tweede lnb ook zonder de diseq aan (ps volgens mij als je achter de schotel staat moet hij aan de linkerkant gemonteerd) heb je beeld ga dan pas met de diseq aan de gang.

gr blokker

en het beste kun je de schotel even tussen de asta en hotbird in zetten anders heb jec wat teveel verlies op de sat waar hij eigelijk niet echt op staat

Het zal gaan met je schotel maar bij regenval zal het beeld wegvallen :(
80 cm is voldoende.

Dank jullie voor de antwoorden, ik ga vanaf morgen lekker verder met hobbieen, ik heb toch tot en met dinsdag tijd dus dan moet het zeker lukken.

groeten van corne, en een prettig weekend toegewenst.

Ben er al achter wat er waarschijnlijk fout is gegaan, ik had per ongeluk in het menu van mijn decoder iets verandert zonder dit in de gaten te hebben, op 1 lnb alleen astra werkte het ook niet meer. na ff zoeken dat teruggezet en astra werkt weer. Ga nu op deze manier een nieuwe poging doen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan