Ik heb IE 7 voor iemand op hun pc(s) gezet, nadat ik eerst ervoor gezorgd heb dat alles up-to-date was.
Daar stond SP2 nog niet op, dus alleen al dat updaten was al een avond tijd..
Die gasten hebben alleen een mobiele verbinding dus vandaar dat ze die dikke download van sp2 maar even niet hebben gedaan.
Dus heb ik die hier maar even aan het ADSL infuus gehangen, en dan nog is het een hele avond werk om dit gedaan te krijgen.
Overigens adviseer ik iedereen om bij zo'n operatie niet te kiezen voor automatisch updaten via windowsupdate.com, maar om dat op de geavanceerde toer te doen.
Dat scheelt je een hoop herstarten om daarna weer opnieuw te updaten, en je kunt ook niet noodzakelijke updates meenemen.
Goed.
Hierna was het geen probleem om ook te updaten naar IE7, sterker nog M$ vind dat dat een noodzakelijke update is en dringt m op die manier dus op aan de wat minder oplettende pc gebruiker.
Nou zijn er best wel argumenten voor IE7.
Maar op deze pc's waar ik het nu over heb, deed dat onding dus gewoon niet wat ie wel moest doen (namelijk werken via een proxy).
Dus was ik genoodzaakt om de upgrade naar IE7 ongedaan te maken.
Wanneer jij problemen hebt met het installeren van een IE 7 en / of een media player, is de kans groot dat je aan de slag bent met een systeem dat niet door de WGA (Windows Genuine Advantage) test komt.
De WGA test is een test die kijkt of je niet toevallig een illegale versie van XP gebruikt.
Volgens M$ word er tijdens die test geen data naar M$ gestuurd met betrekking tot je identiteit, maar dat valt nog maar te bezien.
Je moet namelijk wel een internet verbinding hebben staan en dat betekent dat je te achterhalen bent.
Alleen is het mogelijk dat je systeem niet als "echt" (genuine) word aangemerkt terwijl je er gewoon netjes aan gekomen bent.
Dus.
Check ff of je XP wel "echt" is !