Win32:Trojano-803 [Trj]

D

dedoele

Mijn avast antivirus allarm gaat telkens af, met de vermelding Win32:Trojano-803 [Trj] en dan krijg ik de keuze om de verbinding af te breken of te anuleren.

Het is precies dat mijn pc wilt verbinding maken met dat paard, maar soms krijg ik ook de vermelding van trojan worm juist hetzelfde, ik begrijp er niks van mijn pc staat stil ik ben niet eens aan het surfen en dan hoor ik een allarm afgaan, met al deze vermeldingen.

Wat kan ik eraan doen?

goetjes

Dedoele

Soms kan zo'n ongedierte niet onder windows verwijderd worden.
Ik heb dan ook eens met avast een bootscan moeten doen. D.w.z. avast instellen dat hij tijdens booten gaat scannen, nog voordat windows wordt geladen.
In dat geval vond hij wat zooi.
Je kunt ook eens zoeken of je die salm.exe of hoe hij heet kunt vinden.
Grtz.

hoe kan ik avast vanaf de boot scannen kan ik die instaleren ergens of moet ik avast verwijderen en dan opnieuw instaleren want dat vraagt hij bij de instalatie en dan interdaad dan vind hij soms iets.

groetjes,

dedoele

Ik heb op dit moment avast niet geinstalleerd, dus kan het zo niet zeggen.
Je moet dan ook in de instellingen zoeken waar je een bootup scan moet aaanvinken, of een bootflop kunt maken.
Anders de docs of readme's effe nazoeken.
Opnieuw installeren kan ook maar is niet zo raadzaam omdat er waarschijnlijk ergens een .exe is verstopt bij je. En het kan goed dat die bij windows startup wordt opgeroepen.
Grtz.

Kilroy het is me gelukt maar helaas niets, nu heb ik ad aware nog eens geinstaleerd en uitgevoerd en nu heeft die efkens 98 virussen onderschept vanwaar ze komen ik weet het niet.

Nu hopen dat het opgelost is.

groetjes,

dedoele

Sjonge! Ja het is gelijk vliegen vangen s'zomers, ze blijven komen! Vanwaar ze komen? Als ge veel surft op het net denk ik.
Het is dan ook zaak steeds een virus-shield aktief te hebben, en uiteraard een goede software firewall (buiten uw hardware firewall). Dat helpt al zeer goed.
Dus ook zorgen dat het opgelost blijft!
Grtz.

Het is idd al zo dikwijls besproken, bij veel en vaak internet bezoek goede antivirus bestrijders, en spyware blokkers!!!

En al ben je nog zo allert dan sluipt er soms nog iets binnen, ik had het vorige week ook nog, zo om de paar minuten een opspringend dos schermpje in een fractie van een seconde???

Wat is dat nou weer denk ik?

Direct mijn Adaware en spybot, enzenzenz aan maar dan ben je al te laat... 1 of ander "fuckin' exe bestand binnengehaald tijdens het testen van smartcardsoftware!!! Maar bij het opletten wanneer het dosschermpje weer op sprong gezien dat het in C: documents and local setings zat en direct daar heel die map leeg geflikkerd en de pc opnieuw opgestart en probleem opgelost!

Nou geef ik dus in mijn eerste antwoord al aan dat het "ADW_NCASE.C. " is, maar ik moest weg daarna, de dagelijkse arbeid riep...

Maar als Dedoele zijn pc in de veilige modus had opgestart en dat bestand had opgezocht en verwijderd dan waren zijn problemen direct over geweest ;)

Natuurlijk kerel! Maar uit beide gevallen blijkt dat het toch altijd weer fout gaat. De 'Wet van Murphy' lijkt toch altijd op te gaan!
Ik noem hier echter uitdrukkelijk virus-shield omdat dat de residente virus bescherming is en de scanner voor behandeling nadien. Het shield zorgt ervoor dat 'besmette' zips of zelfextractors tegengehouden worden (althans behoort dat te doen).
En als je als firewall bv zonealarm gebruikt zie je aan de oplichtende leds dat er continu aan je pc wordt gevoeld.
Omdat velen via breedband continu online zijn is dat natuurlijk belangrijk.
Verder zullen velen het (netscape) 'Pop-Up Block' filter in hun IE hebben (of een ander). Staat dat aan, dan kom je op bepaalde sites niet ver. De verleiding is groot om het dan uit te zetten, met als gevolg dat de ellende weer opnieuw begint!
Grtz.

Ik zou eerst Firefox eens installeren en IE helemaal niet meer gebruiken, MSN eraf, Sygate firewall, Ad-Aware spyware scanner, Avast virusscanner en een webmail account van bijv. gmail aanvragen. Dat scheelt al een hoop ellende op je PC!

Of je gebruikt linux verstandig!!
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan