Windows 7 Wil niet boot van D.V.D.

S

stephopper

Onlangs een dvd tje gebrand met win.7 erop. maar bij reboot en dvd in eerste optie verrekt hij het om te starten geeft steeds cannot boot from dvd code 5.

Terwijl xp dvds geen enkel probleem is. nu heb ik iets gelezen dat vista en win7 een andere boot loader hebben. dat het probleem kan veroorzaken.

Heb d.i.v brandproggies uitgeprobeerd maar geen succes .

Moederboard msi neo 2 met core 3.0 en 2gig intern.

Ook op lage snelheid gebrand wat geadviseerd werd maar alles tevergeefs.

Misschien iemand nog ideen of suggesties?? van hoe het wel kan.

Mvg/Sth..

Waarschijnlijk is er met de .ISO file niks fout. Heb je al geprobeerd om de DVD op een andere computer op te starten? Wat ik zoal lees is dat het vaak voorkomt met (oudere) moederboarden met o.a. een AMD processor. Misschien dat er een BIOS update is bij MSI.

Je zou het misschien kunnen omzeilen door de ISO uit te pakken op een andere partitie en vanaf daar dan setup uit te voeren. Met Winrar kan je een een ISO file gewoon uitpakken.
Dit kan je natuurlijk alleen doen als je nog een besturingssysteem hebt geinstalleerd.

Het lost welliswaar het lezen van de DVD niet op maar je kan het denk ik wel installeren.

Grt. Parabolica

Heb het nog niet geprobeerd in andere pc zodra ik daar ff mogelijk heb zal ik dat ff proberen.(ik denk dat jongere pc het wel aan kan oorzaak bootloader)

Zal ff zoeken of er voor deze msi board een bios upgrade is.

Kan niet via andere partitie zit maar 1 op (c) en om met partietimagic eentje er aan maken durf ik niet op aan (moet eerst dan alles veilig stellen) en heb geen opslag mogelijk meer.

Het ging er gewoon ff om dat hij wilde booten om in loop van tijd deze win 7 er op te jassen.

Het nog een link gevonden over de oorzaak? hij zou anders gebrand moeten worden? heb het programma wel maar moet er eerst een studie op volgen.

Maar ga eerst ff zoeken naar bios upgrade.
Zo niet dan maar kijken hoe dan branden.

Zie onderstaande link.
http://www.unawave.de/windows-7-tipps/code5-error.html?lang=EN

Mvg/Sth..

De DVD is voorzien van een bootfix. Hierdoor kun je de DVD
gebruiken op alle computers waarop de orginele Windows 7 DVD
te gebruiken is, maar ook op oudere systemen waar de orginele
DVD niet wil opstarten of een error geeft bij het opstarten.
Meer informatie over deze bootfix staat iets verderop.

Uitleg bootfix:

Op bepaalde oude moederborden, vnl. AMD en Dell systemen,
wil de orginele installatie DVD van Windows 7 niet opstarten.
Je krijgt dan een fout "Can not boot from cd - Error: code 5"
of bij de Nederlandse "Kan niet starten van cd - Fout: code 5".
Dit wordt veroorzaakt door een fout in het opstartprogramma, die
door Microsoft gemaakt is. Het kenmerk is dat dezelfde DVD op
een andere computer wel start en dat op de bewuste computer een
Vista installatie DVD wel start. Door de bootfix zal deze DVD
op die bewuste systemen wel opstarten. Na het opstarten neemt
het Setup-programma het over en verdwijnt de bootfix volledig
buiten beeld, het heeft dus geen negatieve bijwerkingen!

Nu nog uitzoeken hoe deze bootfix op de (originele) DVD te krijgen ;)

Grt Parabolica.

er zijn op de nieuwsgroepen W7 versies te halen met deze bootfix geintegreerd.

the matrix;205414 zei:
er zijn op de nieuwsgroepen W7 versies te halen met deze bootfix geintegreerd.

Heb al exemplaren gehad met bootfix(fFTD) er in maar geen result. heb al met de bootfix aan het googelen geweest. van de ene W7 naar de andere W7. maar verrekte het. misschien dat het ook wel niet wil wat ik deed maar je probeerd wat.

Helaas is er ook geen bios update beschikbaar meer ( te oude moederboard)

Wel had ik er een exemplaar van W7 die mijn bios vernaggelde want kreeg opeens melding kan NTLDR niet vinden. dit gebeurde zonder in de bios hebben te klooit.

Ben toen in bios gegaan en heb bios restore gedaan en orginale xp starte weer op zonder NTLDR fout.

Maar goed we prutsen nog ff door.

mVG/sTH..

@Parabolica

Heb dat exemplaar (nzb) gedownload en werkt 100% wat boot aangaat.

Nu nog uitzoeken hoe deze bootfix op de (originele) DVD te krijgen
Ik Ga daar nog even mee stoeien. :biggrin:

Mijn dank is groot en vandaar 20 kudo bootjes.:klappen:

Grtz/Sth..

Heb een ultimate versie binnen gehaald war beide versie de x86 en x64 op staan en kon gewoon op booten van de dvd.
Ik gebruiken een gewone dubbellayer dvd brander van asus.
Het enige wat ik raa vond was bij het installeren dat toen hij de bestanden aan het kopieren was de percentage heel lag op 0 bleef staan. Waardoor ik eerst dacht dat het geen goede versie was, maar het bleek dat hij na een minuut of 10 ineens door liep e toen was de installatie heel snel klaar en draaide hij perfect.
Hoefde gen enkele driver te installeren hij zag alle hardware etc perfect en draait prima naast m'n xp. Kan nu kiezen of ik van xp wil starten of windows 7

Gaaaap sorry voor de vergeten stukjes tekst haha, hoe later hoe moeilijker schrijven is haha

Big-Henk;205453 zei:
Heb een ultimate versie binnen gehaald war beide versie de x86 en x64 op staan en kon gewoon op booten van de dvd.
Ik gebruiken een gewone dubbellayer dvd brander van asus.
Het enige wat ik raa vond was bij het installeren dat toen hij de bestanden aan het kopieren was de percentage heel lag op 0 bleef staan. Waardoor ik eerst dacht dat het geen goede versie was, maar het bleek dat hij na een minuut of 10 ineens door liep e toen was de installatie heel snel klaar en draaide hij perfect.
Hoefde gen enkele driver te installeren hij zag alle hardware etc perfect en draait prima naast m'n xp. Kan nu kiezen of ik van xp wil starten of windows 7

Het ligt niet aan soort brander Henk maar puur aan de bootloader (oudere pc,s) en ze zijn snel oud.en micrzoft heeft dit bewust gedaan. vandaar er nu exemplaren in omloop zijn met een bootfix.

Heb hem nog niet draaiend dus weet niets over instal. ben nog bezig met een test pc te bouwen. en wacht nog op prosessor.

Grtz/Sth..

stephopper;205458 zei:
Heb hem nog niet draaiend dus weet niets over instal. ben nog bezig met een test pc te bouwen. en wacht nog op prosessor.

Wat me wel opviel dat ik na het boot va de dvd geen mogelijkheid had om de HD te formatteren, ik kon uit een partitie lijst kiezen op welke partitie ik Windows wou installeren
Normaal bij XP vraagt ie dan of je wilt formatteren.
Toen ik voor de eerste partitie koos ging hij gewoon Windows 7 naast Xp installeren en maakte automatisch een dual boot menu aan.
De installatie gaat eigenlijk heel snel en ik draai hier met een Intel Pentium 4 2,66 Ghz en een werkgeheugen van 1,5 GB.

Hij heeft volgens de systeem vereisten wel minimaal 1 gb aan werkgeheugen nodig.
Hoe dat zit met die boot, zou ik niet durven zeggen, Als het een oudere pc is heeft het dan misschien niet te maken met een +R of -R dvd? Tegenwoordig kunnen de dvd spelers/branders beide aan, waar oudere bv alleen +R of alleen -R kunnen lezen.

parabolica;205457 zei:
Je hoort ook om 7 uur in bed te liggen Big-Henk. ;)
Dat lag ik ook haha ik lag al om 1 uur in bed. :biggrin:

Big-Henk;205459 zei:
Wat me wel opviel dat ik na het boot va de dvd geen mogelijkheid had om de HD te formatteren, ik kon uit een partitie lijst kiezen op welke partitie ik Windows wou installeren

In het opstartmenu van W7 kan je na de boot kiezen voor een uitgebreidere keuze.
Hier kan je o.a. ook een partitie verwijderen of toevoegen als je bijvoorbeeld een nieuwe harde schijf installeert of je de oude schijf opnieuw wil indelen. Ook het formarteren doe je vanuit dit menu. Deze optie gebruik je dus voor een schone installatie.

Heb je nu een (nieuwe) harddisk waarvan de extra partitie niet in NTSF is geformateerd dan ziet W7 die partitie nog niet na de installatie. Die extra partitie formarteren is best wel omslachtig dit doe je middels schijfbeheer. Snelste manier om daar te komen is via 'starten / programma's en bestanden zoeken'. Daar voer je 'harddisk' in en kies je voor partities op harde schijf maken of formarteren. Hier kan je dan ook schijfstations formarteren en ook hernoemen met een driveletter.

Grt Parabolica.

Ik schrijf na de boot, maar dat moet zijn tijdens de installatie. Selecteer dan advance opties en daar zit een uitgebreider menu met meer opties.

Grt. Parabolica.

Oke ik zal dat bij de volgende installatie in de gaten houden, op dit moment vond ik dat niet zo erg omdat ik dan niet meteen alles kwijt was van de oude xp versie en als het niet draaide kon ik altijd terug vallen op xp.
Bedankt voor deze info Parabolica.
Moet zeggen dat hij op zich prima draait.

Op FTD staat op dit moment een spot van Windows Mail voor W7, het was mij nog niet opgevallen, maar die schijnt in deze versie Windows er niet meer standaard in te zitten.
Heb nog niet gecheckt, zag het net staan op FTD. Ik zelf gebruik altijd Incredimail vandaar dat het me nog niet opgevallen was.

Ja haha inderdaad dom, net gecheckt en had de optie (Geavanceerde stations opties) niet eens zien staan. :biggrin:

Als je met te kleine oogjes zit te kijken Big-Henk dan zie je inderdaad minder op zo'n scherm. :)

Om je andere gegevens niet te verliezen zit je een partij te zweten bij een installatie :) Opeens krijg je faal angst en slaap tekort en dorst.

Met dat emailen ging het bij mij effe wat moeilijker. Na een aantal updates werden een aantal progjes uitgeschakeld die niet op de schijf horen te staan (is mijn vermoeden), maar met wat kunst en vlieg werk werkt alles (voorlopig) weer.

Grt Parabolica

Big-Henk;205459 zei:
Toen ik voor de eerste partitie koos ging hij gewoon Windows 7 naast Xp installeren en maakte automatisch een dual boot menu aan.

Als dat zo is dat dit automatisch gaat dan ga ik hem er hier toch ook eens even op knallen...

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan