windows server 2003

H

hatz

heb ik ged met
- web edition,
-standard edition ,
-enterprise edition &
-datacenter edition.

als ik een server op zet voor thuis gebruik, server voor het gebruik van dauwnlaods en de xbox online gamen welke moet ik dan instaleren en waar moet ik opletten...
gebruik nu windows xp pro sp2.

gr hatz,

alle verandering is geen verbetering ??????????????????????

Goede genade! Waar begin je aan?
Ik wens je veel suc6, en ben zeer benieuwd naar reply's!!

Grtz.

Voor downloads kun je ofwel een internet server (bijv. Apache) gebruiken ofwel een FTP server.
Ik zou, mede gezien de funktionaliteit en veiligheid voor die laatste kiezen.

Wat je bedoeld met het online xbox gamen, geen idee. Als je zelf een server wilt opzetten zodat mensen op jouw server via bijv. xboxlink of zoiets online kunnen gamen, tja... wellicht een xboxlink server nodig, geen idee, daar kan ik je niet mee helpen.

misschien moet ik het anders uitleggen.

met de xbox spelen we online via het program nexbc 5.0 en draait onder windows xp pro dus op een pc die constand online staat..

op de xbox slayers v2.6 deze is omgebouwt en extra grote schijf 160 gig.

de pc met windows xp pro dient tevens voor het dauwnloaden van bestanden en andere dingen, zuiver voor experimentele doeleinden daarvoor gebruik ik devolgende software emule + of limewire pro en bitcomet.

deze pc staat aangesloten op een netwerk met andere pc"s zodat ik de bestanden overhaal naar een ander pc en de soft ware uitprobeer en/of op cd zet.

nu is mijn vraag is het verstandig om de windows pro versie te vervangen door een server versie zoals eerder vermeld en wil ik een ftp servertje opzetten om bestandjes te kunnen delen..

gr hatz,

een lang verhaal is hier nog garen van te spinnen !

Nou ik zie het voordeel niet om XP pro te vervangen door windows server 2003.
Een ftp server kun je overal op draaien, en ik heb het vermoeden dat in server 2k3 toch weer een aantal zaken zitten die je eigenlijk totaal niet nodig hebt maar daarmee dus wel resources draaien.
Misschien dat een 2k3 gebruiker je daar meer over kan vertellen.

Voor datgene wat jij wilt lijkt me switchen echt niet noodzakelijk.
Wat betreft ftp server kun je bijv. met Bulletproof FTP server al een heel stuk komen, ook met useraccounts, fxp, beveiliging, er zitten erg veel mogelijkheden in en hij is makkelijk op te zetten.

Bulletproof FTP server is dit een onderdeel van xp ?
of is er onder xp ook een standaard ftp servertje te draaien met de nootzakelijkste beveileging en hoe geef ik hem een naam en wachtwoord zodat ik niet iedereen kan plukken.!

het gaat mij om het volgen ik zit soms bij kennisen en of familie en hebben ze problemen met de pc sommige bestandjes die je dan moet gebruikenliggen thuis op cd of op hd op deze wijze kun je ze overall dauwnlaoden en gebruiken de server pc staat toch altyd aan..

gr hatz,

ben met vanalles bezig nu nog even afronden ...

Je had toch ook nog dat programma pc anywhere (of hoe heette dat ook alweer).
Daarmee kon je van overal op je pc inloggen.
Ook met wsftppro moet dat kunnen.
En dan heb je nog het zwaardere wsftp-server.

Grtz.

Bulletproof FTP server is dit een onderdeel van xp ?
Neen, dat is op zichzelf staande ftp server software (erg klein maar wel erg goed) die je op windows kunt installeren.
Hij moet wel geregistreerd worden maar daar zijn alternatieve mogelijkheden genoeg voor. :biggrin:

WSFtp zou ik niet als server nemen, zelfs onder linux word deze afgeraden wegens de vele lekken die deze software gehad heeft en wie weet wat er daarmee nog gaat komen.

Bij mijn weten heeft windows zelf geen ftp software, of misschien zit dat in IIS maar ook die zou ik niet installeren.
Waarom zware toestanden gaan gebruiken als het met iets kleins ook minstens evengoed, zoniet waarschijnlijk zelfs beter kan.

Kilroy heeft wel gelijk wat betreft PCAnywhere. Die kun je ook installeren (ook losse software) en dan kan men je machine overnemen of dingen downloaden.
Maar ik zou het zelf bij een ftp servertje houden, kleiner, gemakkelijker.

Je kunt zelfs met NTFS ook directory's sharen op basis van accountgegevens. Lijkt een beetje op sharen op het lokale netwerk, doch da's af te raden omdat dan je netbios poort naar buiten open gaat en da's weer heel aantrekkelijk voor hackers en scriptkiddies.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan