windows server

D

Destroyer

Hallo,

zit een beetje te klooien met een server wilt niet zo lukken,

goed, heb hier windows2000 server geinstallleerd met ad

de server heeft ip adres 192.168.0.10

het werkstation heeft 192.168.0.1

ik kan me niet aanmelden in het domein,kan wel met het werkstation de server pingen ook local
maar als ik vanaf de server,de werkstation wilt pingen krijg een time out , met andere woorden hij ziet het ipadres niet van de werkstation wel andersom
alles werkt op de server dns werkt en de dhpc server die deelt netjes zijn ipadressen uit maar toch kan ik niet pingen vanaf de server naar werkstation kan niet aanmelden in het domein..

Doe ik iets verkeerd!!

groetjes Daan

Originally posted by Destroyer
alles werkt op de server dns werkt en de dhpc server die deelt netjes zijn ipadressen uit maar toch kan ik niet pingen vanaf de server naar werkstation kan niet aanmelden in het domein..

Doe ik iets verkeerd!!

groetjes Daan

Ja, je doet iets verkeerd.

Je schrijft dat de DHCP server netjes de IP adressen uitdeelt.

Je schrijft ook dat je je werkstation een ipadres heeft en wel: 192.168.0.1

Hoe kan je dhcp server daar dan een IP adres aan geven?
Je moet je werkstation dus inrichten dat hij een ip adres toegewezen krijgt.

btw,
Als je server aan het internet hangt, en die wil je delen, dan zou ik je server het ipadres geven 192.168.0.1....

In windows land is het alleen mogelijk om dat adres te delen met internet.
Tenzij je een software pakketje appart installeert.

G

Ik vind het zowieso al vaag, dat als je DHCP en server draait, dat dan je server een lager ip adres heeft dan de werkstations.

Normaliter zou je er dan toch van uit gaan dat je Server het .1 adres heeft en je werkstations de ip's die hoger zijn, dus .2, .3, .4 etc.

Op zich mag dat de pret overigens niet drukken.
Is toevallig soms de interne firewall van windows actief op je client of je server?

Verder zag ik nog dit:
ik kan me niet aanmelden in het domein
Dat gaat je ook nooit lukken, aangezien windows 2000 server geen domein controller is en ook niet kan worden.
Daar heb je Windows 2000 Advanced Server voor nodig (als ik me niet vergis), dus we mogen aannemen dat je Advanced server draait?

Originally posted by Black Tiger
Ik vind het zowieso al vaag, dat als je DHCP en server draait, dat dan je server een lager ip adres heeft dan de werkstations.

Normaliter zou je er dan toch van uit gaan dat je Server het .1 adres heeft en je werkstations de ip's die hoger zijn, dus .2, .3, .4 etc.

Op zich mag dat de pret overigens niet drukken.
Is toevallig soms de interne firewall van windows actief op je client of je server?

Verder zag ik nog dit:

Dat gaat je ook nooit lukken, aangezien windows 2000 server geen domein controller is en ook niet kan worden.
Daar heb je Windows 2000 Advanced Server voor nodig (als ik me niet vergis), dus we mogen aannemen dat je Advanced server draait?

Hoi,

Het is inmiddels opgelost goed het werkt nu de dhpc server staat, ook op een lagere ip.
ja ik werk hier met Windows 2000 Advanced Server maar iedergeval ieder bedankt voor de reply 's

Kun je a.u.b. ook aangeven waar het probleen nu lag? Daar zijn we toch wel nieuwsgierig naar en het is handig om te weten als iemand met een soortgelijk probleem in de toekomst komt.

Alvast bedankt!

Ja het lag aan de dns instellingen die stonden niet goed,

alles werkt nog een probleempje het inloggen naar de server duurt ongeveer nu 2 minuten maar het zit hem in de dns denk ik verder werkt hij goed als ik eenmaal ingelogd ben op het domein, nu even nog zoeken waarom het zo lang duurt met het inloggen op de server.
op me werk hebben we ook windows server die draait ook in een domein die draait als een tiet....

Hmmz... even denken.
Heb laatst met iemand gesproken daar duurde het inloggen ook zo lang, maar dat was omdat hij zijn client via de router naar de domeincontroller liet inloggen.
Als daar dan niets geregeld is in de router, zou daar misschien de vertraging kunnen liggen.
Het probleem was voorbij toen hij de client rechtstreeks met een crossover liet inloggen op de tweede netwerkkaart in zijn domeincontroller.

Nu weet ik niet of jij ook een router er tussen hebt (met een hub ertussen was het hier vroeger geen probleem, geen vertraging dus) maar als je dat wel hebt is dat misschien nog iets om even nader te bekijken.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan