Windows vervanger Reactos?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Ik kwam dat toevallig ergens tegen.
http://www.reactos.org

Het besturingssysteem Reactos, zit ook dosbox in, schijnt een vervanging te kunnen worden voor Windows.
Ook al diverse games die er op draaien, OpenOffice ook maar ook MS Office en dat laaste is dan toch wel weer aparte te noemen dacht ik.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of er al eens mee gespeeld heeft?

Black Tiger zei:
Ik kwam dat toevallig ergens tegen.
http://www.reactos.org

Het besturingssysteem Reactos, zit ook dosbox in, schijnt een vervanging te kunnen worden voor Windows.
Ook al diverse games die er op draaien, OpenOffice ook maar ook MS Office en dat laaste is dan toch wel weer aparte te noemen dacht ik.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of er al eens mee gespeeld heeft?
heb het net opgehaald zal het s ff proberen ....

Toevallig werd ik gisteren (kerstavond) ook gewezen op dit OS.
Het lijkt verdacht veel op een linux met een windows shell, win2000 wel te verstaan.
De plaatjes van de spelletjes kunnen ook de linux variant van die spelletjes betreffen.
En dan is het niet zo'n kunst (ga me niet vragen dat dan ff zelf te doen he..).
Hetzelfde geldt voor open office, kan net zo goed de linux versie zijn.
Zo zag ik nog meer toepassingen die (ook) native linux zijn.
Maar ook enkele zaken die echt windhoos willen hebben, en de beschrijving vertelt over windows drivers die te gebruiken zijn, zo meen ik me te herinneren.

Met andere woorden:
De info die ik even kort heb ingezien op de site van de fabrikant kan me niet echt overtuigen.
Maar het lijkt op een volgende poging linux meer toegankelijk te maken voor de windows adepten.
Ik zou ook meer info willen zien voor ik echt enthousiast zou worden over dit product.

Alles is beter dan winscheet (eh hoos).
Laten we ons een effe realiseren wat win kost.
Ik neem aan dat de meesten hier wel xp-pro hebben.
Nou die kost rond de 400 euro!! En de server 1300! En home ook nog altijd tegen 250.
Geen wonder dat microzoft slapend rijk is geworden!
En dat met een produkt dat rammelde van de bugs!
So suit youself!
Grtz.

Maar het lijkt op een volgende poging linux meer toegankelijk te maken voor de windows adepten.
Lijkt mij eerder weer een poging om beiden te combineren, net als Beos dat geprobeerd heeft of Lindows of hoe heette dat andere ding wat toen de naam heeft moeten veranderen?
Niet iets om linux meer populair te maken maar meer iets dus om het beste van beiden te combineren in 1 OS.

Linux is niet alles voor de workstation, Windows ook niet, een combinatie zou dit wel kunnen zijn dus op zich is het idee niet slecht, of het echter ook lukt en stabiel is etc. etc. is nog maar de vraag.

@Keymaker: Oh da's mooi, we zijn benieuwd naar je ervaringen ermee!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan