Windows XP SP2 the day after

Ik denk dat er wel meer dan 1 dag volgt Matrix.

Ik heb vandaag, omdat de update al een paar dagen kwam met de melding van, dat er een update was, sp2, toch maar eens erop gezet.

Prompt kreeg ik de meldinf na het instaleren en opnieuw opstarten van de pc, dat deze wellicht niet goed beschermt was, terwijl ik hier gewoon norton antivirus erop heb staan die voor mij altijd goed gewerkt heeft.

Toen was ik weer wat aan het surfen, en ik kwam weer wat leuke muziek tegen, en ik klikte op een mp3tje, komt er ineens de melding, Dank u voor het instaleren van windows mediaplayer 9, terwijl er dit allang op stond, ik dacht eigenlijk serie 10 al!

Nou gebruik ik dus niet iedere avond of dag alle programma's op mijn pc, dus ik ben benieuwd wat er nog werkt?

Want in de vlucht heb ik eventjes gekeken naar software in het configuratiescherm, dat er achter veel programma's helemaal niks meer achter staat van hoe groot het is, sterker nog, verschillende updates van microsoft zelf die voorheen in de lijst stonden, zoals de sp1, zijn compleet verdwenen.

Wat me verder opvalt is dat de meeste van die programma's waar nu niks meer achter staat dat dit software is die op internet gedownload is!

Dus ik ben benieuwd wat er nog van werkt, en wat we nog meer tegen gaan komen.

Prompt kreeg ik de meldinf na het instaleren en opnieuw opstarten van de pc, dat deze wellicht niet goed beschermt was, terwijl ik hier gewoon norton antivirus erop heb staan die voor mij altijd goed gewerkt heeft.
Norton Antivirus kan problemen gaan geven onder SP2 dat was al van tevoren bekend.
Verder is het zo dat SP2 ook aangeeft (zie mijn reply in het andere sp2 topic) dat je pc wellicht niet goed beschermd is, als je de automatisch updates (van windowsupdate) niet aan hebt staan.
Je moet deze minimaal hebben staan op "waarschuwen als er updates beschikbaar zijn" om die melding weg te krijgen.
Klik derhalve even op die ballon dan krijg je de opties te zien en kun je ook zien wat er uitgeschakeld staat.

Het is logisch dat sp1 files verwijdert zijn, als je hebt aangegeven "bestanden archiveren" dan bestaat er wel nog een backup van.
SP2 is een verbetering op SP1, bij servicepacks is het gebruikelijk dat in een nieuw servicepack in de meeste gevallen ook de voorgaande updates opgenomen zijn.
Die sp1 files heb je dus niet meer nodig tenzij je sp2 wilt gaan uninstallen en daar is die backup voor.

De mediaplayer 9 melding kan voor komen, er is een update van en tevens kan het zijn dat bijv. een anti-spywareprogramma er iets in gewijzigd heeft.
In elk geval wordt het ding weer netjes origineel gemaakt en geupdate waardoor deze melding weer verschijnt.

Waarom niet meer aangegeven wordt bij bepaalde bestanden onder de software hoe groot ze zijn hoeft verder niet perse een probleem op te leveren, hier ook al meegemaakt met sp1.
Belangrijk is of ze nog werken en dat kun je alleen zelf proberen.

Zo te zien is er tot nu toe bij jou dus nog niets echt aparts gebeurd.:)
Nu afwachten of alles goed blijft draaien en bekijken of de snelheid hetzelfde is en maar testen.

effe een dvd'tje branden met Nero,

Begint ie te mekkeren dat mijn versie van Nero niet compatible is met huidige besturing systeem of ik effe een update wil downen van Nero.

Nou ja, das lekker ????????????

Hmmz... misschien zijnde oudere versies dan toch beter.:)

Ik heb hier versie 5.5.10.35 van Nero draaien, en die heeft geen kick gegeven. Daarnaast draait nog Alcohol 120%, Easy CD Creator 6 platinum, Discjuggler en Recordnow Max en geen van deze programma's heeft hier moeilijk gedaan.

Maar ik heb dus ook van al deze programma's niet de nieuwste versie, misschien dat dit het verschil is, geen idee.

arghhhhhh

Wederom een gigant van een probleem.

Heb een uur liggen klooien om mijn pc weer op gang te krijgen.

Had Kaspersky virus scanner demo versie gedownloaded en geinstalleerd.

Na opstarten was mijn PC met geen paard vooruit te krijgen.

Alles muurvast, heb na tig minuten de boel gereset en wederom na opstart weer de boel vast.

In safe mode hertstart Kaspersky gedeinstalleerd en nu loopt het weer.

Pfffff hier word ik wel een beetje moedeloos van.

Tot nu toe geen prettige ervaringen met SP2

Met Mcafee antivirus en firewall werkt SP2 perfect en kun je in het beveiligings centrum overschakelen naar de windows firewall.
Het lijkt erop dat Mcafee goed voorbereid was op SP2.

Macafee wel, maar het kan ook met oudere drivers te maken hebben, zie het voorbeeld van Nero, nieuwere versie doet raar, oudere versie werkt perfekt.
Zal er mee te maken hebben hoe de virusscanner is opgebouwd.

Panda Titanium bleef voor en na de SP2 update ook prima werken.
Wat me alleen verbaast is dat het zo lang duurt eer virusscanners als Kasparsky en Norton met een update uit komen waardoor ze wel weer goed werken onder SP2.

Het Norton probleem was al -voor- de release van sp2 bekend in NL en de Engelstalige release van SP2 is inmiddels toch al weer de nodige weken geleden.
Dan had je op zijn minst nu toch al een update mogen verwachten van de programma's waarvan problemen bekend zijn. Valt me zwaar tegen van een zogenaamd "gerenommeerd" bedrijf als Norton.
Maarja, ik had dacht ik al eens eerder aangegeven dat de support van dat bedrijf zwaar onder de maat was voor particulieren.

Naar wat ik me heb laten vertellen schijnt de corporate server editie geen problemen te hebben..... dus kleine klanten zijn niet interessant genoeg.

Als je problemen hebt met Nero 6 zoals ik had na SP2 gewoon even de updates van Nero 6 op de Nero site downloaden en alles werkt weer perfect.
De eerste 2 update downloads op de Nero site zijn voldoende om Nero weer goed te laten werken.
1x 28mb en 1x 25mb zijn de updates.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan