windows xp

V

vento

h? de manne wie kan me helpen
ik wordt hier helemaal gek van die nest

als ik ctrl -alt delete in duw
zou ik normaal in mijn taakbeheer terecht komen
maar ik krijg steed een kader met daarin de boodschap
dat mij taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheerder

wie kan me uit leggen wie in godsnaam deze man is

alvast bedankt

wie kan me uit leggen wie in godsnaam deze man is

Het zit namelijk zo, in windows xp kun je namelijk meerdere gebruikersaccounts aan maken maar er is altijd een zogenaamde systeembeheerder en deze rare man mag nou eenmaal meer dan de andere gebruikers op jou systeem :biggrin::biggrin::biggrin:

Je hebt wellicht bij de instalatie meerdere accounts aan gemaakt, zoals bijvoorbeeld voor eventueel je kinderen of andere gebruikers, en daar zitten nou eenmaal standaard beveiligingen ingebakken zoals inderdaad de toetscombinatie crtl alt del...

Ga eens in je configuratiescherm kijken wie bij jou systeem het beheerdersaccount heeft en start met deze account je pc maar eens op.

U opent Gebruikersaccounts als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Gebruikersaccounts.
De naam die u aan de nieuwe account toewijst, is ook de naam die op het Welkom-scherm en in het menu Start wordt weergegeven.
De beheerdersaccount moet worden toegewezen aan de eerste gebruiker die u aan de computer toevoegt.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie over gebruikersaccounts.

Succes met het klein krijgen van deze man :biggrin:

het gekke is dat ik zelf de systeembeheerder ben
toch kan ik niet in de taakbeheer
en bij mijn weten heb ik het zelf nooit uitgezet
alvast bedankt

Als je zelf de systeembeheerder bent en het niet hebt uitgeschakeld is een ander aan t beheren geweest.....

Rolo

er komt niemand anders aan deze pc
want als ik inlog als gast dan kan ik wel weer in mijn taakbeheer
maar als ik inlog als adminstrator dan niet meer

alle hulp is welkom

alvast bedankt

Kijk dan eens in je taakbeheer naar "gebruikers" of jou naam er staat die jij gebruikt als gebruiker, en of deze actief is.

Schakel anders de gastaccount eens uit, want ik heb even bij mezelf gekeken en deze is bij mij niet actief.

Succes.

Heb je misschien laatst met tooltjes zitten spelen die dit tot gevolg zouden kunnen hebben?
TweakXP of soortgenoten? Policy editors?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan