!@#$%^&*() windows2k en 320Gb disken

B

BiG_G

Ik wordt helemaal getikt hiervan, ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet.

Ik heb een schone, nieuwe schijf, met helemaal niets erop.
Ik doe er windows op en hij ziet niet meer dan 128Gb. Volgens een aantal: sp4 erop, geen problemen meer...

Integendeel. Wat ik ook doe, Partition magic, ghost, bartpe, nog wat partition progjes... ze snappen er allemaal niets van.
Installeer linux, niets aan de hand... Alle gb's doen het...
windows er weer op.... Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa weer niets...

M'n tante wil graag gewoon windows.... ze krijgt windwos, maar op een 80 Gb schijfje...

:(

G

En laat nu niemand, ik bedoel dan ook niemand melden hoe goed dat windhoos nu wel niet is!

wil je nu niet weten hoe goed windows wel is
of
wil je nu niet weten hoe goed windows niet is

Als je taalkundig er al een zooitje van maakt dan begrijp ik je windhoos aversie wel

LOL (Laugh out Loud)

Tja met wintendo 2000 kan nog wel eens problemen krijgen met grote schijven
met xp heb ik die nog niet gehad maar met 2000 dus wel BIG_G wees blij dat ze geen sata schijf wil onder 2000 dan ben je aan de goden overgeleverd niet dat die ze niet ziet maar dat os brengt ze iederekeer down je kan dan van alles verzinnen geen energie beheer enzo maar ze blijven gewoon down gaan.

Het is wel leuk die grote schijven maar hebben ook een groot probleem je hebt bijvoorbeeld een HD van 300 gb laten we even een prut merk noemen Maxtor nu komt ie dat ding krijgt een crash ben je mooi je data kwijt als pech hebt dus 300GB.
Dan helpt het wel eens om ze even in te vriezen maar ja als ze dan weer warm worden begint het spel weer van voor af aan.

Invriezen... vind ik ook wel een goeie grap.:biggrin:

Ja BG ik begrijp je fustratie, zoals je weet draai ik ook al een tijdje mee met al die versies van Windows.
Dus NT3.5 en alle daarop volgende server versie en dan van af Dos 3.2 ook alles gehad.

Ja Windows 2000 zonder SP had dit probleem maar ook de vooraf gaande versies. NT4 kon de eerste partitie niet boven de 8 GB krijgen.

Ja er zijn prolemen, maar die zijn bekend, weet je vroeger had ik een hele bos haar, nu niet meer.

Ik heb het met je te doen BT, maar is XP niet een oplossing voor je.

Groetjes Bert

bert50 zei:
Ik heb het met je te doen BT, maar is XP niet een oplossing voor je.

BT?

XP? Dat kost weer geld....
En geld... dat heb ik niet, ik heb een 'originele' windows2k ooit eens gekregen, en ik vind dat ie ut nu ook zou moeten doen...

Bill alleen niet...

G

Sorrie Big-G.

Ja de licentie voor X kost geld en de gekraakte versies kun je niet updaten.

Ja je hebt gelijk, sorrie.

Groetjes Bert

Je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor wat M$ maakt?

:biggrin:

G

@ BT dat invriezen helpt wel degelijk dan is de schijf erg koud en dan is die kapotte schijf soms weer tijdelijk leesbaar het is gek en het klinkt gek maar het helpt echt.

@ Bert50 de gekraakte versies kun je niet updaten ! Wie heeft jou dat wijs gemaakt ?

Indien het een maxtor HD is kan het gebeuren dat het OS niet meer dan 128Gb of 137Gb ziet.
Dit staat in de FAQ's bij maxtor.
Ook staan er oplossingen vermeld, waaronder een progje: Maxtor Big Drive Enabler. Dit voor w2k en xp.

Grtz.

Jammer dan.
Dat betekent echter wel dat w2k ook grote schijven aankan.
Grtz.

Tja Wiz... ik heb kort geleden in een vakblad over de 10 meest gehoorde sprookjes gelezen. Het invriezen van een HD stond er ook bij.
Misschien dat het hooguit kan helpen als de hd te warm is geweest en daardoor vastgelopen. Ja bij kou krimpen ook hd's dus kans dat ie dan even los komt en je hem heel effe kunt gebruiken.

Maar bij gewone defekten kun je dat wel vergeten. Daarnaast loop je ook kans dat ie nog niet meer eens op de spanning reageert. Zoals je weet werkt elektronica tussen bepaalde temperaturen.
Vaak word geadviseerd apparaten tussen -5 en +30 te gebruiken, dat wil dus zeggen dat ze buiten die temperaturen gevaar lopen en dat is vanwege de elektronica heb ik me laten vertellen.
Zelf heb ik dus ook eens zo'n onwelwillende hd in de diepvries gelegd, iets te lang, want ervoor reageerde hij nog met hakkelen enzo, na het vriezen (en kort laten ontdooien) reageerde hij helemaal niet meer.
Maarja als ie inderdaad vast is gelopen door warmte heb je een klein kansje.

XP zonder SP1 kan ook niet boven de 137 gig of zoiets. Nadeel.
Die WD zou moeten werken onder 2K. Tja, wie weet wat er weer aan de hand is, het blijft windows he.:)

Alle driie de mogelijkheden waren uitgeprobeerd en gecontrolleerd.

Helaas...

Maar bedankt weer voor het meedenken.

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan