Wireles ADSL

F

flip

Waneer er een dialer zelf op de computer heeft geinstalleert maar de computer heeft geen modem en werkt via wireles ADSL, kan hij dan ook via je telefoonlijn ( KPN ) geld van je rekening afhalen ???

Waneer er een dialer zelf op de computer heeft geinstalleert maar de computer heeft geen modem en werkt via wireles ADSL, kan hij dan ook via je telefoonlijn ( KPN ) geld van je rekening afhalen ???

Nope, dit is niet mogelijk. Al zou de dialer verbinding willen maken via adsl dan nog surf jij voor vaste kosten in de maand.

Greetzz Grizmo

volgens mij niet want adsl is geen telefoon verbinding
In feite wel want het gaat over je telefoonlijn, maar word gesplitst. Je kunt er dus niet over bellen, daarom is er niet voor niets linesharing nodig als je wilt kunnen bellen -en- internetten via adsl.

Vaker meegemaakt al met zo'n dialer bij een kennis. Als het ding geen telefoonmodem ziet (is net als bij kabel) kan ie niet naar buiten bellen.
Gezien bellen via de adslverbinding niet mogelijk is, kan dat daar ook niet mee.
Mocht dit wel mogelijk zijn of worden, dan moet je daarvan duidelijk en schriftelijk ruim van tevoren in kennis worden gesteld en tot die tijd is gewoon je provider en/of kpn verantwoordelijk voor de schade.

Net zoals Grizmo al zegt betaal je voor een vast bedrag per maand adsl dus dan is het aan hun om beldingen maar af te schermen.:)

Wireless ADSL (Asymetric Digital Suscriber Line)
Bedoel je echt Wireless ?
Nou, Wireless zo als ik het ken werkt als volgt!
Je bent met je Ap(Access Point)opgenomen in een groot netwerk,die vervolgens onderverdeelt is in (Bij ons)4 subnetten.
Elk subnet zit achter een Gateway(Router met een vast IP Adress),die gateways stralen weer naar de Corerouter die vervolgens weer naar de Backbone straalt die contact heeft met het www.(ook een groot netwerk).
Nu heb jij een Dynamic IP of een Public IP(Static).
Deze vorm van Internet werkt meestal met een Dynamic IP((Dit in tegenstelling van gewoon ADSL over de telefoonlijn of Kabel)Als je Public IP wilt hebben moet je dat kopen in dit geval)Dus standaard een Dynamic IP dat is dus elke keer anders als je je PC start.Je hebt dus ook geen modem alleen een netwerkkaart.
Dus we hebben helemaal niets met een telefoonlijn te maken,mocht er nou een Dialer(troep)geinstalleerd staan kunnen ze alleen (van af de anderekant)het IP zien van de router waar jij achter zit(dus 1 van die subnetten) die jij dus deelt met vele anderen.Dus betalen is er volgens mij niet bij !je maakt immers geen gebruik van de telefoonlijn dit waar we het nu over hebben is WiFi,volgens mij ben je nu gerust gesteld want een telefoon rekening uit haiti a 2,30 Euro per minuut zit niemand op te wachten natuurlijk.Don't Worry, de laatse zin was a joke !hahahah.

Cya ...

Hele goede en leuke uitleg, jammer dat de KPN zo,n uitleg niet aan zijn klanten geeft, en waarom ??
Veel mensen gaan vanaf het modem naar ADSL en laten hun modem geheel in staat incl. de aansluiting aan de telefoonlijn.
Dan is het volgens mij wel mogelijk om een dialer te laten inbellen.
Zelf Dialer Detect van daitingbedrog wist bovenstaand wat jullie mij schrijven niet.

Als het ding geen telefoonmodem ziet
Daaruit kun je echt de conclusie trekken dat het dus -wel- kan als het ding wel een telefoonmodem ziet, maar dat was de vraag niet vandaar dat er ook niet over gesproken is.

Ik heb hier ook een telefoonmodem en een isdnkaart aan/in de pc hangen. Modem staat standaard uit en word alleen geactiveerd voor het verzenden van faxen en voor girotel.
ISDN modem word eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor de telefooncentrale mee te programmeren.
Onder win98se zie ik het aan de status als ie uit gaat bellen, onder winXP gaat het ding niet naar buiten bellen.

Als je dus ADSL of Kabel hebt, en je hebt een telefoonmodem aan of in je pc, en je gebruikt het ding niet meer, bouw het dan uit of in geval van een extern modem, sluit het af of zet het uit.
Anders kan inderdaad zo'n dialer wel nog gaan bellen.

Inderdaad geeft KPN die uitleg niet erbij, waarschijnlijk verwachten ze niet dat dit gebeurd of het is zo dat ze denken dat ze dit advies altijd nog kunnen geven als de kosten eenmaal gemaakt zijn, je weet maar nooit bij die gasten.;)

Na deze berichten heb ik Planet gemailt dat ze de gebruikers van zeker ADSL moeten wijzen op ook de voordelen van het dialers probleem als ze het telefoonmodem verwijderen uit hun computer er geen gevaar meer kan zijn op een hoge 0900 rekening. Bijna niemand weet dat.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan