wireless probleem

T

the matrix

Ik heb een ADSL Modem/Router met 1 utp aansluiting

Hierachter heb ik een switch en vaste bedrading naar PC en laptop.

Nu heb ik even ter leen een Linksys Wireless Access Point Router BEFW11S4 en een PCMCIA wireless netwerkkaart.

Hoe sluit ik dit nu aan?

Ik heb dus in principe nu 2 routers en ik kan me bedenken dat er conflicten kunnen ontstaan.

Wie helpt me even op weg

E?n router uitschakelen als router.
Maar ik denk dat BT wel meer zal weten.
Grtz.

Je kunt ze achter elkaar hangen. De ADSL modem/router kun je niet uitschakelen omdat daar het modem ingebouwd zit.
De Linksys heeft geen modem ingebouwd.

In feite is het 't zelfde verhaals als bij de switch. Als ik het me goed herinner, dan gebruik je de Linksys ook als switch.
D.w.z. Je gebruikt de WAN poort van de Linksys niet alleen de switchpoorten.
Dan krijg je ook geen conflicten. Wel betwijfel ik of je dan bestanden kunt overzetten tussen de "vaste" apparaten en de apparaten die via wireless verbinding maken.
Deze krijgen andere ip adressen. Dat kan wel in dezelfde range zijn maar toch een ander netwerk.
Bijv. wireless 192.168.1.2 en bekabeld 192.168.0.1 en dan heb je verschillende netwerken dus geen "zicht" op elkaar, mede omdat je de Linksys als switch en niet als router gebruikt dus deze ook niet zelf de DNS verzorgt tussen draadloos en bekabelt.
Dat zou je waarschlijnlijk via aanpassing van de subnetmaskers wel weer kunnen regelen. Dat weet ik niet zeker, in subnetting ben ik niet zo thuis (nee nog steeds niet).

Het mooiste en gemakkelijkste zou zijn, als je de ADSLmodem/router in een bridgemode zou kunnen zetten. Dus dat hij niet als router werkt, maar alles meteen doorsluist naar je Linksys.
Dan kun je namelijk wel de WAN poort van de Linksys gebruiken en ook de routerfunkties beter instellen en gebruiken.

Correct me if I'm wrong.

volgens mij allemaal correct want ik heb er de ballen verstand van

Ga het proberen te snappen en het resultaat meld ik wel

Ik heb de boel aan de praat:

Hoe??

Als volgt

De Modem router heb ik ingesteld zoals het moet.
De utp aansluiting loopt met een vaste verbinding naar de linksys draadloze router en is connected met de uplink poort

In de Wireless router heb ik de DHCP uitgezet

Via poort 1 en 2 van de linksys ga ik met vaste bekabeling naar 2 computers
Poort 3 gaat naar een laser printer

Via de wireless Lan ga ik naar 2 notebooks.

Alle computers krijgen een ip adres vanuit de adsl router.

Alle computers zien elkaar en onderlinge data gaat perfect

Bedankt voor de tips

Yep, dan gebruik je de router en dhcp funktie van de linksys niet en gebruik je hem eigenlijk als switch met wireless koppeling.

Dat is wat ik bedoelde. Niet bij alle routers werkt dat als je de uplink poort gebruikt. Toch fijn dat het werkt, betekent ook weer dat Linksys toch tot de betere kwaliteit routers behoort.

Fijn dat het gelukt is!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan