Wireless

F

flip

Hallo:
Kan je een wireless PC card d.m.v. zijn mac adres vastzetten in een Alcatel Speedtouch 570 modem.
Dat om te voorkomen dat een buitenstaander in kan loggen en zo via ADSL op internet kan komen ?

Hier gebruik je toch blackice voor.
Zo kan er niemand in je computer in breken.

Als er 1 prul is dan is het blackice wel met zijn open achterdeurtjes.
Dan kun je beter ZoneAlarm nemen.

Producten van TrendMicro zijn ook niet slecht hoor.

Cya ...

Ja er zijn er wel meer, maar ZA is het eenvoudigst EN is gratis.
Als je toch betalen wilt zou ik zelf ook naar iets gaan uitkijken waar ik zelf meer kon instellen en bepalen.;)

Eigenlijk weet ik ook niet of dat wel de vraag was die flip bedoelde want ik snap niet goed wat het macadres daarmee te maken heeft, of hij wil voorkomen dat iemand via zijn wireless lan het internet op kan.

Dan word het toch al iets anders want over het algemeen houdt een firewall niet zo snel verkeer van het interne net tegen als je hem dat niet aangeeft.
Een macadres vastzetten is dan een optie, je kunt ook op andere manieren beperkingen opleggen binnen het interne netwerk, maarja ik ben niet zo thuis in wireless dus misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen c.q. beter kan helpen.

Hallo Flip
Deze Modem router zorgt ervoor dat er meerdere pc's tegelijkertijd draadloos of via het ethernet het internet op kunnen.
Maar het Mac adres van je netwerkkaart of router wordt gekoppeld aan het adres van je accesspoint daardoor is het voor een buitenstaander wat moeilijk in te breken,en dan nog die 128bits beveiliging.Plus dat je nog een IP Range moet maken voor al je pc's.
Ik denk dat het wel goed zit en die router zijn werk wel doet.
Er zit ook nog een firewall in daar kan je ook nog wat mee.

Cya ...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan