wireliss router

F

franco

wie kan mij helpen???
ik heb pas een wireliss router gekocht.
speciaal voor mijn laptop,nu kom ik met de gewoone pc( met kabel aansluiting ) niet meer op internet.laatstaan in het menu van de router.ik kan wel pingen??
de laptop werkt primaa!!! draadloos
wie heeft hier ervaring mee????

groeten van franco

Hoort eigenlijk in het pc en os forum thuis.

Heb je soms een beveiliging geactiveerd in de router en zoja welke. Laat je de aangesloten pc ook automatisch een ip adres verkrijgen van de router?

Als je kunt pingen naar de router, maar niet in de config kunt komen, dan betekent dit dat TCP wel werkt, maar DNS niet.

Heb je in de router aangegeven dat ie als dns server moet werken? Staan in de router ook de dns gegevens van de provider c.q. krijgt de router die gegevens automatisch?

ik heb het zelfde probleem gehad heb er iemand bij gehaald en die heeft het voor elkaar gekregen maar hij zei dat je iets verkeerd hebt gedaan in de instelling van de router in de software

Ik denk dat je dan even met je laptop, want die deed het wel in het routermenu
je web beveiliging uit moet zetten , dan kun je hem wel gewoon met je pc benaderen .
had hier oo zo'n probleem en dat was de oplossing
succes

Als de router ingesteld staat als DHCP server, dan moet je ook even de DNS (1 en 2 van de provider) in t menuutje invullen, dan wordt elke keer als er een ipadres aan een client wordt uitgedeeld, ook de juiste dns geimporteerd, waardoor je kunt surfen op naam.
Als je een site weet met naam maar ook met ipadres. Planet heeft bijv. 195.xxx.xxx.xxx en dat toets je in het browser veld, dan kun je gelijk testen of het een DNS probleem is.

Bij sommige routers moet je het DNS hard invullen, anderen nemen het over van de provider en geven het in 1 keer door aan de pc's die eraan hangen. In enkele gevallen moet je het DNS adres hard invullen in de netwerkkaartgegevens van de pc die eraan hangt.

Rolo

de router is goed ingesteld.
ik moet waarschijnlijk de kabel veranderen?
naar straith of zoiets
groeten van franco

Je hebt 2 verschillende soorten kabels, normale utp kabels ook wel patchkabels genoemd en crossover kabel die ze ook wel crosslink noemen.

De gewone utp kabel kun je vergelijken met een rs232 kabel en de crossover met een nullmodemkabel, heel apart vergeleken dan.

Een crossover heb je niet nodig als je een router hebt met poorten erop.
Indien je dus een pc op je router aansluit, moet je dat doen met een gewone standaard UTP kabel.
Als je de pc met een crossover op je router aansluit loop je de kans dat ie geen ip krijgt, alhoewel die kans bij moderne routers steeds minder word vanwege de mogelijkheid tot autosensing maar da's weer een ander verhaal.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan