wirelles lan cracken

G

gogo

Ik heb thuis alles wirelles en beveiligd met een 64bit web beveiliging.
Nu heb ik gehoord dat het heel makkelijk is om die code te cracken, kan iemand mij vertellen hoe ze dat dan doen en met welk programma ik wil het wel eens proberen of het mij lukt om mijn eigen netwerkcode te vinden.
p.s dit is alleen voor eigengebruik om eens te kijken hoe dat nou werkt. ik ga echt niet met mijn laptop op straat lopen om ergens op iemand netwerk te kruipen.

gr gogo

Is toch veiliger dan ik dacht want niemand weet iets, dat geeft me toch weer een veilig gevoel.

gogo

ja das wel mogelijk en ja is ook niet moelijk aleen duurt het wel lang voor dat je genoeg iv,s versaameld hebt

als jij je netwerk goed wild bevijligen moet je dhcp in de router uitsetten zo dat je computer geen automaatiche ip krijgt toe geweezen

het ssid nummer moet onsichtbaar worden gemaakt

als die setting voor handen is in de router

128bits webkey gebruiken

en mac filter aan setten

ik denk dat dat wel voldoende is

je kan ook nog uitde standaart 192.168.1.1

weg gaan en een andere gateway ip nemen

oke ga ik me daar eens in verdiepen.
Heb wel iets zien staan over dhpc in het menu van de modem

gr gogo

Weet toevallig ook iemand wat utility's te vinden om middels een pocketpc op een wireless lan rond te browsen?
Want bij windows doe je dat me de verkenner of met total commander of netwerkomgeving.

Die opties zitten er echter niet op de ppc, en ook bij de ppc versie van Total Commander is dat niet aanwezig.
Da's natuurlijk een tekortkoming maar ik hoorde op de satdag dat hiervoor wel utility's bestaan.

Heb zelf een compact flash WLAN kaart van Scandisk en die vind zelf automatisch alle instellingen van het Access Point. Enige wat er gedaan hoeft te worden is de goede beveilingscode van het Access Point in te vullen.

Dit is combinatie met een HP IPAQ 2210 (PPC 2003) en dus de Scandisck 128 mb Compact Flash kaart met gecombineerde WLAN. E

Is wel leuk om te gebruiken met het beluisteren van internetradio streams.

Pocketwinc, MiniNetstumbler misschien???

Geen idee goldwaver, ik ken ze niet, maar wel een goede tip, zal er eens naar op zoek gaan en bekijken wat ze kunnen.
Thanks!

BT op deze site vind je wel wat je zoekt.
http://www.wardrivemap.nl/
Het leuke op die site is dat er een kaart opstaat van duizenden wirelles accespoints beveiligd of onbeveiligd.
Je kunt er zelfs tot in je eigenstraat mee inzoomen.

gr gogo

Het programma WPA Cracker is bedoeld om de wpa-beveiliging (wifi protected access) van draadloze netwerken met een woordenboekaanval te breken. Overigens werkt het programma alleen bij netwerken die gebruikmaken van een zogeheten pre-shared encryption key.

Bij woordenboekaanvallen wordt met willekeurige woorden uit het woordenboek geprobeerd een systeem binnen te komen. Beveiligingsexperts waarschuwen al sinds vorige maand voor dergelijke aanvallen. Nu het programma WPA Cracker onder meer via Tinypeap.com vrij te downloaden is, lopen sommige wifi-netwerken mogelijk een groot risico.

Volgens beveiligingsdeskundige Robert Moskowitz van TruSecure is deze kraak nog makkelijker dan die van wep, de voorganger van wpa. Het wpa-beveiligingsprotocol wordt gebruikt om veilig draadloos dataverkeer via wifi-apparaten te garanderen.
bron:webwereld

ik kap er maar weer efe mee want ik sta nu met vracht waagen in engeland

in een klein wijkje met eenpaar huisje

ik hat nog wel willen vraagen of ik het netwerk mocht gebruiken.

maar ik wist niet bij wie ik aan de bel moest ??hahahahahahahahahahahah

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan