wmv

B

BiG_G

@ All,

De computerkennis komt langzaam maar zeker op een hoger niveau. Wellicht dat er mensen zijn die mij met het volgende probleem kunnen helpen.

Zoals het gros hier wel weet, ik draai Linux. SuSe 8.2 pro om precies te zijn.

Nu is de wereld helaas overstelpt met spyware als Windows e.d. En helaas maken er dus ook mensen gebruik van het door hun ontworpen formaat: wmv.

Ik ontvang redelijk veel humor filmpjes en zo ook een wmv filmpje. Dit wil helaas niet draaien onder de daarvoorbestemde mediaspelers binnen linux.

Ondanks dat de win32codecs zijn geinstalleerd blijft Xine en Mplayer zeiken over het feit dat het formaat een onbekend formaat is, of te oud (?) sterker, de daadwerkelijke vertaling is over datum...

Iemand onder uwew aanwezige die dit probleem kent? en de oplossing weet?

G

Effens op zoek gaan naar een wmv2avi convertor ofzo.
Geeft het zich dat soms niet voor Linux? Voor windows wel in elk geval.:biggrin:

Dan zal elk willekeurig media programma met de nieuwste / goede codecs het eerst moeten kunnen lezen....

De betreffende programma's zijn gemaakt n.a.v. M$ z'n streken... wma, wmv en noem er nog eens een paar, behoren allemaal gewoon te draaien.

Maar als zij dat niet kunnen, (let op: elk programma wat ik draai!) zal een wmv2avi het ook niet doen...

G

Nou dan zou je Xine eens moeten proberen.
Kwam dit tegen op een website:

Since video playback is handled by the XINE libraries, Sinek can play numerous media formats. I have sucessfully played AVI, DivX, mp3,wav, ogg, mpeg, asf,wmv,wma all without too much trouble, I also believe DVD's and VCD's can also be played but I no longer have a dvd player to test how well it performs this task."

Iemand onder uwew aanwezige die dit probleem kent?
Ja, ik!
en de oplossing weet?
Eitje: windoos starten en dingetje afspelen. Zitten nog wel eens leuke dingen bij. Het is geen probleem zo'n wmv-tje te maken met windoostooltjes van M$ zelf. Maar wat voor een eigenaardigheden ze er zelf in de speler gepropt hebben, zeggen ze niet. In een poging daarmee gebruikers aan windoos te verbinden in de hoop ze bij Linux weg te houden. Daarom is die mediaplayer een belangrijk issue in de huidige anti-trust zaken.

Beste workaround voor mensen met iets anders dan windoos: wmv negeren.

(Wanneer ga je nou eens over op SuSE 9.1 Pro?)

Originally posted by BiG_G

Ondanks dat de win32codecs zijn geinstalleerd blijft Xine en Mplayer zeiken over het feit dat het formaat een onbekend formaat is, of te oud (?) sterker, de daadwerkelijke vertaling is over datum...

Iemand onder uwew aanwezige die dit probleem kent? en de oplossing weet?

G

Dus...

Moet je je Xine eens nakijken, misschien niet alle libraries geinstalleerd of er zitten wat fouten tussen?
Ik ga nog eens op zoek naar een wmv2avi voor linux, dat moet toch ook wel te vinden zijn.

Mja... ik ga denk heel Xine eens opnieuw erop zetten, dat is een van de weinige dingen die ik nog niet heb geprobeerd

Maar ik ben ook eens een beetje gaan zoeken naar de door jou genoemde Xine mediaplayer, en er staat toch echt tussen dat hij wmv aan kan...

Omschrijving:

Xine is ??n van de meest complete mediaspeler-engines voor Linux. Het ondersteund bijna elk video en audio formaat, zoals QuickTime, DivX, AVI, Mpeg, ASF, WMV etc. Je kunt er DVD's mee bekijken, en er zijn plug-ins om het in browsers te kunnen gebruiken.
Xine zelf is geen player, maar de achterkant voor een aantal applicaties waarmee je video kunt bekijken. Je moet apart een user interface applicatie installeren. Kijk op de download page van xine bij gxine of xine-ui.

Kijk hier en hier maar eens, misschien dat je er iets aan hebt?

Succes.

Maar daarom des te vreemder dat ie ut gewoon niet doet...

De tweede link kan ik thuis bekijken (daar ben ik nu dus niet;) )
en zal ik de library's nalopen... hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat die inorde zijn.

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan