Wouter

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
69
Parabel van de dode ezel
Op een dag verhuist de kleine Wouter naar de provincie en koopt bij een oude boer een ezel voor 100 euro.
De boer moet de ezel de dag erop bij Wouter thuis brengen.
Maar die bewuste voormiddag:
'Sorry jongen, maar ik heb slecht nieuws : mijn ezel lag deze ochtend dood toen ik hem wilde voederen.'

'Wel dan, geef me gewoon mijn 100 euro terug.'
'Maar dat kan ik niet. Ik heb alles al uitgegeven .'
'Wel goed dan, breng me dan toch die ezel maar.'
'En wat ga je er wel mee doen, dan ?'
'Wel, ik ga hem als prijs verloten in een tombola.'
'Maar je kunt toch geen dode ezel verloten !'
'Zeker weten van w?l !! Ik zal gewoon aan niemand zeggen dat ie dood is.'

Daarop bedenkt de boer dat het eigenlijk zijn probleem niet is, en vindt dat hij het voorstel van de jongen niet moet afkeuren.
En hij levert dus de dode ezel af bij de kleine Wouter.

E?n maand later loopt de boer nog eens bij de kleine Wouter langs :
'En, jongen, hoe is het nu met mijn dode ezel afgelopen ?'
'Wel, zoals ik je al zei : ik heb hem verloot. Ik heb in het totaal 500 Tombolabiljetten van 2 euro per stuk verkocht, en uiteindelijk een winst behaald van 998 euro?s !'
'En is er dan niemand geweest die geprotesteerd heeft ?'
'Alleen maar de winnaar. Maar ik heb hem onmiddellijk zijn 2 euro terug gegeven, en klaar was kees !'

Epiloog:
Ondertussen zijn de jaren voorbijgegaan.
Wouter is groot geworden en doet nu iets in financi?n in Nederland!!!

Ze zeggen nochthans dat een ezel zich geen tweede keer aan dezelfde steen stoot ,en toch is ie in Nederland vekozen
hier een vraakroepende vraag hoeveel e...s lopen er dan wel niet rond in dat kikkerlandje van jullie :biggrin::biggrin::lol::lol:

dooir het bos zag hij de bomen niet meer

hoeveel e...s lopen er dan wel niet rond in dat kikkerlandje van
Antwoord: Vele malen minder dan in Belgie.:biggrin::biggrin::biggrin:

Overigens... hij is mede-verkozen, de mensen die hem verkozen kenden hem niet en hebben niet aan de loterij meegedaan (want dat waren er slechts 500 en de boer erbij zijn er 501).
We leven met 16 miljoen mensen in Nederland, pak hem beet 8 miljoen volwassenen. Trek daar de 501 vanaf die hem kennen en ziedaar. Maar zo kan Nederland mooie winsten maken als hij zo het geld weet binnen te krijgen, dus wie is hier nu de ezel? :p

Er is echter nog iets wat wel erg is, de grootste partij is een andere partij. En een boel Nederlanders blijkt nog in sprookjes te geloven want die hebben Harry Potter als premier aan de macht geholpen.:biggrin::biggrin:

Ja maar Harry Potter loopt er nu steeds vermomd bij met die andere bril :biggrin::biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan