Wow...Vali XD Skin...NIEUW

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
50
Punten
48
Leeftijd
122
Vali-XD is de opvolger van de (bekende) KingSize Skin.
Deze Skin is voor: dm8000, dm800, dm500hd en dm7025

XD is kort voor: eXtended Definition (1024x576)
Het moet op alle Enigma2 ontvangers hetzelfde er uit zien en daarnaast is de leesbaarheid vergoot vanwege grotere lettertypes.

De snelheid is buitengwoon goed, omdat er de helft minder pixels te tekenen zijn dan bij de HD-skins.

Voor de dm7025 is het van belang dat Overscan op de TV wordt uitgeschakeld.

Stap1 is reeds uitgevoerd en daarom is deze skin met controller (als 2 bestanden) beschikbaar (te downloaden) via www.dreamboxupdate.com
Vanaf de nieuwste experimental images (voor 8* en 500hd oe1.6, 7025-oe1.5) zou je het ook kunnen installeren via de Softwaremanager (zoals het eigenlijk hoort met alle plugins)

Het is een Base-versie;een heel normale CVS Skin welke functioneert met HD (100x60) picons maar ook met SD picons.

Volgende stap is de Controller in te bouwen (is nu nog apart verkrijgbaar) zodat die voor alle op CVS-gebaseerde images te downloaden is en iedereen kan dan een stijl voor de Infobar uitkiezen (schrik niet, er zijn er meer als 50 !), alle kanalenlijsten/EPG-varianten maar ook de zendernummer-renderer e.d. en alle kleuren instelbaar.

Overigens is vandaag de zendernummer-renderer in de Controller ingebouwd en wow...wie schetst onze verbazing, de nummers van de zenders worden keurig hernummerd. Of je nu een zender verplaatst verwijderd het gebeurt in een oogwenk

Dank aan onze vriend Vali, wat een geweldige image !!!!

Bijgevoegd twee bestanden: de skin zelf en de controller.
Beide downloaden naar je PC dan beide ipk-bestanden kopieren naar /tmp van je ontvanger en dan via telnet ingeven: ipkg install /tmp/*.ipk

Daarna ga je naar Menu-Applicaties en kies je Vali XD Controller (als je die niet ziet, dan even Menu-Aflsuiten even een GUI herstart doen. Daarna naar de Controller en de instellingen wijzigen (de kleuren die er in staan zijn alleen van toepassing op de Base-stijl). Kies in de Controller een stijl; dit is de stijl van de infobalk onderaan op je scherm. Magic-Shadow is wel aardig ;) ), Channel en EPG stijl kun je bijv. kiezen voor PiG (picture in graphics; dan zie je in een hoek de actieve zender naast je kanalenlijst), Show Picons kun je op Ja zetten als je picons wilt zien. Center main menu en plugin is om het menu en de plugin-scherm op het midden van je scherm te hebben. OLED Layout adviseren we op DM-8000-Full te zetten ook als je geen dm8000 hebt maar dan krijg je meer te zien.
Onderin zie je staan Toolbox, daar zitten nog wat leuke features in (bijv. voor Suomipoeka movielijst). Als je helemaal klaar bent dan onderaan op de groene tekst OPSLAAN kiezen en daarna JA kiezen om de GUI opnieuw te starten.

Veel plezier met deze prachtige skin !!!

Bij de openpli voor de VU+ zit deze skin in de beschikbare applicaties
Of is dit een andere??

XD versie (en niet de HD...) met aparte controller-bestand en inclusief de Renderer....? Lijkt me sterk want de Controller is van 13-04-2010.
wellicht een oude versie en die kan veel minder.

Vali-XD heet de Skin

Controller is er niet bij en die plugin hierboven krijg ik een fout melding bij installeren???

Ik zal deze skin eens proberen vanavond

the matrix;208802 zei:
Vali-XD heet de Skin
Controller is er niet bij en die plugin hierboven krijg ik een fout melding bij installeren???
Controller zit er wel bij; het is het tweede bestand.

plugin hierboven...het zijn er twee...

Hang je crashlog eens aan een bericht.

Ow sorry verkeerd over gekomen.
De skin zit in de Open PLi ingebakken maar de controller zie ik niet bij de extensions staan.

Uiteraard staat ie hierboven en heb die in de bewuste map gedaan en vanuit telnet geprobeerd te installeren.

Als ik dat doe gebeurd er niks en denk ik dat die controller niet geschikt is voor de VU+

VU+ kennen we niet, als die op enigma2 en open embedded 1.6 heeft dan moet die werken.

Bestanden in eerse bericht aangepast.

Indien je de skin uit het eerste bericht neemt, hoeft de skin niet meer te worden geupdate; alleen de controller

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan