Wow !

MAS3

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
48
Wat een goede klas is dit !
In 3 dagen is een enorm verhaal verteld over netwerken, in behoorlijke lappen tekst.
Weinig aan te merken op het verhaal, puik werk hoor tijgetje.
Maar ik vind eigenlijk wel dat er wat weinig reakties (met name vragen) van de cursisten komen.
Ik ben al een jaartje of wat aan het stoeien met mijn netwerkje (en dat van anderen), en ik kom hier toch weer nieuwe wetenswaadigheden tegen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat het prima verhaal van BT door iedereen goed begrepen word die er net mee begint.

Kom op mensen !

Stel je vragen !
Wees niet bang dat je een domme vraag stelt, want die bestaan niet.
(toch wel, die vraag of het niet toch kan als je je eigen deur openzet en dan met een lange stok op de deurbel van de overbuurvrouw drukt...)

Andere lezers herkennen in jouw vraag ook hun vraag, en zien die beantwoord.
Of geven misschien zelf wel het antwoord.

Kom op met je reaktie !

@Mas en Prutsie, bedankt voor jullie complimenten! Ben er heel happy mee.:)

Als er weinig vragen komen, betekent dit waarschijnlijk tevens dat ik er goed in geslaagd ben, een duidelijke en eenvoudig te begrijpen basis op te zetten.
Maar ook ik kan me niet voorstellen dat hier totaal geen vragen over zouden zijn van meer dan 25 mensen die mee zouden doen?

Ik wacht dus nog even af met verder gaan, want er komt nog het beloofde stukje intern netwerk en aansluiten op het internet.:)

BT zelfs ik als alles kapotmaker begin er iets van te snappen ga zo door en dank u gr jaap4

BT
Ik heb voorheen niet zo verdiept in netwerken en wist er niet
veel van maar door jou cursus begin ik het te snappen.

Ga zo door

bvd

rgds

Ed

Thanks!
Het vervolg zijn zijn het aansluiten van je netwerk op internet (ook weer uitgaande van windows systemen voor de eenvoud).

Mocht er iemand eerst graag iets anders willen leren dan hoor ik het uiteraard graag.
Anders ga ik met bovenstaand beginnen maar dat kan wel 1 a 2 dagen duren.

Originally posted by Black Tiger
Sorry voor de vertraging, ik probeer z.s.m. verder te gaan.
OK! De spanning wordt om te snijden... Maar ik heb geduld. :)

BT, ik heb hier vier computers via een wireles modem van KPN op internet staan, kan ik daar volgens jou cursus ook een netwerk van maken.
Of zijn de instellingen dan anders ??
Ik heb het een keertje geprobeert maar kreeg de printers niet aan de draai.

Flip

@flip
Zit er een printservertje in je wirelessrouter, of heb je een netwerk printer?

Ja kun je ook een netwerk van maken. Als je printer echter via de router moet werken, dan klopt het wat kerstkonijn zegt.
Werking daarvan is afhankelijk van het feit of je router al dan niet een printserver onboard heeft.
Niet alle routers hebben dat.
Of het moet inderdaad zijn dat je een netwerkprinter hebt.

Ik heb hier de Speedtouch 570 en in elke computer de Speedtouch 110 wireles kaartje.
Je kan toch de printers delen voor elke computer.
Als je mijn computer de server maakt zou je dan de andere computers niet wireles kunnen verbinden en de printers en internet en andere apendages kunnen delen ??

Flip

Heb je inderdaad die mogelijkheid.
Zelfs mijn HP printertje dat geen netwerkprinten ondersteunt volgens HP gaat het goed.
Zo goed zelfs dat als je je printer deelt.
En daarna een andere computer in je netwerk hangt met XP erop, die die printer zal zien en m zelf ook zal installeren.
Ik zweer je dat ie dat helemaal zelfstandig heeft gedaan.
Hoe dat in zn werk gaat weet ik dus niet maar ik vond het reuze handig.
Wel is het zo dat ik op die computer verder nog geen printer had ge?nstalleerd.
En ik weet niet zeker of ik het netwerk er al aan had hangen toen ik XP installeerde.

Dat weet ik ook niet of mijn modem een printserver on board heeft.
Zal ik eens proberen op te zoeken.

Maar als hij dat niet heeft, wat moet ik dan kopen of veranderen ??

Flip

Als er een printserver in de router zit, kan je de printer direct daarop aansluiten, en ben je klaar.

Zit er geen printserver in, dan heb je drie mogelijkheden:
- netwerkprinter gebruiken
- gewone printer gebruiken met een los netwerkprintservertje
- gewone printer aan pc aansluiten en via die pc printen

Originally posted by MAS
Heb je inderdaad die mogelijkheid.
Zelfs mijn HP printertje dat geen netwerkprinten ondersteunt volgens HP gaat het goed.
Zo goed zelfs dat als je je printer deelt.
Dat werkt al zo sinds windows95. De printer is dan geen netwerkprinter, maar een gewone printer direct aangesloten op een computer. En die computer zit aan het netwerk. Deze pc moet dan dus wel aan staan om te kunnen printen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan