X-SAT CDTV410, flash en vervolg

L

lvdbroek

Nadat ik de 410 heb geprobeerd te flashen, dit lukte, stop het systeem bij de vervolg stap op 28% en komt zelfs na uren niet verder. Wie heeft er licht in dit probleem ?:tong::louis

Hoi lvdbroek, welkom op het satellite FUN board !

Ik heb de titel van je onderwerp even iets aangepast, en het geheel verplaatst naar een betere plaats op het board.

Als eerste zou ik van je willen weten hoe je probeert deze ontvanger te flashen, dus met welk programma.

Ten tweede is het raadzaam om altijd screensavers en energie instellingen tijdelijk uit te schakelen tijdens flashen.

Als het goed is, gaat het programma eerst controleren of de versie die je in je ontvanger wil zetten, ook wel in die ontvanger mag.

Dat betekent dat je er alleen nog software in kunt zetten die vergelijkbare functionaliteit heeft.

Dus als er nu 2x mediaguard in zit, kun je er niet 1 keer mediaguard en 1 keer viaccess van maken.

Maar dat zie je dan meteen op je scherm verschijnen, jij hebt het al over een vervolg stap.

Heb je de juiste versie, dan gaat het programma de firmware naar de ontvanger schrijven, in het werkgeheugen.

De derde stap verwijdert de oude firmware uit je ontvanger.

Ik vermoed dat dit de stap is waar jij je fout ervaart.

De vierde stap is dat de ontvanger zijn eigen firmware in het flash geheugen overschrijft.

In de vijfde stap word de firmware geverifieerd (hij kijkt of het overschrijven correct is verlopen).

De zesde stap is het opnieuw opstarten van je ontvanger met de nieuwe firmware.

Tot de derde stap kan er eigenlijk niets misgaan.

Je ontvanger kan dan gewoon met de oude firmware opstarten en je kunt het opnieuw proberen.

Vanaf die derde stap is je ontvanger zijn firmware dus (gedeeltelijk) kwijt, en zal ie niet meer kunnen opstarten.

Aangezien je ontvanger als eerste tijdens het opstarten kijkt of er niet iemand "aan de deur staat te kloppen" (je programma zich met nieuwe firmware aan de seriële poort meldt), kan het wel zijn dat je een kansje maakt het opnieuw te proberen.

Maar in het andere geval zal het flash geheugen uit de ontvanger gesoldeerd moeten worden en opnieuw geprogrammeerd.

Dat is een handeling die waarschijnlijk de moeite niet waard is, vanwege de eraan verbonden kosten..

Wat ik wel weet is dat je Maestro Flasch moet gebruiken verder kan ik je wel helpen aan de Franstalige site maar mijn Frans is niet zo erg goed dus verder kan ik er weinig mee.

http://xsat.rtfm.be/

Misschien dat er een handleiding staat.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan